blog, آموزش, شیره

شیره سیب بهترین درمان خانگی برای کم خونی

شیره سیب خانگی

شیره، شربت یا عصاره‌ی غلیظی است که از جوشاندن آب میوه به دست می‌آید. انواع شیره معمولا از میوه‌های شیرین تهیه می‌شوند. امروزه در بازار شیره‌های مختلفی موجود است. شیره‌ی انگور، شیره‌ی خرما، شیره‌ی سیب، شیره‌ی توت و … از معروف ترین شیره‌ها می‌باشند.

ما در این مقاله از عطاری آنلاین می‌خواهیم یکی از پر فایده‌ترین شیره‌ در بین شیره‌های خوراکی یعنی شیره‌ی سیب را بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیره سیب

شیره سیب چیست؟

سیب یک میوه‌ی پر خاصیت است که مصرف روزانه‌ی آن بسیار توصیه می‌شود. تا جایی که معروف است اگر روزی یک سیب بخورید نیاز به دکتر نخواهید داشت.  شیره‌‎ی سیب از آب میوه‌ی سیب بدست می‌آید.

خاصیت شیره‌ی سیب چندین برابر میوه‌ی آن است. چون برای تهیه‌ی یک فنجان شیره‌ی سیب باید آب چندین سیب را بگیریم تا با حرارت دادن به آن و رسیدن به غلظت مناسب  به شیره‌ی سیب تبدیل شود. در ادامه برخی از خواص شیره‌ی سیب را نام می‌بریم.

برخی از خواص شیره سیب عبارتند از:

  • بهترین درمان خانگی برای کم خونی
  • تصفیه کننده‌ی خون و تولید کننده خون تازه
  • تقویت کننده‌ی قلب
  • تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بدن
  • تقویت کننده‌ی معده
  • تقویت کننده‌ی سیستم عصبی
  • تقویت کننده‌ی سیستم گوارشی
  • تقویت کننده‌ حافظه
  • جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • ایجاد شادابی و طراوت در پوست
  • پاکسازی کننده‌ی معده
  • تقویت کبد
  • حفظ سلامت دهان و دندان
  • کاهش دهنده‌ی خشکی پوست
  • جلوگیری از سکته و نارسایی قلبی
  • کاهش دهنده‌ی علائم تنگی نفس
  • درمان کم بود وزن
  • درمان ضعف عمومی بدن
  • نشاط آور و انرژی‌زا
  • کاهش دهنده‌ی دوران نقاهت بیماری
  • درمان فشار خون بالا

مقالات مرتبط

انواع شیره سیب

شیره‌ها بسته به نوع میوه و درخت انواع زیادی دارند. اما در سیب این تفاوت زیاد نیست. سیب‌های درختی یا زرد هستند یا قرمز، شیره‎‌ی آن‌ها نیز در همین دو نوع خلاصه می‌شود. البته شیره‌ی سیب در نوع تهیه هم متفاوت بوده و به دو صورت خانگی و صنعتی تولید می‌شوند.

شیره سیبB

تقویت سیستم عصبی با شیره سیب

شیره‌ی سیب به دلیل مفرح بودن و نشاط آور بودن بالا، باعث تقویت سیستم عصبی می‌شود. همچنین مصرف این شیره تنش‌های عصبی را کاهش داده، دلشوره و بی قراری را کم می‌کند و باعث ایجاد آرامش ذهنی می‌شود.

درمان کم خونی با شیره سیب

کم‌خونی نوعی بیماری است که با کاهش گلبول‌های قرمز خون به وجود می‌آید. این بیماری علائم زیادی دارد که می‌تواند زندگی عادی را دچار اختلال کند. خستگی، ضعف، سرگیجه، رنگ پریدگی، سردرد، سردی دست و پا و … از جمله علائم کم‌خونی می‌باشند.

متخصصان طب سنتی درمان‌های خانگی زیادی برای رفع کم‌خونی توصیه می‌کنند. یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی کم‌خونی، استفاده از شیره سیب ارگانیک و طبیعی می‌باشد.

شیره‌ی سیب با دارا بودن مواد معدنی‌ و ویتامین‌هایی مانند  ویتامین ث، ویتامین آ، آهن، کلسیم، منیزیم و … بسیاری از علائم کم خونی را رفع می‌کند. همچنین مصرف مرتب از این شیره بیماری کم‌خونی از بین می‌برد.

درمان کمخونی با شیره سیب

روش تهیه‌ی شیره سیب خانگی

برای تهیه‌ی یک شیره سیب خانگی مرغوب و طبیعی بهتر است، سیب‌های شیرین را انتخاب کنید. بعد از شستن سیب‌ها، آن‌ها را در آبمیوه‌گیری ریخته و آب سیب را بگیرید. سپس آب سیب و کف آن را در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا آب سیب جوش بیاید.

منتظر بمانید تا این ترکیب غلیظ شود. زمانی که دوباره شیره شروع به کف کردن و حباب زدن کرد، غلظت شیره‌ی سیب مناسب است. به این نکته توجه داشته باشید که غلظت شیره بعد از سرد شدن بیشتر خواهد شد.

خرید ارزان شیره سیب خانگی

همانطور که در بخش قبل بیان شد، تهیه شیره سیب خانگی با صرف زمان و زحمت زیاد همراه است. پس با توجه به دغدغه‌های زندگی امروزه، آماده‌سازی این محصول در منزل نه تنها امکان‌پذیر نیست، بلکه صرفه اقتصادی نیز ندارد. در سال‌های اخیر با رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی، این امکان فراهم شده که با مراجعه به سایت بتوان تمام محصولات را مشاهده کرده و با مقایسه کیفیت و قیمت آن‌ها خرید کرد.

عطاری آنلاین یک فروشگاه معتبر محصولات طبیعی و ارگانیک است که با انتخاب بهترین تولیدکننده‌ها، محصولات خود را بدون واسطه به دست مشتریان خود می‌رساند. بنابراین برای خرید ارزان شیره سیب خانگی کافیست با مراجعه به سایت عطاری نسبت به ثبت سفارش و خرید آن اقدام کنید.

مضرات شیره‌ی سیب

استفاده‌ی به اندازه از شیره‌ی سیب هیچ‌گونه عوارض و ضرری ندارد. اما استفاده‌ی بیش از حد آن مشکلاتی را به وجود می‌آورد. شیره سیب یک خوراکی بسیار مقوی با کالری بالا می‌باشد. به همین دلیل استفاده‌ی بیش از حد از آن باعث افزایش وزن شده و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد

شیره سیبA

بهترین روش نگهداری از شیره سیب چیست؟

شیره‌ی سیب قند بسیار بالایی دارد. همچنین میزان رطوبت شیره‌ی سیب طبیعی بسیار پایین است. به همین دلیل تکثیر میکرو ارگانیسم‌ها در آن انجام نمی‌شود و نیاز به نگهداری در یخچال ندارد.

شما می‌توانید شیره سیب طبیعی را در یک ظرف در بسته در دمای محیط نگهداری کنید. البته نگهداری از شیره‌ی سیب در جای خنک باعث افزایش ماندگاری آن خواهد شد.

روش مصرف شیره سیب

شیره‌ی سیب را می‌توانید بعد از هر وعده غذایی به اندازه‌ی یک قاشق چای خوری میل کنید. اما بهترین روش مصرف شیره سیب، استفاده از آن به صورت شربت و اول صبح می‌باشد. برای درست کردن شربت شیره‌ی سیب می‌توانید دو قاشق شیره سیب را در یک لیوان آب ولرم حل و میل کنید.

استفاده از شیره سیب در وعده‌ی صبحانه همراه با ارده هم بسیار متداول و لذت‌بخش است. افرادی که دچار دیابت یا اضافه وزن هستند باید با احتیاط و با مشورت با پزشک از شیره سیب استفاده کنند.

مصرف شیره سیب در بارداری

 

استفاده‌ی به اندازه از شیره سیب در دوران بارداری برای مادر و جنین بسیار مفید است. شیره سیب به دلیل مفرح بودن باعث نشاط شده و با تقویت سیستم عصبی دلشوره مادر را از بین می‌برد و باعث آرامش آن می‌شود.

همچنین با تقویت سیستم ایمنی به سلامت بیشتر مادر و جنین کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مصرف زیاد  این خوراکی پرکالری موجب افزایش وزن زیاد مادر شده و ممکن است باعث ایجاد دیابت دوران بارداری شود. پس این محصول را در دوران بارداری با احتیاط مصرف کنید.

قیمت شیره سیب

قیمت شیره‌ی سیب بسته به کیفیت و طرز تهیه‌ی آن متفاوت است. قطعا شیره‌ای که شفافیت بیشتری داشته و از غلظت مناسبی برخوردار باشد، قیمتی متفاوت با دیگر شیره‌ها دارد. اما به طور کلی، خرید اینترنتی شیره‌ی سیب چه به صورت عمده و چه به صورت جزئی بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید حضوری آن است.

زیرا در خرید اینترنتی کالا مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می‌رسد. یا نهایتا یک واسطه بین مشتری و تولید کننده وجود دارد. در این نوع خرید، علاوه بر حذف واسطه‌ها بسیاری از هزینه‌ها مانند حمل و نقل، انبارداری و … نیز حذف شده و قیمت نهایی محصول نسبت به قیمت آن در بازار پایین‌تر می‌آید.

خرید عمده شیره سیب ارگانیک

شیره سیب ارگانیک به خاطر عدم استفاده از کود شیمیایی در فرآیند تولید آن، طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای خرید شیره سیب ارگانیک باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنید.

عطاری آنلاین یک مجموعه آنلاین از محصولات گیاهی و طبیعی است که ضمن حذف واسطه با خرید از بهترین تولید کننده‌های این محصول جزو معتبرترین فروشندگان این شیره پرخاصیت می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *