blog, شیره

شیره سیب با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

شیره سیب، آیا سابقه ارثی خانوادگی نارسایی قلبی دارید و به دنبال پیشگیری از آن هستید؟ آیا دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستید؟ آیا در دوران بارداری دچار تنگی نفس شده‌اید؟ آیا به دنبال روش خانگی برای تصفیه کبد هستید؟ برای رفع این مشکلات، کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با یک ماده خوراکی لذیذ و پرطرفدار و خواص فوق العاده آن آشنا شوید.

شیره سیب

شیره سیب چیست؟

شیره سیب، فرآورده‌ی پرطرفدار از میوه سیب است که از جوشاندن آب میوه سیب و یا میوه سیب به دست می‌آید. این ماده خوراکی از قدیم مورد توجه متخصصان طب سنتی بوده است. این شیره طبیعتی گرم داشته و خواص درمانی بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین خواص این شیره تقویت قلب و پیشگیری از نارسایی‌های قلبی است.

علاوه بر این، شیره سیب جایگزین مواد قندی برای مصرف روزانه در وعده صبحانه می‌باشد. این محصول در صورتی که به روش سنتی و طبیعی تولید شود، فاقد شیرین کننده‌های مصنوعی می‌باشد. بنابراین افراد مبتلا به دیابت منعی برای مصرف آن نخواهند داشت. همچنین مصرف چنین شیره‌ای در دوران بارداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مقالات مرتبط

تفاوت تولید شیره سیب به دو روش سنتی و صنعتی چیست؟

این شیره طبیعی به دو روش سنتی یا خانگی و صنعتی تولید می‌شود. در روش سنتی میوه سیب یا آب میوه سیب خالص را در دیگ‌های سنتی و با حرارت بالا می‌جوشانند و پس از رسیدن به غلظت مناسب آن را بسته‌بندی و روانه بازار می‌کنند. اما در روش صنعتی با استفاده از دیگ‌های صنعتی تحت بخار همراه با شکر و افزودنی‌های مجاز این شیره را تولید می‌کنند.

تفاوت دیگر این دو روش، نوع بسته‌بندی آن می‌باشد. در روش‌ صنعتی با استفاده از دستگاه‌های مدرن و بدون دخالت دست این محصول را در بسته‌بندی‌های شکیل آماده عرضه در بازار می‌کنند. عطاری آنلاین به عنوان یکی از مراکز معتبر محصولات گیاهی و طبیعی انواع مختلف شیره سیب با کیفیت را به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند.

New Project (1)

خواص شیره سیب چیست؟

سیب میوه‌ای با ارزش غذایی بالاست که خواص آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. شیره سیب نیز که فرآورده این میوه می‌باشد همان خواص را دارد. البته تفاوت آن‌ها در این است که شیره سیب چند برابر میوه آن خاصیت دارد. از جمله خواص این شیره عبارتند از:

  • افزایش رشد کودک
  • تامین انرژی روزانه بدن
  • تنظیم قند خون
  • تقویت قلب
  • درمان کم خونی
  • پیشگیری از انواع نارسایی‌های قلبی
  • تقویت کبد
  • درمان تنگی نفس ناشی از بارداری
  • بهبود علایم بیماری‌های ریوی همچون آسم
  • تقویت حافظه
  • رفع ضعف عمومی
  • جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • حفظ سلامت دندان‌ها
  • پیشگیری از پیری زودرس پوست
  • تقویت دستگاه گوارش
  • کاهش دوران نقاهت پس از جراحی

طرز تهیه شیره سیب

این شیره را به دو روش سنتی یا خانگی و صنعتی تولید می‌کنند. در ادامه به بررسی روش‌های خانگی تولید این محصول می‌پردازیم.

طرز تهیه شیره سیب

طرز تهیه شیره سیب خانگی

شیره سیب سنتی یا خانگی به دو روش تهیه می‌شود. در این قسمت به بیان هر دو روش می‌پردازیم:

  • روش اول:

پس از انتخاب سیب‌های شیرین، آن‌ها را کاملا شسته و چوب‌های آن‌ها را جدا می‌کنیم. میوه‌ها را درون دیگ ریخته و با مقداری آب روی حرارت مستقیم قرار می‌دهیم. پس از اینکه سیب‌ها به خوبی پخته شدند، از روی حرارت برداشته و از صافی عبور می‌دهیم.

مایع به دست آمده را مجددا روی حرارت بالا قرار داده و اجازه می‌دهیم به غلظت مناسب برسد. پس از اینکه شیره به غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت برمی‌داریم تا سرد شود. سپس شیره را در ظرف‌های مناسب می‌ریزیم.

 

  • روش دوم

در این روش پس از شستشوی سیب‌ها و جدا کردن چوب آن‌ها، آب آن‌ها را می‌گیریم. سپس آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا به غلظت مناسب برسد. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه می‌دهیم شیره  در مجاورت هوا سرد شود. سپس آن را در ظرف مناسب ریخته و مصرف می‌کنیم.

 

نکته: در صورتی که در تمام مدت پخت، درب دیگ را بسته‌ باشیم، شیره تیره رنگ خواهد شد و در غیراینصورت رنگ آن عسلی تیره خواهد بود. شیره سیب طبیعی به خاطر داشتن قند بالا و رطوبت بسیار پایین نیازی به نگهداری در یخچال ندارد، اما نگهداری این محصول در یخچال ماندگاری آن را افزایش خواهد داد.

روش مصرف شیره سیب
روش‌ مصرف شیره سیب چگونه است؟

این شیره طبیعی و ارگانیک را معمولا در فصل‌های سرد سال به عنوان صبحانه و یا به صورت شربت در دیگر فصول استفاده‌ می‌کنند. اما طبق نظر متخصصین طب سنتی بهترین روش مصرف آن، خوردن یک قاشق غذاخوری از این شیره همراه با یک لیوان آب ولرم است.

در هر صورت مصرف این محصول در اول روز و وعده صبحانه باعث تامین انرژی بدن و سرحالی و شادابی خواهد شد.

مضرات مصرف شیره سیب

همانطور که گفتیم شیره سیب خواص بسیار زیادی دارد. اما با توجه به طبیعت گرم آن و همچنین میزان قند موجود در آن، مصرف این محصول نیز باید به اندازه باشد. در روش تولید سنتی این شیره، میوه‌های شیرین انتخاب شده و از هیچ‌گونه شکر و یا افزودنی مجاز دیگر استفاده نشده است.

با این حال زیاده‌روی در مصرف آن نیز می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. مصرف بیش از حد این شیره باعث حالت تهوع و عوارض پوستی شود. همچنین مصرف آن در افراد با مزاج گرم باعث احساس افزایش حرارت بدن و گرگرفتگی شود.

New Project (5)

قیمت هرکیلو شیره سیب

این محصول نیز مانند دیگر محصولات طبیعی دیگر در فصول مختلف سال، قیمت‌های متفاوتی دارد. علاوه بر قیمت روز سیب در بازار، کیفیت، نوع بسته‌بندی و هزینه‌های حمل و نقل آن در قیمت نهایی این شیره طبیعی به طور مستقیم تاثیرگذارند.

اما مراکزی وجود دارند که با ایجاد بستری مناسب در جهت ارتباط با تولیدکنندگان این محصول، مرغوب‌ترین آن‌ها را با بهترین قیمت روانه بازار می‌کنند. عطاری آنلاین یکی از این مراکز معتبر است که علاوه بر عرضه شیره سیب با کیفیت، امکان خرید این محصول و دیگر فرآورده‌های گیاهی و طبیعی را به صورت اینترنتی فراهم کرده است.

برای دریافت لیست قیمت شیره سیب و خرید تضمینی و باکیفیت این محصول کافی است به سایت عطاری آنلاین مراجعه کنید.

فروش عمده شیره سیب

عطاری آنلاین با حذف هزینه‌های انبارداری و واسطه‌ها علاوه بر کاهش قیمت محصولات خود، توانسته است با شناسایی بهترین تولیدکنندگان محصولات باکیفیت را انتخاب و به فروش برساند. این فروشگاه اینترنتی برای ایجاد چرخه فروش این محصول باکیفیت در سراسر کشور و امکان دسترسی تمام هم‌وطنان به محصولات ارگانیک و سلامت محور، اقدام به فروش عمده شیره سیب و دیگر محصولات خود کرده است.

در خرید عمده شیره سیب از عطاری آنلاین علاوه بر حذف هزینه‌های حمل و نقل، خریدی مطمئن و تضمین شده را تجربه خواهید کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *