blog, شیره

چیزهایی که باید در مورد شیره سیب بدانید

شیره سیب ارگانیک یک کیلویی

شیره سیب چیست؟

انواع شیره سیب ، شیره سیب از جوشاندن آب میوه‌ی سیب به دست آمده و خواص آن بیشتر از میوه سیب است. متخصصان طب سنتی همواره مصرف این شیره را مخصوصا در فصل‌های سرد سال توصیه می‌کنند. با توجه به روش تولید و همچنین نوع سیب به کار رفته در تولید آن، این شیره انواع متفاوتی دارد که عبارتند از:

  • سیب زرد
  • سیب قرمز
  •  سیب ترش
  • شیره سیب سنتی
  • شیره سیب خانگی
  • شیره سیب ارگانیک

شیره سیب به خاطر داشتن خواص فراوان، بازار فروش بسیار خوبی هم در ایران و هم در خارج از ایران دارد. در ایران شیره سیب بیشتر در شهرهای همدان، اصفهان، مرکزی، شهرضا، ارومیه و یزد تولید می‌شود.

مقالات مرتبط

ترکیبات شیره سیب

شیره سیب تمام خواص میوه سیب را دارد. همچنین این شیره سرشار از فیبر، املاح معدنی و ویتامین‌ها است. ویتامین‌هایی همچون A، C و انواع ویتامین B و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم. همچنین به خاطر خاصیت ضد قابض بودن شیره سیب ترش باعث درمان تهوع و اسهال خونی افراد می‌شود.

شیره سیب

خواص شیره سیب در طب سنتی

از نظر طب سنتی، سیب دارای طبیعتی گرم و تر است. با خوردن شیره سیب، بدن خواص حجم زیادی از این میوه را با یک قاشق از آن دریافت می‌کند. شیره سیب سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با خواص دارویی متنوع، به درمان عارضه‌های زیر کمک می‌کند:

  • تقویت بینایی
  • درمان یبوست
  • کمک به هضم غذا
  • درمان آسم و تنگی نفس
  • از بین بردن بوی بد دهان
  • تقویت کننده قلب و معده
  • کاهش تب در طول بیماری
  • در درمان کم خونی و فقر آهن
  • درمان سنگ کلیه و بیماری های مربوط به کبد

موارد استفاده از شیره سیب چیست؟

مصرف شیره سیب خطر ریسک ابتلا به بیماری‌هایی همچون رماتیسم، بیماری‌های چشم، انواع سرطان، نقرس، آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد. همچنین این محصول برای رفع ضعف بدنی و هضم غذا مفید بوده و سلامت پوست را افزایش می‌دهد.

دیگر موارد استفاده از شیره سیب عبارتند از:

  • درمان دیابت
  • بهبود یبوست
  • رفع سنگ کیسه صفرا
  • درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
  • بهبود ناراحتی‌های قلبی، کبد و معده

مصرف شیره سیب در بارداری چگونه باید باشد؟

 

در دوران بارداری به دلیل امکان افزایش قند خون مادران، باید در مصرف این محصول احتیاط کنند. برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری باید ضمن رعایت در مصرف مواد قندی، این شیره پرخاصیت را با مشورت پزشک و کنترل قند خون خود مصرف نمایند.

 

آیا درمان کم خونی با شیره سیب امکان پذیر است؟

شیره سیب سرشار از آهن و ویتامین‌های C و انواع ویتامین‌های خانواده B می‌باشد که هرکدام برای جذب آهن در بدن ضروری هستند. مصرف مداوم و کافی از این شیره باعث درمان کم خونی ناشی از فقر آهن می‌شود. به همین منظور کافیست روزانه بعد از هر وعده غذایی یک قاشق مرباخوری از شیره سیب را میل کنید.

 

طرز تهیه شیره سیب خانگی

برای تهیه شیره سیب خانگی گام‌های زیر را دنبال کنید:

گام1) سیب‌ها را در آبمیوه گیری ریخته و آب‌شان را بگیرید. 

گام2) آب سیب و کف رویش را در قابلمه بریزید و روی حرارت گذاشته  تا به جوش بیاید. قبل از این که آب سیب به جوش آید احتمال سر رفتنش وجود دارد، بنابراین از کنارش تکان نخورید و مراقب باشید که آب سیب سر نرود. 

گام3) اجازه دهید آب سیب با حرارت ملایم بجوشد. این ترکیب باید به قدری غلیظ شود که دوباره شروع به کف کردن و حباب زدن کند. در این مرحله می توانید شعله را خاموش کنید. شیره سیب بعد از سرد شدن غلیظ‌تر خواهد شد.

 شیره رطوبت بسیار کم بوده ولی قند بسیار زیادی دارد. بنابراین میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند در آن تکثیر شوند. بنابراین نیازی به نگهداری در یخچال نیست و می‌توانید شیره سیب خانگی را در ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید. البته نگهداری شیره در یخچال قطعا می‌تواند ماندگاری آن را بالاتر ببرد.

برای خرید ارزان شیره سیب خانگی چکار کنیم؟

امروزه با آپارتمان نشین شدن مردم و بیشتر شدن دغدغه‌های‌شان فرصت آماده‌سازی مواد غذایی همچون شیره سیب در منزل وجود ندارد. به این خاطر عطاری آنلاین اقدام به فروش انواع شیره سیب مرغوب و درجه1 در بسته‌بندی‌های متفاوت کرده است.

برای خرید ارزان شیره سیب خانگی کافیست با مراجعه به سایت‌های معتبر عطاری، همچون عطاری آنلاین نسبت به ثبت سفارش و خرید این محصول اقدام کنید.

شیره سیب طبیعی

بررسی چگونگی تهیه شیره سیب با خاک

مراحل تهیه  شیره  سیب به  این صورت  است که ابتدا سیب‌های درشت  و شیرین  را به  خوبی شسته  و هسته  و چوب  آن  را جدا کنید. سپس سیب‌ها  را به  شکل  پوره  در آورده و آب  آن را بگیرید. آب سیب را به  مدت  ۲-۳ ساعت روی شعله  ملایم  بجوشانید.

بعد از ۱۰ تا ۱۲  ساعت   به  آن  خاک  سفید اضافه  کنید.  سپس آن  را از صافی عبور  داده و خوب بجوشانید تا به قوام برسد. در نهایت نیز بعد غلیظ شدن درون ظرفی مناسب قرار داده و مصرف کنید.

شیره سیب ارگانیک چیست؟

شیره سیب ارگانیک، تهیه شده از آب سیب ارگانیک می‌باشد. سیب ارگانیک محصولی است که در فرآیند رشد آن هیچ‌گونه کود و مواد شیمیایی استفاده نشده است.

روش تشخیص شیره سیب با کیفیت چگونه است؟

برای تشخیص شیره سیب مرغوب باید به مشخصه‌هایی همچون شفافیت، رنگ و طعم توجه کرد. شیره سیب با کیفیت شفافیت دارد، رنگ آن عسلی مایل به قهوه‌ای است، طعم سیب داشته و همچنین شکرک نمی‌زند.

مضرات شیره سیب برای سلامتی چیست؟

تا به حال عوارض خطرناکی برای مصرف این محصول گزارش نشده است. اما به طور کلی، به خاطر طبیعت گرم و قند بالای آن، بهتر است افراد مبتلا به دیابت و همچنین افراد با مزاج گرم از خوردن این شیره اجتناب کنند و یا با مشورت با پزشک و به مقدار محدود مصرف کنند.

شیره سیب باکیفیت

قیمت هر کیلو شیره سیب

قیمت شیره سیب به ازای هر کیلو، با توجه به نوع سیب و قیمت روز آن، روش تولید این شیره و همچنین نوع بسته‌بندی آن تعیین می‌شود. برای دریافت لیست قیمت شیره سیب می‌توانید با ارتباط با سایت عطاری آنلاین به طور روزانه قیمت‌ انواع شیره سیب را دریافت کنید.

علاووه بر این در صورت تمایل به خرید عمده این محصول می‌توانید با مراجعه به سایت عطاری آنلاین، قیمت پخش شیره سیب سنتی درجه1 را از مشاوران سایت دریافت کرده و برای ثبت سفارش اقدام کنید.

فروش تضمینی و عمده شیره سیب طبیعی

عطاری آنلاین، مرکز فروش اینترنتی انواع محصولات طبیعی و ارگانیک است، که علاوه بر امکان خرید انواع شیره در بسته‌بندی‌های کوچک نیم‌کیلو و یک کیلویی، فروش عمده شیره سیب مرغوب را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

برای خرید آنلاین شیره سیب زرد و دیگر انواع این محصول کافیست با مراجعه به سایت عطاری آنلاین نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *