آموزش, blog, پوست و مو

درمان شوره سر

درمان شوره سر

درمان شوره سر، درمان شپش سر

شوره، یکی از مشکلات رایج و مزمن پوست سر است. ویژگی آن پوسته پوسته شدن پوست کف سر می‌باشد  شوره‌ سر مشکلی مسری یا جدی نبوده، اما ظاهری ناخوشایند دارد پس قبل از دچار شدن به آن بهتر است عوامل ایجاد آن را بررسی کنیم چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد.

شوره سر از چیست؟
مهم‌ترین عوامل ایجاد شوره سر عبارتند از:

  • کم شستن موها
  • قارچ مو
  • خشکی پوست سر
  • داشتن حساسیت به رنگ مو
  • داشتن پوست سر بسیار چرب

درمان شوره سر با ماست

ماست را به آرامی به پوسته سر مالیده و به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید و سپس به آرامی با آب ولرم ماساژ دهید.

درمان شوره سر

روغن نارگیل و رفع شوره سر

به مدت یک هفته پوست سر خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید در طول شب روی سر بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید، بهتر است روغن را کمی گرم کنید تا تاثیر آن بیشتر شود. این کار علاوه بر اینکه باعث رطوبت پوست سر شده برای رشد بهتر مو و درمان موخوره بسیار موثر است.

روغن نارگیل

با جوش شیرین شوره ی سر را درمان کنید

جوش شیرین را به مدت یک دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید، و سپس سرتان را بشورید.این روش را 2 هفته تکرار کنید. به خاطر خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری که درد نه تنها باعث از بین رفتن شوره پوست سر میشود بلکه برای افزایش حجم مو، درمان خارش سر و تقویت مو های سست و ضعیف می شود.

جوش شیرین

رابطه لیمو و شوره سر

بعد از شامپو کردن، کمی آب لیمو و یک قاشق چایخوری سرکه و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را روی پوست خود بریزید و به مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس موهایتان را بشویید. آب لیمو سرشار از ویتامین و اسید سیتریک است که موجب تحریک رشد موها می شود.

4 روش خانگی بوتاکس صورت با میوه

پیاز ضد شوره سر

آب پیاز به مدت یک ساعت بر روی پوست سر ماساژ دهید این کار باعث تحریک پوسته سر شده  و چرخش جریان خون را بهبود می بخشد ، در نتیجه سبب تغدیه عالی فولیکول ها و افزایش رشد مو می شود.

پیاز

درمان شوره سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای را در کف دست خود بریزید و پوست سر و موی خود را با آن ماساژ دهید. و اجازه دهید به یک صبح تا شب بر روی موهاتون بماند ، سپس با آب ولرم آب بکشید. روغن درخت چای، گردش خون را بهبود می بخشد که به دفع سموم و تحریک فولیکول های مو کمک می کند. و با خواص ضدعفونی کننده، ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای که دارد باعث  تحریک رشد پیازهای مو باشیم.

روغن درخت چای

راهکار های فوری برای درمان شپش سر

شپش حشره کوچکی است که از خون انسان تغذیه می کند. طول شپش بالغ ۲ تا ۳ میلی‌متر است و تخم‌های خود را روی مو، نزدیک به پوست می‌گذارند. آن‌ها می‌توانند به موهای ناحیه تناسلی، مژه‌ها و ابروها را هجوم ببرند، اگرچه معمولاً در موهای سر زندگی می‌کنند.
از آنجایی که شپش ها تخم هایی می گذارند که به سرعت از تخم بیرون می آیند، تعداد آن ها می تواند به سرعت زیاد شود. کشتن شپش مستلزم از بین بردن هم حشرات و هم تخم آنهاست. اگر فردی از درمانی استفاده کند که تخم‌ها را نمی‌کشد، پس از بیرون آمدن تخم‌ها باید آن درمان را دوباره تکرار کند.
بسیاری از مردم بر این باورند که درمان های خانگی می تواند شپش، تخم یا هر دو را از بین ببرد. با ما همراه باشید تا به شما بهترین روش های درمان شپش سر را بگوییم.

برای درمان شپش سر، چند راهکار وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید. این درمان های خانگی عبارتند از:

  • شانه زدن موها به صورت مرطوب با شانه نیت: به سادگی موهای خود را خیس کنید و از یک شانه نرم و ظریف مخصوص شپش سر (شانه نیت) برای از بین بردن شپش و تخم های آنها استفاده کنید. شما باید این کار را هر هفته و حداقل به مدت 3 هفته انجام دهید.
  • روغن های گیاهی: روغن‌های گیاهی مانند درخت چای و بادیان ممکن است شپش را خفه کرده و از بین ببرند، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می‌کند. شما همچنین ممکن است به این روغن ها و سایر روغن های گیاهی آلرژی یا حساسیت داشته باشید.
  • خفه کردن شپش سر و از بین بردن تخم ها: پوشاندن سر به وسیله کلاه و گذاشتن آن در هنگام خواب، می تواند در خفه کردن شپش و از بین بردن تخم ها مؤثر باشد. شما می توانید قبل از گذاشتن کلاه، سس مایونز یا روغن زیتون را روی سر خود ماساژ دهید و با یک پلاستیک بپوشانید سپس کلاه را بگذارید.

شامپوی ضد شپش سر

اکثر مردم این تصور را دارند که برای از بین بردن شپش دوز زیادی از حشره کش ها در شامپو مصرف می شود. اما اگر به دنبال یک درمان جایگزین طبیعی برای شپش هستید، شامپوی طبیعی Pro Lice Pro Head Hunters یک گزینه عالی برای شروع است. این شرکت ادعا می کند که محصول آنها بسیار موثر است زیرا به جای استفاده از مواد شیمیایی برای کشتن شپش ها، آن ها را به صورت طبیعی از بین می برد. این بدان معناست که به جای اینکه در معرض مواد شیمیایی شناخته شده برای کشتن شپش ها قرار بگیرد، به طور طبیعی شپش های سر را برای همیشه نابود کنید.

بسیاری از شامپو های درمان شپش حاوی بوی نامطبوع می باشند، شما با خرید این شامپو قطعا شگفت زده خواهید شد چرا که دارای رایحه ای سبک و میوه ای می باشد که دوستش خواهید داشت.

شپش سر

داروی رهایی از شپش

درمان های تجویزی شپش سر عبارتند از:

  1. بنزیل الکل (Ulesfia): این لوسیون شپش های فعال را می کشد نه تخم آن ها را. این می تواند شپش سر را در کودکان ۶ ماهه به بالا درمان کند و برای زنان باردار یا شیرده بی خطر است. ابتدا موها را شانه کنید، محصول را با شامپو روی موهای خشک ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. شما باید این درمان را به مدت یک هفته تکرار کنید.
  2. ایورمکتین (اسکلایس): این لوسیون بیشتر شپش‌های سر، حتی شپش‌هایی را که تازه بیرون آمده‌اند را تنها با یک بار استفاده از بین می‌برد. برای استفاده از آن باید مقداری از این لوسیون را روی سر ماساژ داده. کودکان 6 ماهه به بالا می توانند از این محصول استفاده کنند.
  3. مالاتیون (Ovide): این لوسیون بسیار قوی شپش و تعدادی تخم شپش را فلج کرده و از بین می برد. برای استفاده در کودکان 6 سال و بالاتر مورد استفاده است. اگر 7 تا 9 روز بعد همچنان شپش ها را در حال حرکت می بینید، باید دوباره دوره این درمان را تکرار کنید.
    هشدار: محصول قابل اشتعال است. از مصرف قرار دادن آن کنار سشوار، اتو فر، فندک، شومینه، بخاری و اجاق گاز خودداری کنید.
  4. اسپینوساد (ناتروبا): شما معمولا تنها به یک درمان با این محصول نیاز دارید. شپش و تخم شپش را از بین می برد. برای استفاده در کودکان 4 سال به بالا بی خطر است. و برای کودکان زیر 4 سال با دستور پزشک باید مصرف شود.
شپش سر

درمان سریع شپش موی سر

پودر گیاهی درمان قطعی شپش موی سر، شپش و تخم هایش را نابود می‌کند و علائم این بیماری مانند خارش، برجستگی‌های قرمز و آلودگی کف سر را به خوبی از بین می برد.
پودر گیاهی درمان قطعی شپش مو به منظور از بین بردن حشره‌ی انگلی است که چسبیده به پایه‌ی مو و سطح سر، موجبات اذیت فرد و خارش های شدید آزار هنده ای را ایجاب می کند. این انگل از خون فرد میزبان تغذیه می کند و در تماس مستقیم با پوست سر، لابلای موهای میزبان حرکت می کند. اگر راه تماس این حشره با پوست قطع شود به زودی از بین خواهد رفت. پودر گیاهی درمان شپش مو ترکیبی از چند گیاه با تأثیرگذاری فوق العاده، در عرض یک هفته شپش و تخم های آن را از بین برده و نابود می کند.

شپش سر

اگر فردی از لباس‌ها و یا رختخواب فرد آلوده به شپش استفاده کند، شپش ها به وی نیز منتقل شده به راحتی آلوده می شود. این بیماری با خارش بسیار شدید که در اثر حرکت و تغذیه و عفونت محل نیش شپش به وجود می‌آید، همراه می‌باشد. همچنین علاوه بر شپش، ذرات سفیدی که بسیار شبیه شوره سر هستند در قسمت پایه موها در نزدیک‌ترین محل به ریشه مو، دیده خواهد شد که به راحتی از مو جدا نمی شوند. این ذرات را در اصطلاح تخم شپش یا رشک می گویند. در اثر این بیماری ممکن است برجستگی‌های قرمز بسیار ریز و کوچکی بر روی شانه ها، گردن و سر دیده شود.

روش های درمان شپش

چگونه از شر شپش در خانه خلاص شویم؟

شپش‌ها می‌توانند از بدن شما روی چیزهای نزدیک مانند رختخواب، حوله و کلاه منتقل شوند. اما آنها برای زنده ماندن به خون انسان نیاز دارند، بنابراین مدت زیادی پس از افتادن از بدن شما زنده نمی مانند.

شپش سر


این نکات را برای درمان شپش در خانه خود امتحان کنید:

  • از گرما استفاده کنید! اقلام مورد استفاده یا پوشیده شده توسط فرد را در آب داغ بشویید و روی حرارت زیاد خشک کنید. شپش ها و تخم آن ها وقتی بیش از 5 دقیقه در معرض دمای بالاتر از 130 درجه فارنهایت قرار بگیرند می میرند. هر چیزی را که به مو یا پوست سر فرد برخورد کرده است بشویید، از جمله ژاکت، کلاه، روسری، روبالشی، ملحفه و هدبند.
  • اقلام کیسه ای در پلاستیک. اگر نمی توانید وسایل را داخل ماشین لباسشویی و خشک کن بیندازید، آنها را به مدت 2 هفته در یک کیسه پلاستیکی ببندید.
    جاروی منظم! فرش‌ها، مبل‌ها، اثاثه یا لوازم داخلی، سایر مبلمان و کف‌ها را جاروبرقی بکشید تا موهایی را که ممکن است تخم‌های شپش زنده به آن متصل شده‌اند، پاک کنید.
  • ابزارهای مو را تمیز کنید! برس ها، شانه ها و سایر لوازم جانبی مو را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم و صابون قرار دهید.

اگر شپش دارید سعی کنید خجالت نکشید. این نشانه بیماری یا کثیف بودن شما یا فرزندتان نیست. حتی تمیزترین افراد هم آن را دریافت می کنند.

برای خرید محصولات درمان و پیشگیری از سنگ کلیه متوانید از سایت معتبر عطاری آنلاین خریداری نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *