blog, پوست و مو

انواع مشکلات مو و نکات رفع آن ها در خانه

انواع مشکلات مو و نکات رفع آن ها در خانه

انواع مشکلات مو و نکات رفع آن ها در خانه

مو یکی از مهمترین عوامل زیبایی در انسان ها می باشد، پس رسیدگی به آن بسیار مهم است. در این مقاله درباره انواع مشکلات مو، علل و درمان آنها صحبت خواهیم کرد. شما هم اگر دارای هر نوع مشکلی در موی خهود می باشید، با ما همراه باشید تا زیباتر شوید.

انواع مشکلات مو

مشکلات مو با توجه به عواملی همچون وراثت، استرس، خواب ناکافی، افزایش سن، محکم بستن یا محکم بافتن مو، مشکلات هورمونی، بیماری‌های مختلفی همچون کم‌کاری و پرکاری تیروئید، عفونت‌های شدید و عفونت‌های قارچی، بارداری، قاعدگی و یائسگی ایجاد می‌شود. 

از جمله این مشکلات می توان به ریزش مو، موخوره، شوره سر، خشک و شکننده شدن مو، کم حجم شدن مو و کدر شدن مو اشاره کرد.

ریزش مو

ریزش مو دغدغه اکثر زنان و مردان است. برای درمان مناسب، اول باید علت ریزش مو را شناسایی کرد. از دست‌ دادن مو و ریزش آن تا حدودی طبیعی است ولی ریزش مو در حد 80 تا 100 تار به صورت روزانه طبیعی بوده و دلیلی برای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ریزش موی روزانه کمک بزرگی برای پوست سر افراد برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا موهای قدیمی جای خود را به موهای جدید دهند و سلامت و درخشندگی همیشگی داشته باشند.

به طور کلی اگر تعادل بین رشد و ریزش مو به هم بخورد، یعنی ریزش موها بیشتر از میزان رشد آن‌ها شود یا رشد موها توقف یابد، گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است. پس موی همه افراد می‌ریزد ولی ریزش مو به شرایطی که تراکم موها کاهش یابد اطلاق می‌شود، که تا زمانی  که تراکم موهای سر تا حد قابل توجهی کم نشده باشد، متوجه آن نخواهید شد.

عوامل موثر در ریزش مو

  • آسیب جسمی
  • تأثیرات بارداری
  • مصرف بیش از حد ویتامین A
  • کمبود پروتئین در رژیم غذایی
  • تغییرات هورمونی
  • کم خونی ناشی از فقر آهن
  • کمبود ویتامین B
  • بیماری لوپوس
  • رژیم‌های غذایی نادرست
  • تأثیرات مستقیم شیمی درمانی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • اقدامات آرایشی نادرست موها
  • کم شدن آب بدن
  • استرس و افسردگی

موخوره

نبود آمینواسید کافی در موها باعث شکننده شدن موها شده و انتهای مو را دو شاخه کرده و مو به راحتی می شکند. موخوره انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به شکل موخوره ایجاد شده شناسایی شده و درمان متفاوتی دارد.

حرارت و استفاده از مواد شیمیایی نیز به موها آسیب می‌‏رساند. استفاده روزانه از اتوی مو و سشوار همچنین رنگ کردن موها بدون هیچ زمان استراحتی، رطوبت و آب زیر کوتیکول موها را به حباب‌هایی تبدیل کرده و باعث خشک و شکننده شدن و حتی مرگ سلول‎های مو می‏‌شوند.

شوره سر

شوره، یکی از مشکلات رایج و مزمن پوست سر است. ویژگی آن پوسته پوسته شدن پوست کف سر می‌باشد  شوره‌ سر مشکلی مسری یا جدی نبوده، اما ظاهری ناخوشایند دارد پس قبل از دچار شدن به آن بهتر است عوامل ایجاد آن را بررسی کنیم چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد.

شوره سر از چیست؟
مهم‌ترین عوامل ایجاد شوره سر عبارتند از:

  • کم شستن موها
  • قارچ مو
  • خشکی پوست سر
  • داشتن حساسیت به رنگ مو
  • داشتن پوست سر بسیار چرب

خشک و شکننده شدن مو

استفاده بیش از حد از ژل مو، شستشوی نامناسب یا مصرف شامپوی نامناسب برای جنس مو از عوامل مهم خشک و شکننده شدن موها است. همچنین استفاده بی‌رویه از سشوار و اتوی مو باعث افزایش خشکی مو شده و باعث آسیب به ساقه مو و شکننده شدن آن می‌شوند.

کم حجم شدن مو

بنابر تحقیقات انجام شده، ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است. ریزش موی بیشتر از این تعداد به این معنی است که ریزش موی شما بیشتر از مقداری است که باید باشد.

کم حجم شدن مو بعد از ریزش مو، نشانه میزان ریزش زیاد مو نسبت به رشد مجدد آن است. این مشکل ممکن است به دلیل سبک زندگی، ژنتیک یا هر دوی این‌ها باشد. مشکلات پزشکی خاصی هم گاهی ممکن است باعث کم پشتی مو شود.

کدر شدن مو

کدر شدن مو ممکن است در اثر آسیب دیدن لايه کوتيکول مو، صاف کردن موها، فر کردن موها، خشکي يا چربي زياد، شنا کردن در آب داراي کلر استخرها، استفاده بيش از حد از حالت‌دهنده‌هاي الکتريکي مانند سشوار و صاف‌کننده‌هاي حرارتي و رنگ کردن آن‌ها به وجو بیاید.

مراقبت‌های ضروری مو

برای حفظ سلامت موها و کم کردن میزان آسیب آن‌ها، حتما باید مراقبت‌های ضروری مو را جدی گرفت، به همین خاطر توصیه می‌شود که قبل از استفاده از سشوار و اتوی مو ساقه‌های موی خود را با روغن آرگان ماساژ دهید.

البته استفاده از روغن‌های گیاهی قبل از انجام سشوار و اتوی مو نه تنها از آسیب به موها جلوگیری می‌کند، بلکه با آگاهی از مراقبت‌های ضروری مو مثل انتخاب روغن گیاهی مناسب، آسیب‌های قبلی موجود در ساختار موها از بین خواهد رفت که به این مرحله از استفاده از روغن‌های گیاهی برای مو، روغن تراپی می‌گویند.

مراقبت ها پس از رنگ کردن مو

پس از رنگ چه مراقبت های باید انجام شود ؟

1- قبل از رنگ به ساقه موی خود روغن نارگیل یا روغن زیتون بزنید.
2- موهاییتان را با آب سرد شست و شو دهید.
3- مصرف ماهی و آجیل برای داشتن موهای سالم را فراموش نکنید.
4- از حرارت زیاد برای خشک کردن مو خودداری کنید.
5- موها را با نرم کننده آب رسانی کنید.
6- بین مراحل رنگ کمی به موها استراحت دهید.
7- موهایتان را به طور منظم کوتاه کنید.

ماسک های مفید پس از رنگ کردن مو

1- ماسک نرم کننده

مواد لازم = نصف آوکادو رسیده + موز له شده ( یک عدد ) + روغن زیتون ( یک قاشق غذا خوری )

طرز استفاده = این ماسک را از ریشه مو بزنید تا کاملاً مو را بپوشاند بگذارید به مدت یک ساعت بماند موهای خود را در بالای سر جمع کنید و به صورت گوجه ای ببندید و سپس با شامپوی بدون سولفات و آب سرد مو را بشویید .هفته یک بار این کار را انجام دهید

علت استفاده از ماسک نرم کننده = آووکادو شامل روغن‌ها و ویتامین‌هایی است که می توانند پوست سر را تقویت کنند و به موها کمک کنند تا سالم، براق و دهیدراته بمانند و وزی و آسیب مو را درمان میکند. این ماسک یک روش آبرسانی فوق العاده است که موها را درخشان می‌کند.

2- ماسک پروتئینی

مواد لازم = تخم مرغ (1عدد) + سس مایونز ( 2 قاشق غذا خوری )

طرز استفاده = داخل کاسه ای مواد را باهم ترکیب و روی سر بمالید البته نوک موها را فراموش نکنید 45 دقیقه بعد با آب سرد وشامپو بدون سولفات بشویید. تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینواسید است که می‌تواند به رشد موهای سر شما کمک کند و مو را تغذیه می کند مایونز هم به صاف شدن و شفافیت مو کمک می کند مصرف منظم این ماسک آسیب های ناشی از کمبود پروتئینی را درمان می کند.

3- ماسک مو عسل

مواد لازم = موز له شده ( یک عدد ) + عسل ارگانیک (  2 قاشق غذا خوری  ) + ماست ( 4 قاشق غذا خوری )
طرز استفاده =  مخلوط حاصل را روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید سپس از کلاه رنگ استفاده کنید و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند. موها را شامپو بزنید و آبکشی کنید.
ماست یک مرطوب کننده، تقویت کننده، منبسط کننده و عامل تمیز کننده ملایمی است. دلیل اینکه ما به چربی کامل نیاز داریم، این است که به مقدار زیادی از اسیدهای چرب برای ترمیم موهای آسیب دیده و یا خشک خود نیاز داریم.

سایر اعمال مراقبت از مو

استفاده از شامپوی مناسب

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده
شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و دکلره شده

رنگ کردن مو، باعث زبر شدن آنها می‌شود. در این هنگام شما باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این نوع شامپو شامل ویتامین‌ها، نرم کننده و تقویت کننده‌های موها هستند. این شامپوها به ترمیم ریشه موهای آسیب دیده کمک می‌کند. بهتر است بعد از دکلره، موهای خود را با آب و بدون شامپو و به همراه کمی نرم کننده شست و شو دهید. بعد از دو روز موهای خود را با شامپو بچه، شستشو دهید و بعد از آن بهتر است از شامپوی ویتامینه و مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

تقویت موهای آسیب دیده با ماسک مو

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده
تقویت موهای رنگ شده و دکلره شده

برای تقویت موهای آسیب دیده و رنگ شده، بهتر است از ماسک موهای خانگی استفاده کنید. برای آموزش ماسک موهای خانگی می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید، مطالب مربوط به تقویت مو را در همین سایت مطالعه کنید. استفاده از موادی مانند تخم مرغ، روغن‌های گیاهی، شامل روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و دیگر روغن‌ها، آب لیمو، آب پیاز، آووکادو، عسل و … به تقویت و مراقبت از موهای آسیب دیده بسیار کمک می‌کند.
یکی از ماسک موهای خانگی و بسیار مؤثر برای موهای رنگ شده و دکلره شده، استفاده از ماسک موی تخم مرغ، روغن زیتون و آبلیمو می‌باشد. بهتر است این ماسک را روی موهای شسته شده بگذارید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی موها باقی مانده و تاثیرات خود را اعمال کند. سپس موهای خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. بهتر است این ماسک را 2 بار در هفته برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

اجتناب از شستشوی موهای رنگ شده، دکلره شده‌ با آب داغ

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

شستن مو با آب داغ، باعث خشک شدن و ریزش موها می‌شود. این توصیه برای موهای رنگ نشده هم می‌باشد. بهتر است موهایتان را با آب ولرم بشویید. قرار گرفتن بیش از حد موها زیر آب گرم نه تنها باعث خستگی و شکنندگی موها می‌شود بلکه باعث خشکی پوست نیز می‌شود.

از موهای دکلره شده‌ی خود در مقابل نور مستقیم آفتاب محافظت کنید.

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نور آفتاب، فواید بسیاری برای پوست دارد. به خصوص، جذب ویتامین D برای بدن از طریق نور آفتاب و بهبود بخشیدن موها. اما نه برای موهای آسیب دیده و رنگ شده. تابش بیش از حد نور خورشید به موهای رنگ شده و دکلره شده مخصوصاً در فصل تابستان، آسیب‌های جدی را به بار می‌گذارد از جمله: خشکی و ضعیف شدن تار مو. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به آفتاب گرفتن علاقه دارید، بهتر است قبل از آن برای بدنتان از کرم ضد آفتاب و برای موها از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید.

موهای خیس خود را شانه نکنید.

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

موهای خیس، حساسیت بیشتری دارند و دارای ریشه‌ی ضعیف‌تری نیز می‌باشند. در نتیجه شانه کردن موهای خیس، باعث ریزش بیشتر آنها می‌شود. بهترین زمان شانه کردن موها، هنگامی است که موها رطوبت اندکی دارند. زیرا شانه کردن موها در حالت خشک نیز باعث آسیب رسیدن به آنها می‌شود.

شنا کردن بیش از حد ممنوع!

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نمک موجود در آب دریا، باعث آسیب رسیدن به پوست بدن و موها می‌شود. اگر به تازگی موهایتان را رنگ کرده‌اید و یا از دکلره برای موهایتان استفاده کرده‌اید، بهتر است از شنا کردن در دریا صرف نظر کنید.
نمک موجود در آب دریا باعث خشک شدن پوست و مو می‌شود. البته این اتفاق در موهای رنگ شده بیشتر دیده می‌شود. اما اگر همچنان به شنا کردن در دریا و لذت بردن از آن اصرار دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از یک روغن گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن بادام برای مرطوب کردن موهایتان پیش از شنا استفاده کنید. و حتماً بعد از شنا موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

کنار گذاشتن وسایل گرمایشی

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

یکی از وسایلی که همه‌ی ما می‌دانیم به موهای رنگ شده آسیب وارد می‌کند، سشوار است. یکی از روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده، کنار گذاشتن سشوار است. اما اگر به سشوار کردن نیاز دارید، بهتر است از باد سرد آن با فاصله 15 سانتی متری استفاده کنید. فراموش نکنید که شما با موهای فر یا صاف خود نیز جذاب هستید 😊

نحوه‌ی درست کردن ماسک آووکادو برای موهای آسیب دیده

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که از رشد موهای خودتان، راضی نیستید و موهای کم پشتی دارید با ما  همراه باشید، می‌خواهیم چند روش اعجاب انگیز برای تقویت رشد موها را با هم یاد بگیریم.
عواملی مانند شستن زیاد موها با آب، شستن موها با آب داغ، خوردن بیش از حد پروتئین، گرما دهی زیاد به مو، رنگ و آرایش بیش از حد موها در رشد و شکنندگی موها تأثیرات منفی داشته و در نتیجه باعث ریزش موهای سر می‌شوند.

اولین روشی که به شما پیشنهاد می‌کنیم: مرطوب کردن موهای سر

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از موی سر در برابر شکنندگی و موخوره، مرطوب کردن موهاست. روغن‌های طبیعی بادام، زیتون، جوجوبا و نارگیل معجزه می‌کنند!
بهتر است این روغن‌ها را گرم کنید و سپس موی سرتان را با یکی از این روغن‌ها ماساژ دهید. بعد از آن سرتان را باید حوله بپوشانید، نیم ساعت به آن زمان دهید تا تاثیر خود را اعمال کند. سپس سرتان را با شامپو و آب سرد بشویید.

روش دوم: جوش شیرین

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

شامپوی سرتان را با جوش شیرین عوض کنید! برای چند هفته متداول برای شستشوی سرتان از جوش شیرین استفاده کنید. و موهایتان را ماساژ دهید. با این کار تاثیر شگفت انگیز جوش شیرین را بر روی کاهش پوسته پوسته شدن سرتان و تحریک تولید طبیعی روغن روی سرتان مشاهده می‌کنید.

روش سوم: شستشوی کمتر مو

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

اگر موهای چربی دارید از شستشوی بیش از حد آن جلوگیری کنید. زیاده روی در شستن موها، چربی‌های پوست سر را پاک می‌کند. در نهایت موها از چربی پوست سر بی بهره می‌مانند. در این حالت، بدن دستور تولید بیشتر روغن را روی سر اعمال می‌کند. پیشنهاد متخصصان این است که دفعات شستن موها را کاهش دهید.

روش چهارم: پروتئین رسانی به مو

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

پروتئین رسانی به مو یکی از راه‌های تقویت و رشد موها است. برای این کار می‌توانید از روغن آرگان و یا محصولات پروتئینی مخصوص مو (از فروشگاه‌ها تهیه کنید) استفاده کنید.

روش پنجم: آلوئه ورا (دوای هر دردی)

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

استفاده از آلوئه ورا به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با روغن‌های گیاهی مانند: روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آرگان و… یک ترکیب فوق‌العاده برای موها می‌باشد. البته فراموش نکنید باید اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی موهایتان، باقی بماند سپس با آب ولرم موهایتان را آبکشی نمایید. این ترکیب جان تازه‌ای به موهایتان می‌دهد و به ترمیم موهای شکسته شده و ریخته شده کمک می‌کند.

روش ششم: چای سبز!

10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

استفاده از چای سبز برای تقویت و رشد مجدد موها فوق العاده است!
در این روش خانگی فقط کافی است، 2 عدد از کیسه‌های چای سبز را در 2 الی 3  لیوان آب داغ قرار دهید سپس موهای سر را با آن ماساژ دهید. این ترکیب باعث تحریک رشد مجدد موها و افزایش متابولیسم و رشد بیشتر موها می‌شود.

روش هفتم: آب پیاز
10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

این محلول با دارا بودن انزیم آنتی اکسیدان کاتالاز، ویتامین C، مس و اسید فولیک باعث بهبود گردش خون در مناطق رشد  مو می‌شود و پیاز مو را تغذیه می‌کند. در نتیجه به بازیابی رنگ موی طبیعی کمک می‌کند. پیشنهاد ما این است که یک عدد پیاز را در مخلوط کن بریزید یا آن را رنده کنید و از آب پیاز برای ماساژ دادن روی سرتان استفاده کنید. از این محلول یک بار در هفته به مدت نیم ساعت استفاده کنید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.

روش هشتم: روغن اسطوخودوس
10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

روغن اسطوخودوس به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریایی و ضد میکروبی به سلامت پوست سر کمک می‌کند.
روغن اسطوخودوس با افزایش رشد سلول‌ها رشد موهای سر را بهبود می‌بخشد. ترکیب کردن چند قطره روغن اسطوخودوس با روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و… و ماساژ مستقیم آن بر روی پوست سر باعث می‌شود که شما تأثیر شگفت انگیز آن را ببینید. فراموش نکنید که باید اجازه دهید این روغن به مدت 10 دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس موها را با آب ولرم آبکشی نمایید. این کار را می‌توانید چند با در هفته انجام دهید.

روش نهم: کوتاه کردن نوک موها به صورت مداوم
10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که موهای بلند دوست دارید، بهتر است بدانید، کوتاه کردن موها هر دو یا سه ماه یکبار به افزایش رشد موهایتان کمک می‌کند. ایجاد موخوره در نوک موها باعث شکنندگی موها می‌شوند و به رشد موها نیز آسیب می‌زنند. کوتاه کردن نوک موها برای جلوگیری از آسیب به موها و افزایش رشد آنها ضروری است. وجود موخوره در افرادی که موهای نازک و خشکی دارند، بسیار دیده می‌شود و تنها راه مقابله با آن کوتاه کردن دوره‌ای نوک موها می‌باشد.

روش دهم: رسیدگی به مو در خانه
10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر

یکی از روش‌های رسیدگی به موها در خانه، استفاده از ماسک‌های خانگی است.(آموزش انواع ماسک مو در  پیج ایسنتاگرام و سایر مقالات پیج عطاری)
استفاده از موادی مانند آبلیمو، آووکادو روغن‌های گیاهی و عسل، رزماری و … به رشد موها و ابریشمی شدن موهای شما بسیار کمک می‌کند. کافی است از این  ماسک‌ها یک بار در هفته استفاده کنید. برای این کار بهتر است، ماسک موی مناسب موی خودتان را پیدا کنید.(پیج اینستا گرام ما را دنبال کنید تا ماسک موی مناسب خود را پیدا کنید)

👌🏻این هم از 10روش جادویی برای افزایش رشد موی سر، حتماً این روش‌ها را در خانه امتحان کنید و از نتیجه اعجاب انگیز آنها لذت ببرید.

شامپو تقویت مو گیاهی هفت عصاره علاج

قیمت اصلی 99,000 تومان بود.قیمت فعلی 68,000 تومان است.
درست کردن ماسک موی آلوئه ورا در خانه

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

یکی از خواسته‌های هر خانمی پر پشت بودن مژه‌هایش است. داشتن چنین مژه‌های پر پشتی نه تنها از چشمان شما محافظت می‌کند بلکه جذابیت چشم‌های شما را چند برابر می‌کند. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و صرف زمان کمتر به صورت خانگی مژه‌هایی پر پشت داشته باشید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

پر پشت کردن مژه با هزینه بسیار کم با استفاده از روغن‌های گیاهی
روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
روغن کرچک:

روغن کرچک از روغن‌های گیاهی مفید برای پر پشت کردن مژه‌ها و تقویت فولیکول‌های مو است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. تاریخچه این روغن به مصر باستان باز می‌گردد به طوری که در داستان‌ها آمده که کلوپاترا از این روغن برای روشن کردن سفیده چشمش استفاده می‌کرد. برای استفاده از این روغن فقط به یک فرچه مژه یا برس مژه احتیاج دارید(می‌توانید از فرچه ریملی که تمام شده هم استفاده کنید) همانند ریمل آن را به مژه‌های خود بزنید.
شب قبل از خواب بهترین زمان استفاده از این روغن می‌باشد. باید اجازه دهید تا صبح این روغن روی مژه‌هایتان بماند. فراموش نکنید صبح خوب مژه‌ها را بشویید. برای اثر بخشی بهتر می‌توانید، روغن کرچک را با آلوئه ورا مخلوط کنید و استفاده کنید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
شانه کردن مژه‌ها:

 این کار شاید بسیار ساده به نظر برسد ولی در رشد چند برابری مژه‌ها بسیار موثر است. شانه کردن مژه‌ها ذرات ریز آلودگی و گرد غبار را از بین آنها پاک می‌کند، باعث رشد بیشتر مژه‌ها می شود. علاوه بر آن شانه کردن مژه‌ها، باعث بهبود گردش خون در مژه‌ها می‌شود و این یکی دیگر از عوامل موثر در رشد مژه‌‌ها است.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
پوست لیمو:

لیمو به دلیل دارا بود اسید فولیک و همچنین ویتامین B و C از مؤثرترین درمان‌ها برای رشد مژه و تقویت مژه‌ها است.
یکی دیگر از روش‌های پر پشت کردن و تقویت مژه‌ها استفاده از مخلوط پوست لیمو و روغن کرچک یا زیتون است. البته بعد از مخلوط کردن این مواد با هم باید اجازه دهید به مدت 2 هفته بماند و بعد از آن با استفاده از یک پنبه یا برس(یا برس ریمل) این مواد را به مژه‌های خود بزنید و بعد از مدتی تأثیرات شگفت آنگیز آن را مشاهده کنید. این کار را هر شب به مدت سه ماه یا تا زمانی که اثر بخشی آن را ببینید، انجام دهید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدان (50 برابر بیشتر از ویتامین E)باعث فعال شدن پیاز مو و در نتیجه پر پشت شدن مژه‌ها می‌شود. فقط کافی است، مژه‌های خود را با این روغن ماساژ دهید. برای استفاده از این روغن نیز می‌توانید با برس آن را به مژه‌های خود بزنید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
روغن جوجوبا:

جوجوبا، دانه‌هایی بسیار شبیه به بادام زمینی هستند. روغن این دانه‌ها، غلظت بسیار بالایی دارد و مانند چربی پوست انسان است. همچنین دارای خاصیت جذب بسیار بالا است. از این روغن در تهیه محصولات آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌شود.
این ماده شگفت انگیز دارای خواص بسیاری است از جمله: ضد پیری، ضد چین و چروک، سرشار از ویتامین‌های A,B,E، مرطوب کننده و نرم کننده بسیار عالی برای مو و پوست، مؤثر برای پر پشت شدن و تقویت موهای ضعیف، نازک و همچنین برطرف کننده خشکی و ترک لب نیز می‌باشد.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
روغن رزماری:

رزماری یکی از گیاهان دارویی معطر است. روغن این گیاه یک محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و روی اعصاب مرکزی انسان تاثیر مؤثری دارد. از روغن این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه استفاده می‌شود و استفاده دراز مدت از آن اثر بسیار بالایی دارد.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
روغن نارگیل:

روغن نارگیل از روغن‌هایی است که به دلیل خواص بالایی که برای پوست و مو دارد در اکثر خانه‌ها، یافت می‌شود. این روغن که از میوه نارگیل گرفته می‌شود در دمای بالا به شکل مایع و در دمای پایین‌تر به شکل جامد در می‌آید.
روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روغن‌ها در درمان خشکی مو و پوست است و رایحه‌ای بسیار مطلوب دارد. لازم به ذکر است که تأثیر این روغن در پر پشت کردن و تقویت مو و مژه‌ها بی نظیر است.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه
نکته‌ی قابل توجه:

حتی بهترین روغن‌های گیاهی و طبیعی و درمان‌های خانگی نیز ممکن است برای همه، مناسب نباشد و برای بعضی افراد، ایجاد ناراحتی کند. پس حتماً قبل از استفاده مقداری از این روغن را روی دستتان امتحان کنید.

علت وز شدن مو چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل وز شدن مو کمبود رطوبت است. لایه‌ی بیرونی مو را پولک‌هایی مانند پولک ماهی فرا گرفته است. وقتی رطوبت موی انسان نسبت به رطوبت هوای محیط کم‌تر است، لایه ی بیرونی مو باز می‌شود تا رطوبتی که نیاز دارد را جذب کند. به این ترتیب هوای مرطوب در بیشتر مواقع این اوضاع را بدتر کرده و به بیشتر شدن این مشکل کمک می‌کند.

به غیر از آب و هوا و کم بود رطوبت کافی در مو عوامل دیگری نیز وجود دارد که دلیل وز شدن موی سر است. در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

وزی مو
  • استفاده‌ی نا مناسب از وسایل حرارتی و حالت دهنده‌ی مو:

 استفاده‌ی زیاد از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی مو باعث آسیب رساندن به مو می‌شود. این کار باعث می‌شود رطوبت طبیعی مو‌ از بین برود و در طولانی مدت منجر به خشکی و وزی مو می‌گردد. این وسایل یکی از دلایل اصلی خشکی و شکنندگی تارهای مو هستند.

راه پیشگیری:

بهتر است استفاده از دستگاه‌های حرارتی و حالت دهنده‌ی مو راد به حداقل برسانید. درصورتی که چاره‌ای جز استفاده از این وسایل ندارید، حرارت این ابزارها را در کمترین دمای ممکن تنظیم کنید. همچنین از سرم‌های آبرسان و روغن‌های مراقبتی مانند روغن آرگان مراکشی برای رفع وزی موی آسیب دیده استفاده کنید.

  • استفاده از شوینده‌های نا مناسب:

هر عمل شیمیایی ذاتا سرد مزاج است و وقتی ما از شوینده‌های شیمیایی استفاده می‌کنیم، این سردی باعث انقباض رگ‌های خونی کف سر می‌شود. این مسئله چرخه‌ی گردش خون در کف سر را دچار اختلال می‌کند و اجازه نمی‌دهد پیاز مو درست تغذیه کند. در نتیجه ساقه‌ی مو تغذیه نمی‌شود و مشکلاتی مانند خشکی، وزی  و  موخوره  بوجود می آید.

راه پیشگیری:

برای جلو گیری از این مشکل، بهتر است از شامپوهای گیاهی یا شامپوهای مناسب با طیف موی سرتان، استفاده کنید. همچنین شامپو را مستقیم کف سر نریزید و اول آن را کف دست ریخته کمی ماساژ دهید تا هم‌دمایی اتفاق بیفتد بعد به مو و کف سر بزنید.

  • رنگ کردن مداوم:

یکی دیگر از دلایل مهم خشکی و وزی مو استفاده از دكلره و رنگ‌های شیمیایی است. موی انسان هر اندازه سالم و مقاوم باشد، باز هم در برابر تركیبات شیمیایی به شدت آسیب پذیر است. نازک شدن، خشکی و وزی از عواقب استفاده‌ی زیاد از این ترکیبات است.

راه پیشگیری:

می‌توان به جای استفاده از مواد شیمیایی و اسیب‌رسان، از رنگ موهای گیاهی استفاده کرد. همچنین با استفاده از شامپوها و روش‌های مراقبتی تثبیت رنگ مو، کمتر موها را رنگ کرد.

  • عدم رطوبت رسانی:

همانطور که از ابتدای مقاله گفتیم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین علت وزی و خشک شدن مو نداشتن رطوبت کافی می‌باشد. به این ترتیب، اگر مو وز است، نیاز به رطوبت رسانی و مراقبت بیشتری دارد.

راه پیشگیری

برای حل این مسئله چندین راه وجود دارد. شما می‌توانید از ماسک‌های نرم کننده‌ی طبیعی یا روغن‌های مراقبتی  همراه با آبرسان استفاده کنید. این کار، باعث رفع وزی موی آسیب دیده و حفظ رطوبت آن در تمام طول روز می شود.

Background (42)

تا اینجا به برخی از دلایل متداول ایجاد و راه‌های پیشگری از ایجاد خشکی و وزی مو پرداختیم؛ در ادامه خوراکی‌ها و ماسک‌هایی که می تواند در جلوگیری و رفع وزی موی آسیب دیده به شما کمک کند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رژیم غذایی مناسب برای درمان ریزش مو چیست ؟

نداشتن رژیم غذایی مناسب باعث کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای مو می‌شود. زیرا پیازهای مو اغلب از پروتئین ساخته شده‌اند. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند. رنگ سبز برگها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو ، درخشندگی کمک می کند.
دانه های سویا  غنی از ویتامین ب5 ( موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. تنها یک اونس از دانه ها حدود 20 درصد ویتامین را تامین می کند.
ریشه قرمز چغندر پس از تجزیه شدن در بدن این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کنند که ممکن است اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول های ترشحی مو برساند.
جو دوسرغنی از بتا گلوکن هستند و نوعی فیبر قابل حل هستند. دیابت یکی از علل ریزش است و به خاطر غلظت بالای فیبر، بلغور جو دو سر غذایی است که به بهبود حساسیت انسولین بدن کمک می کند.
تخم مرغ ، بادام ، آوکادو و سالمون پر از ویتامین ب به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند و ناخن های شکننده را تقویت می کند . نداشتن غذای کافی برای این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود.
آجیل ، ماهی تن، ماهی ساردین و میگو عنصری است که به بدن کمک می کند سلنو پروتئین تولید که متابولیسم، سنتزدی ان ای و ایمنی را تنظیم و مو را تحریک می کند تا رشد جدید را تشویق کند .
فلفل دلمه ای قرمز و پرتقال سرشار از ویتامین ث است ویتامین C یکی از موثرترین مواد غذایی است که به رشد و تقویت موها کمک میکند. برای بهره‌مندی از فواید ویتامین C باید مصرف آن را به صورت منظم در برنامه غذایی خود قرار دهید. کلاژن تولیدشده کمک می‌کند تا موی شما به پوست سرتان محکم متصل بماند.

خوراکی های مفید برای از بین بردن خشکی و رفع وزی مو

• سبزیجات و جوانه‌هایی مانند جو، عدس، گندم و ماش برای تقویت مو و جلوگیری از وزی مو بسیار مفید است. خوردن سبزیجات به صورت سالاد با چاشنی روغن‌های طبیعی مانند کنجد یا زیتون  یک غذای کاملا  مغذی برای موها بشمار می‌رود.

• كم بودن برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها یکی دیگر از دلایلی است كه به مو آسیب می‌زند و آن را در معرض شکستگی قرار می‌دهد؛ به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب، خشکی و وزی مو بهتر است مصرف منابع پروتئین و ویتامین مانند گوشت، تخم مرغ و میوه‌ی خشک شده را فراموش نكنید.

• یکی دیگر از ویتامین‌هایی که برای سلامت مو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد بیوتین یا ویتامین B7 است. وجود این ویتامین براي ترميم بافت موی آسیب دیده ضروری است. بهترین راهی كه می‌توانی این ویتامین را در بدن تامین کرد، مصرف گردو، بادام و ديگر مغزهای آجیل و همچنین مصرف میوه‌هایی مثل موز و انبه به صورت روزانه می‌باشد.

غذاهایی مانند خوراک لوبیا، انواع آش، خوراک عدس، حلیم و … سرشار از سبزیجات و حبوبات هستند و به دلیل بالا بودن ویتامین B در آنها برای درمان وزی مو موثر هستند.

آیا با استفاده از این نکات وزی و خشکی مو کامل برطرف می‌شود؟

فرض می‌کنیم تمامی نکات بالا را رعایت کردید، اما وزی و خشکی موهای شما بهبود پیدا نکرد. نگران نباشید! ما تا اینجا بیشتر راه کارهایی برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکل به شما معرفی کردیم. در ادامه می‌خواهیم بهترین راه حل‌ها برای رفع وزی موی آسیب دیده، خشکی و شکنندگی آن را بررسی کنیم. بهترین، کم هزینه‌ترین و بی‌عوارض‌ترین راه‌های درمان این مشکل، استفاده از ماسک موهای طبیعی و روغن‌های مراقبتی طبیعی می باشد.

Background (45)
بهترین ماسک‌ها و درمان‌های خانگی رفع وزی و خشکی مو
  • ماسک روغن بادام و زیتون

ماسک روغن بادام و روغن زیتون، در لا به لای موهای آسیب دیده قرار می‌گیرد و خشكی و آسیب دیدگی موها را از بین می‌برد. این ماسک تاثیر ویژه‌ای در درمان وزی موی آسیب دیده دارد. این دو روغن را تركیب كرده و موها را با آن ماساژ دهید. سپس با استفاده از كلاه و حوله به مدت 30 دقیقه سر را بپوشانید، و بعد از نیم ساعت آن را با شامپو بشویید. این ماسک از موثرترین ترکیباتی است که در مدت زمان اندکی موهای خشک و آسیب دیده را براق و زیبا می‌کند .

  • ماسک بادام و تخم مرغ

برای ساخت این ماسک، ابتدا یک عدد تخم‌ مرغ را با یک چهارم فنجان روغن بادام مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. سپس موهایتان را چند قسمت کنید و ماسک را به کف سر و تارهای مو بمالید. صبر کنید تا ماسک به خوبی در بافت مو جذب شود. در نهایت موهایتان را با آب تمیز آبکشی کنید، سپس موها را با یک شامپو و نرم کننده‌ی بدون سولفات بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

  • ماسک آلوئه ورا و روغن نارگیل

یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی آلوئه ورا است. ترکیب این گیاه پر فایده با روغن نارگیل، موها را نرم و براق می کند. یک چهارم فنجان آلوئه ورا با یک چهارم فنجان روغن نارگیل را ترکیب کنید و روی کف سر و ساقه‌ی مو بمالید. 20 تا 30 دقیقه منتظر بمانید سپس ماسک را با شامپو و نرم کننده بشویید. این ماسک را هفته ای 2 بار استفاده کنید.

  • ماسک آووکادو و ماست

برای ساخت این ماسک، گوشت آووکادو را با یک فنجان ماست ترکیب کنید؛ سپس  آنقدر بکوبید تا تبدیل به خمیری نرم شود. ماسک را روی مو بمالید و منتظر بمانید تا خوب جذب شود، تقریبا نیم ساعت زمان می‌خواهد. سپس موها را با شامپوی مناسب بشویید. از این ترکیب یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

  • ماسک موز و عسل

موز به تنهایی برای نرم کردن مو عالی است، مخصوصا وقتی با عسل ترکیب شود. این ترکیب یک نرم کننده و تقویت کننده عالی برای درمان وزی موی آسیب دیده است. 1 عدد موز را له کنید و 2 قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید، سپس یک سوم فنجان روغن نارگیل و بادام بریزید. خمیر به دست آمده را نیم ساعت روی مو و کف سر بمالید سپس با شامپو موهایتان را بشویید. از این ماسک هفته ای یک‌‍بار استفاده کنید.

  • ماسک مایونز

یکی از موثر ترین ماسک‌های خانگی برای تقویت مو ماسک موی مایونز است. این ماسک تمام هر آن چیزی که مو برای سلامتی و زیبایی نیاز دارد، از تغذیه تا درخشش را ایجاد می‌کند. استفاده‌ی طولانی مدت از این ماسک مقوی، رطوبت موها را بیشتر کرده و همین امر مشکل خشکی و وزی مو را از بین می‌برد.

برای ساخت این ماسک پر طرفدار یک چهارم فنجان مایونز را با یک سوم فنجان روغن بادام اصل و 1 یا 2 عدد تخم ‌مرغ مخلوط کنید. تعداد تخم مرغ ها به اندازه‌ی مو بستگی دارد. مواد را در یک کاسه ریخته، هم بزنید تا ترکیبی صاف و یک‌دست حاصل شود. از این ترکیب یک بار در هفته استفاده کنید.

درمان وزی مو با روغن گیاهی

همان طور که گفتیم دلیل اصلی خشکی و وزی مو عدم رطوبت در مو است. ساقه‌ی مو از آب میان‌ بافتی تشکیل شده است. عدم آب رسانی و کمبود رطوبت باعث نازکی و شکنندگی مو شده و اگر رطوبت کافی برای آن تامین نشود، مو دچار خشکی، وزی و موخوره می شود. برای تامین رطوبت مورد نیاز استفاده از روغن‌های تقویتی و آبرسان کنار درمان و رفع وزی موی آسیب دیده بسیار حیاتی می‌باشد.

در ادامه برخی از بهترین روغن‌ها برای تقویت و مراقبت از مو را به شما معرفی می‌کنیم.

  • روغن جوجوبا

برای افرادی ریشه‌ی موی آ‌نها چرب و ساقه و نوک مو خشک است، این روغن بهترین پیشنهاد است. مصرف جوجوبا نه تنها موجب رفع وزی مو و گره خوردگی آن می‌شود، بلکه ساقه‌ی مو را نیز نرم و مرطوب می‌کند. همچنین روغن جوجوبا از موی سر شما در برابر آلودگی‌های محیطی، ابزار حرارتی و آسیب‌های تابش نور خورشید حفاظت می‌ کند.

  • روغن زیتون

یکی دیگر از روغن‌های مفید برای مو، زیتون است. روغن زیتون این خاصیت را دارد که مو را آبرسانی کرده و آن را از حالت خشکی، وزی و سوختگی خارج می کند. براي تقویت موهای خشک شده، چند قطره روغن را کف دست بمالید تا به خوبی دست‌ها به روغن آغشته شوند. بعد از کف سر تا نوک مو را ماساژ دهید تا روغن کل موها را بپوشاند.

  • روغن بادام

استفاده از روغن بادام یکی دیگر از راه‌های خانگی مناسب برای درمان آسیب بافت مو است. در واقع روغم بادام نرم‌کننده‌ای‌ طبیعی برای مو است. و با ایجاد رطوبت کافی مانع از خشکی مو می‌شود.

  • روغن نارگیل

مصرف روغن نارگیل نیز فواید زیادی برای موها مخصوصا برای رفع وزی موی آسیب دیده دارد. اگر به موهایتان اهمیت می‌دهید، حتما استفاده از روغن طبیعی و خالص نارگیل را در برنامه‌ی مراقبتی موهایتان قرار دهید. بهترین روش استفاده از روغن نارگیل این است که شب روغن را به موها بمالید و بخواید. روغن نارگیل در طول شب جذب مو شده و نرمی، درخشانی و رطوبت موهایتان را باز می‌گرداند.

  • روغن آرگان

این روغن یک روغن سه کاره است که برای پوست، مو و ناخن فواید زیادی دارد. یکی از این فواید، آبرسانی مو است. وقتی برای درمان وزی مو هیچ راهی تاثیر نداشته باشد نوبت استفاده از این روغن گیاهی فرا رسیده است. روغن آرگان در تقویت و رطوبت رسانی به مو معجزه می کند.

صابون قهوه برای مو موثر است؟

این صابون پر طرفدار با خاصیت پاک‎‌کنندگی عمقی، می‌تواند چربی و آلودگی کف سر را از بین ببرد. همچنین کافئین موجود در دانه‌های قهوه باعث بالا بردن گردش خون کف سر می‌شوند. بنابراین با افزایش خون رسانی به کف سر، پیاز مو  تقویت می‌شود. افزایش خون رسانی در کف سر باعث کاهش ریزش مو و افزایش رویش آن می‌شود.

صابون را خیس کرده و به کف سر بمالید تا کف کند. حدود دو دقیقه سر را ماساژ دهید به گونه‌ای که کل کف سر آغشته به صابون شود. اجازه دهید 5 دقیقه صابون روی سر بماند سپس ابکشی کنید.

روغن آرگان درمان وزی مو
آرگان چیست؟

روغن آرگان از میوه درخت آرگان با نام علمی Argania spinosa به وجود می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاعی بالغ بر ۸ متر و عمری طولانی دارد. این درخت در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه‌ی آرگان مغزی وجود دارد که از آن روغن آرگان تهیه می‌شود. این درخت مراکشی در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی بسیار مقاوم است. اصلا همین مقاومت است که باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرفایده باشد.

درون روغن آرگان مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید وجود دارد. این روغن در برابر اکسید شدن بسیار مقاوم است، حتی این مقاومت از روغن زیتون نیز بیشتر است.

تاثیر آرگان بر مو

روغن آرگان مراکشی بهترین روغن تقویت کننده برای مو است. امروزه مو به دلیل قرار گرفتن در معرض مشکلاتی مانند استفاده از ابزار حرارتی، حالت دهنده‌ها و مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارد تا بتواند وضعیت سلامت و زیبایی خود را حفظ کند. اینجاست که نیاز به استفاده از یک روغن مراقبتی احساس می‌شود. روغن آرگان یک روغن تقویت کننده برای مو است و از مو در برابر بسیاری از مشکلات محافظت می‌کند.

آرگان درمان مو خوره
درمان وزی و موخوره با آرگان

این روغن یک نرم‌کننده‌‎ی طبیعی مو است و می‌توان از آن بعد از حمام استفاده کرد. آرگان لایه محافظتی روی مو ایجاد کرده و با آبرسانی بالا هم به رفع وزی مو کمک می‌کند هم موخوره را درمان می‌کند.

روش مصرف

سه قطره از روغن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد و مو  حالت پذیری بالایی به دست می‎‌آورد.

محافظت از مو در برابر حرارت بالا

اگر شما هم از ابزارهای حرارتی زیاد استفاده می‌کنید و دوست دارید ظاهر زیبای موهایتان حفظ شود. ولی نگران آسیب دیدن موی سرتان هستید، مژده بدهید که با استفاده از این روغن دیگر سشوار و اتو به مو آسیب نخواهد زد.

روش مصرف

باید قبل از استفاده وسائل حرارتی، دو تا سه قطره از روغن آرگان مراکشی را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و مانع از آسیب دیدن مو در برابر حرارت بالا شوید.

مراقبت از مو در برابر خورشید

شما نمی‌توانید تصور کنید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه به موها آسیب می‌زند. روغن آرگان می‌تواند از موی شما در برابر نور خورشید محافظت کند. حتی اگر شما ساعات طولانی از روز را زیر نور آفتاب هستید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

بهترین نوع روغن آرگان

 بهترین روغن آرگان ، روغن آرگان مراکشی اصله که تو بازار ایران با حجم 100 سی سی موجوده. در بالا برخی از تاثیرات معجزه‌گر روغن آرگان را گفتیم، همین تاثیرات باعث این شده که این روغن طرفدارهای زیادی پیدا کند. تقضای زیاد برای روغن آرگان موجب شد تا روغن‌های آرگان زیادی روانه‌ی بازار شود و اینکه کدام روغن کیفیت بیشتری دارد از دغدغه‌های مصرف کنندگان شد.
همان طور که گفتیم آرگان از میوه‌ی درختی گرفته می‌شود که بومی کشور مراکش است. پس مهم ترین نکته‌ای که باید در خرید این روغن به آن توجه کنید این است که روغنم آرگان اصل روغن آرگان مراکشی است.

روغن آرگان هدی بیوتی 100 میل (مراکشی اصل)

قیمت اصلی 790,000 تومان بود.قیمت فعلی 590,000 تومان است.

شامپو تقویت مو گیاهی هفت عصاره علاج

قیمت اصلی 99,000 تومان بود.قیمت فعلی 68,000 تومان است.
درمان ریزش مو با کاکائو

مواد مورد نیاز : پودر کاکائو ، یک عدد زرده تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک
مواد را با هم مخلوط نموده تا مخلوطی یک دست حاصل شود و روی پوست سر و موها بکشید و سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با شامپو و آب ولرم بشویید.

تقویت مو با کاکائو

مواد مورد نیاز : 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق چایخوری ویتامین E ، نصف فنجان کره کاکائو ذوب شده و 6 قطره اسانس وانیل
مواد را با هم مخلوط نموده تا مخلوطی یک دست حاصل شود و روی ساقه موها بکشید و بعد از 20 دقیقه موها را با آب گرم و شامپو ملایم بشویید.
از این ماسک میتوان به عنوان کراتینه گیاهی یاد کرد .

تأثیر کم خوابی بر سلامت پوست و مو

اهمیت خواب برای شادابی پوست بسیار زیاد است. خواب خوب تأثیر بسزایی بر روی شادابی و کیفیت پوست و موی شما دارد.
علت این است که خون‌رسانی و فرآیند تکثیر سلول‌ها در هنگام خواب به شکل بهتر و منظم‌تری صورت می‌گیرد. در نتیجه پوست و مو نیز از مزایای آن بهره می‌برند.
علاوه بر این، دیر خوابیدن و یا بی‌خوابی شبانه، باعث اختلال در روند ترشح هورمون‌ ملاتونین یا هورمون تنظیم کننده خواب، شده که نتیجه این امر مختل شدن روند جوان‌سازی پوست و مو و تکثیر سلول‌ها می‌شود.

مختل شدن تنظیم هورمون‌ها در اثر کم خوابی 

زمانی که نظم خواب شما بهم می‌خورد، هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس، شروع به ترشح می‌کند. این هورمون که مشکلات زیادی را در دراز مدت برای بدن انسان به همراه دارد، باعث کاهش سرعت تولید کلاژن می‌شود.
کلاژن یکی از مهم‌ترین اجزای ساختار پوست است که به حفظ شادابی و جوانی آن کمک می‌کند. در چنین شرایطی پوست شما شفافیت و شادابی خود را به مرور از دست می‌دهد.
اگر مدتی طولانی از خواب با کیفیت برخوردار نباشید، ممکن است اولین نشانه‌های چین و چروک و افتادگی پوست را حتی در جوانی مشاهده کنید!
تأثیر کم خوابی بر سلامت پوست و مو: علاوه بر این، اختلال خواب و ریزش مو نیز رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.
در بسیاری از افراد که دچار بی‌خوابی یا خواب بی‌کیفیت هستند یا شرایط زندگی، موجب می‌شود، استرس‌ و شوک‌های عصبی مختلفی به آنها وارد شود با مشکلات مختلفی در موهای خود دست و پنجه نرم می‌کنند.
ریزش، کدر شدن و حتی خشکی و بد حالتی موها می‌تواند به دلیل کمبود یک خواب با کیفیت و مناسب اتفاق بیفتد.

تعریف خواب خوب و با کیفیت

برای داشتن یک خواب خوب و اثر بخش باید عوامل مختلفی را رعایت کنید. این عوامل شامل حالت مناسب خوابیدن، زمان مناسب خوابیدن و مدت زمان خواب، توجه به بهداشت و برنامه خواب منظم، می‌شود.
اگر این عوامل را رعایت کنید، خواب مناسب و با کیفیت بدون شک بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر کاملاً محسوسی خواهد گذاشت.
مدت زمان خواب تا حد زیادی به سن هر فرد و سبک زندگی وی بستگی دارد. به طور کلی اگر در طول شبانه روز، کمتر از ۶ ساعت بخوابید، دچار کم خوابی هستید. اگر در شبانه روز بیش از ۹ ساعت می‌خوابید نیز اصطلاحاً پرخوابی دارید.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، خواب شبانه ۷ الی ۸ ساعت، تمامی نیاز‌های بدن به خواب را برطرف خواهد کرد. اما این عدد برای نوزادان یا افراد مسن، می‌تواند متفاوت باشد.

تأثیر کم خوابی بر سلامت پوست و موبرای حفظ سلامت پوست و مو، علاوه بر زمان مناسبی که به خوابیدن، اختصاص می‌دهید باید نکات دیگری را نیز مد نظر قرار دهید. لوازم خواب شما اعم از بالشت و پتو و تشک، همگی باید تمیز باشند.
به خانم‌ها توصیه می‌شود پیش از خوابیدن حتما آرایش صورت خود را با یک پاک کننده آرایش مناسب تمیز کرده و در صورت نیاز برای شستن موهای خود، دوش بگیرند.
با رعایت همین نکات ساده می‌توانید، تاثیر خواب بر پوست صورت و مو را مشاهده کنید.

مشکلات پوست و مو با کم خوابی

تأثیر کم خوابی بر سلامت پوست و مو: همان‌طور که گفتیم، اهمیت خواب بر پوست و مو تقریباً بر هیچ کسی پوشیده نیست. در بسیاری از موارد کم خوابی با مشکلات پوست و مو از جمله جوش صورت یا ریزش مو در ارتباط است.
در تحقیقات انجام شده بسیاری از زنانی که در طول شبانه روز تنها ۱ الی ۲ ساعت کمتر از حد استاندارد می‌خوابند از پوست کدرتر پر چروک‌تری نسبت به دیگران برخوردارند.

عوارض کم خوابی

کاهش تمرکز، ضعف حافظه، پیری زودرس، شکنندگی موها، سکته مغزی، کاهش قدرت باروری در مردان، خستگی مزمن، دیابت نوع ۲، ضعف سیستم ایمنی و … از جمله پیامدهای کم خوابی هستند. این موارد نه تنها پوست و مو بلکه تمام بدن را با چالش مواجه می‌کنند.

بهترین زمان خواب برای سلامت پوست و مو

در این مقاله در خصوص اهمیت خواب بر پوست و مو و اثرات بی‌خوابی بر پوست صحبت کردیم، اما بهترین زمان خواب برای پوست شاداب، چه موقع است؟ براساس تحقیقات صورت گرفته، خواب شبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی به مراتب بهتر از خواب روزانه است.
به همین دلیل توصیه شده تا در ساعات آغازین شب به خواب بروید و صبح زود بیدار شوید. در واقع بازه پیشنهادی بسیاری از کارشناسان ۱۰-۱۱ الی ۶-۷ صبح است. با توجه به سبک زندگی خود می‌توانید الگوی خوابتان را تنظیم کنید.

تأثیر کم خوابی بر سلامت پوست و مو

این تفکر که شب دیرتر به خواب بروید و از آن طرف صبح دیرتر از خواب بلند شوید، اشتباه است. در واقع اگر چه شما بازه ۸ ساعته را به خواب رفته‌اید اما کیفیت خواب روز با شب، قابل مقایسه نیست.
علت این موضوع نیز به ترشح هورمون ملاتونین و ماده موثر کلاژن مربوط می‌شود. توجه داشته باشید برای اینکه شادابی و جوانی پوست و موی شما در طول شبانه روز حفظ شود، باید حداکثر ساعت ۱۱ شب به خواب بروید. بازه زمانی ۱۰-۱۱ الی ۶-۷ صبح بهترین زمان برای ترمیم و بازسازی پوست و مو است.

برای خرید محصولات درمان و پیشگیری از سنگ کلیه متوانید از سایت معتبر عطاری آنلاین خریداری نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *