آرایشی, blog, پوست و مو

ماسک های خانگی برای درمان جوش،جای جوش و کک و مک

ماسک های خانگی برای درمان جوش،جای جوش و کک و مک

ماسک های خانگی برای درمان جوش،جای جوش و کک و مک

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟! حتماً برای شما هم پیش آمده وقتی می‌خواهید به یک مهمانی مهم یا عروسی بروید، درست چند شب قبل سر و کله‌ی یک جوش بزرگ (جوش مجلسی😂) روی صورتتان پیدا میشه. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک، ناشی از چربی هستند که به وسیله میکروب‌های آلوده ملتهب می‌شوند. با ما همراه باشید تا چند روش خانگی و مؤثر در از بین بردن جوش‌ها را باهم یاد بگیریم.

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟!

صابون ضد جوش گیاهی علاج

قیمت اصلی 72,000 تومان بود.قیمت فعلی 62,000 تومان است.

درمان جوش صورت با یخ

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟! ، یخ

بله درسته یخ! شاید تعجب کنید. ولی یخ در از بین بردن جوش خیلی موثره! تنها کاری که باید بکنید اینه که وقتی دیدید صورتتان در حال جوش زدنه و پوستتان ملتهب شده، روی آن قسمت یک تکه یخ قرار دهید. استفاده از یخ به کاهش التهابات کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند که منقبض شوند و چربی اضافه و میکروب‌ها را از آن بخش پوست، بیرون برانند. این کار را به دفعات در روز تکرار کنید. سپس شاهد از بین رفتن جوش بعد از دو یا سه روز خواهید شد.

درمان جوش صورت با ماست

4 روش خانگی بوتاکس صورت با میوه

ماست علاوه بر این که یک ماده غذایی بسیار دلچسب است فواید بسیاری دارد. ازجمله فواید آن می‌توان به تأثیر آن در از بین بردن جوش‌های صورت اشاره کرد. شیر و ماست از جمله مواد غذایی بوده‌اند که از گذشته تا به امروز برای زیبایی نیز استفاده می‌شدند. برای مثال کلئوپاترای مصر نیز از شیر برای درخشان کردن پوستش استفاده می کرده است.
در این روش شما باید مقداری از ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و در ناحیه‌ای که درحال تورم و جوش زدن است، قرار دهید. این کار را به مدت دو روز انجام دهید و تاثیرات شگفت انگیز آن را ببینید.

روغن زیتون و درمان جوش صورت

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟!

شاید با خودتون فکر کنید که جوش، خودش بر اثر چربی بیش از اندازه به وجود می‌آید، روغن زیتون چطور می‌تواند در از بین بردن جوش‌ها کمک کند؟! خب باید بهتون بگم که زیاد هم تعجب نکنید، روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و آهن خاصیت تسکین دهندگی برای پوست و ترمیم جای جوش را دارد. در این روش باید پیش از رفتن به تختخواب صورتتان را با آب ولرم، شستشو دهید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید. (بیشتر در ناحیه‌ای که جوش زده‌اید)
بعد از ماساژ و جذب شدن روغن، یک حوله یا پارچه تمیز را در آب گرم فرو کنید و چربی باقی مانده را به آرامی پاک کنید. بعد از چند دقیقه صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

مخلوط سیب و عسل برای درمان جوش صورت

درمان خانگی ترک کف پا

همان طور که می‌دانید، عسل یکی از موادی است که برای پوست بسیار مفید و موثر است. اگر هم دقت کرده باشید، عسل در اکثر ماسک‌ها توصیه شده است. در اینجا هم برای از بین بردن جوش، مخلوط عسل و سیب داریم. در این روش باید نصف یک سیب را رنده کنید و با چهار قاشق چای خوری عسل، مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان قرار بدهید و بعد صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ژل آلوئه ورا و تاثیر آن در درمان جوش صورت

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟!

از خواص آلوئه ورا هرچی بگوییم کم گفتیم. آلوئه ورا کاربرد‌های بسیاری دارد از جمله: خوراکی، آرایشی بهداشتی، ماسک‌های خانگی، ترمیم جای جوش و سوختگی و … . در این روش می‌خواهیم از اثر جادویی آلوئه‌ورا برای از بین بردن جوش استفاده کنیم.
جالب است، بدانید که این گیاه فوق العاده روش استفاده‌ی بسیار ساده‌ای هم دارد. فقط کافی است که ژل آلوئه ورا را به محل جوش صورتتان بزنید و اجازه دهید 5 تا 15 دقیقه باقی بماند. بعد از آن باید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

با بخور به درمان جوش صورت بپردازید

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟!

بخور به دلیل نفوذ به منافذ باز پوست، باعث بیرون ریختن مواد زاید آن می‌شود و فواید بسیاری برای پوست دارد. برای انجام بخور، فقط کافی است در یک ظرف آب بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس صورتتان را نزدیک بخار بگیرید، البته تا اندازه‌ای که بخار به صورتتان آسیب نزند. به هیچ وجه پوستتان را در تماس مستقیم با آب داغ قرار ندهید. بخور را به مدت 30 دقیقه ادامه دهید و بعد از آن به پوستتان مرطوب کننده بزنید. 

ماسک جوش شیرین

چیکار کنم جوش‌های صورتم از بین بره؟!

یکی از معروف‌ترین مواد ضد جوش، جوش شیرین است. حتماً شما هم از فواید بسیار این ماده برای زیبایی پوست شنیده‌اید. برای تهیه این ماسک تنها کافی است، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. بعد از آن صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

گلاب

از بین بردن جوش صورت و بدن

گلاب یکی از پر خاصیت‌ترین مایعات است که در  موارد بسیاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا با کاربرد گلاب برای از بین بردن جوش آشنا می‌شویم. در این روش تنها کافی است که گلاب را به دفعات در طول روز به صورت خود اسپری کنید.

تمام موادی که در این مقاله از آنها یاد شده ریشه طبیعی دارند. اما ممکن است پوست شما به آنها حساسیت داشته باشد و در برابر آن واکنش نشان دهد. در نتیجه بهتر است قبل از استفاده، مقداری از آنها را روی پوستتان امتحان کنید تا از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید. 

اینم یه فیلم برای درست کردن ماسک لایه بردار در خانه

مخلوط گلاب، گلیسرین و لیمو برای از بین بردن جوش

از بین بردن جوش صورت و بدن: مخلوط گلاب، گلیسرین و لیمو! خاصیت ضدباکتریایی لیمو کمک می‌کند، پوست شما خشک و محکم‌تر شود. همچنین خاصیت ضد عفونی کننده، تونر و پاک کننده گلاب بسیار عالی است که به شما پوستی پاک و با طراوت را هدیه می‌دهد.

از بین بردن جوش صورت و بدن

گلاب به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریایی و متعادل کننده Ph پوست، چربی پوست را کنترل می‌کند در نتیجه جوش‌های صورت را بهبود می‌بخشد. گلاب به دلیل ویتامین c بالایی که دارد، باعث ترمیم پوست‌های صدمه دیده می‌شود. همچنین این ویتامین، تولید کلاژن پوست را افزایش داده در نهایت پوست جوان‌تری خواهید داشت.

از بین بردن جوش صورت و بدن

گلیسیرین، چربی مایع شفافی است که در بیشتر چربی‌های طبیعی و گیاهی و همچنین پوست انسان، وجود دارد. این ماده به دلیل خواص درمانی‌ فراوانی که دارد در داروها و لوسیون‌ها به کار می‌رود. این ماده به دلیل بالا نگهداشتن رطوبت سطح پوست به جوانسازی و درخشان شدن پوستتان کمک می‌کند.

از بین بردن جوش صورت و بدن

لیمو ترش به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان از پوست شما در برابر پیری، چین و چروک محافظت می‌کند .همچنین خاصیت آنتی باکتریایی لیمو ترش، می‌تواند، آکنه‌های پوست شما را از بین ببرد. این میوه یکی از محصولاتی است که به شما در سلامت پوستتان کمک می‌کند. همچنین خاصیت سفید کنندگی لیمو به از بین رفتن لکه‌های صورت کمک می‌کند.

مواد لازم

از بین بردن جوش صورت و بدن:
1- یک قاشق سوپ‌خوری گلاب
2- یک قاشق سوپ‌خوری گلیسرین
3- یک قاشق سوپ‌خوری آب‌ لیمو

طرز تهیه

۱- هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید.
۲- آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. بعد آن را با آب گرم بشویید.
مخلوط این سه ماده، ماسکی  فوق‌العاده برای از بین بردن جوش‌ها و جای جوش است. بهتر است این مخلوط، یک ماسک کامل صورت برای از بین بردن جوش و جای جوش است. بهتر است، پیش از مصرف این ماسک برای پوستتان، آزمون حساسیت را انجام دهید تا متوجه شوید آیا این لوسیون برای پوست شما مناسب است یا خیر.

درمان خانگی جوش صورت

درمان خانگی شگفت‌انگیز کک و مک صورت

دلایل ایجاد کک و مک

فعالیت بیش از حد ملانین پوست(رنگدانه‌های پوست) که باعث به وجود آمدن کک و مک روی پوست می‌شوند. در ابتدا بسیاری از افراد، کک و مک را با سایر بیماری‌های پوستی اشتباه می‌گیرند. این لکه‌ها می‌تواند روی صورت، گونه، بینی، پیشانی و گاهی نیز روی سر شانه‌ها دیده شود. 
یکی  از دلایل ایجاد کک و مک آفتاب سوختگی می‌باشد.  دلیل دیگری که می‌تواند، باعث ایجاد کک و مک شود، عوامل زنتیکی، هورمون‌های پیری، عادات ضعیف در زندگی و رژیم غذایی نامناسب است. وجود این لکه‌ها  ممکن است، باعث آزار شما شود و جذابیت شما را کاهش دهد. البته قابل ذکر است که این لکه‌ها کاملاً بی ضرر می‌باشد و مشکلات پوستی به وجود نمی‌آورد.

چه افرادی بیشتر در معرض کک و مک صورت قرار دارند؟

به وجود آمدن کک و مک محدودیت سنی ندارد و ممکن است، افراد با سن پایین هم دچار این کله‌ها شوند. اما به طور کل افرادی که موهای قرمز و پوست سفید رنگی دارند، بیشتر در معرض به وجود آمدن این لکه‌ها قرار دارند.

راه‌های درمان کک و مک

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

شیر ترش شده: شیر ترش شده به دلیل وجود اسید لاکتیک زیاد، باعث کمرنگ‌تر شدن کک و مک می‌شود. برای این کار باید صورت خود را با شیر ترش شده بشویید.

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

خامه ترش شده: خامه ترش شده نیز مانند شیر ترش شده به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک به کمرنگ شدن کک و مک کمک می‌کند.برای این منظور شما باید یک لایه ضخیم از خامه ترش شده را به مدت 10 دقیقه روی صورتتان قرا دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

گوجه فرنگی: استفاده از پوست نازک گوجه فرنگی نیز در درمان کک و مک موثر است به این صورت که روزانه دو بار پوست نازکی از گوجه فرنگی را روی صورتتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشورید. اگر قبل از انجام این عمل از آب لیمو ترش روی صورتتان استفاده کنید تاثیر آن چند برابر می‌شود.

زردچوبه باعث روشن شدن پوست می‌شود!

درمان خانگی شگفت انگیز کک و مک صورت

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد التهاب است که در درمان آکنه، جوش و کک و مک تأثیر بسیاری دارد. می‌خواهیم امروز ماسک زردچوبه را امتحان کنیم تا هر چه سریع‌تر از شر کک و مک‌ها راحت شوید.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق چای خوری زردچوبه

و چند قطره عسل

طرز تهیه:

مواد را به خوبی مخلوط کنید و به صورت یک لایه نازک روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید تا ماسک خشک شود. سپس به آرامی مواد را از روی پوست خود بردارید و صورتتان را با آب بشویید. همچنین تهیه ماسک زردچوبه و آبلیمو و استفاده از آن به صورت مداوم، نیز در از بین بردن کک و مک بسیار مؤثر است.
بهترین زمان استفاده از این ماسک بعد از حمام می‌باشد زیرا پوستتان تمیز‌تر است. بهتر است این ماسک را سه بار در هفته امتحان کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

حتی بهترین ماسک‌های گیاهی و طبیعی و درمان‌های خانگی نیز ممکن است برای همه مناسب نباشد و در برخی افراد ایجاد ناراحتی کند. پس حتماً قبل از استفاده، مقداری از این ماسک را روی دستتان امتحان کنید.

برای خرید محصولات درمان و پیشگیری از سنگ کلیه متوانید از سایت معتبر عطاری آنلاین خریداری نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *