blog, پوست و مو

مراقبت های ضروری پوست

مراقبت های ضروری پوست

مراقبت های ضروری پوست

بدون شک پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی زیبایی افراد، به خصوص خانم‌ها به حساب می‌آید. عوامل مختلفی وجود دارند که هم بر روی ویژگی‌های محافظتی پوست و هم زیبایی آن تاثیرگذارند.
اگر افزایش سن و تاثیرات غیرقابل انکاری که بر روی پوست دارند را کنار بگذاریم، عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید، سردی و گرمی هوا، خشکی پوست، حساسیت‌ها و … می‌توانند به مرور، پوست شما را در معرض مشکلات مختلف و گاهاً جدی قرار دهند. در این مقاله قصد داریم، نکاتی مهم و کاربردی برای مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف سال را به شما ارائه دهیم. برای این مراقبت های پوستی نوع پوست و فصول مختلف بسیار مهم است. در ادامه با روتین پوست، تغذیه مناسب برای پوست، ماسک های پوست، پوست و آلودگی هوا، مراقبت از پوست های معمولی، خشک، چرب و مختلط صحبت خواهیم کرد. 

اهمیت مراقبت از پوست در فصول مختلف سال

طبیعتاً زمانی که فصل عوض می‌شود، همه ما لباس‌های فصل قبلی را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل جدید می‌رویم. پوست صورت و بدن ما نیز دقیقاً به همین میزان توجه، نیاز دارد. در واقع در هر فصلی از سال باید نکات و راهکارهای متفاوتی را برای مراقبت از پوستمان در نظر بگیریم.

نکات مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف

برای مثال در فصل تابستان با توجه به تابش مستقیم نور خورشید و گرمی و خشکی هوا در بسیاری از مناطق ایران، باید از کرم‌های ضدآفتاب و یا کرم‌های مرطوب کننده مناسب، استفاده کنید. در پاییز و زمستان نیز به دلیل سرمای هوا و شرایط نامساعد جوی، نسبت به انتخاب پوشاک مناسب و همچنین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده از مشکلاتی نظیر خشکی پوست، جلوگیری کنید.

صابون گیاهی گل بابونه علاج

قیمت اصلی 64,000 تومان بود.قیمت فعلی 54,000 تومان است.

بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست صورت:

درخشندگی و سلامت پوست در زیبایی ظاهری پوست تاثیر بسیار چشمگیری دارد . پوست زیبا و شفاف در طول زمان دستخوش تغییراتی میشود که احتمالا بعضی مواقع متوجه آن نمی شوید یا شاید بعضی اوقات حتی فراموش کنید اما ما به شما در این مقاله کمک میکنیم که چگونه همیشه پوستی زیبا و درخشان داشته باشید و همیشه مراقب پوست خود باشید.

مراقبت از پوست

انواع پوست:

1.پوست معمولی
2.پوست خشک
3.پوست حساس
4.پوست چرب

facial-at-home

روتین پوست چیست؟

روتین پوست به مجوعه اقداماتی که از محصولات تخصصی یا روزانه برای مراقبت از پوست گفته می شود که باید هر روز این مراقبت ها برای هر نوع پوستی انجام شود تا پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.

راه های پوستی زیبا داشتن چیست؟

از خودتان بپرسید چگونه و چه کارهایی انجام بدهیم تا پوست روشن و درخشانی داشته باشم؟
راه کارهای مراقبت از پوست چیست؟
باید بگوییم مهمترین نکته ها برای داشتن پوستی زیبا تغذیه مناسب، کاهش استرس، استفاده نکردن زیاد از لوازم آرایشی و خوردن میوه است.

b5222c0e-15ad-4a8e-b1b2-805932cefcc1

نقش تغذیه در مراقبت از پوست

تغذیه مناسب و سالم در داشتن پوستی مناسب نقش بسیار مهمی دارد.
اما چه تغذیه هایی؟
مناسب ترین تغذیه ها برای پوست سبزیجات میوه ها و داروهای گیاهی هستند.
از بین سبزیجات میتوان به سبزی شاهی و گشنیز و ریحان اشاره کرد که هم پوست را تقویت میکنند و سلول های مرده ی پوست را زنده میکنند و از بین میوه ها سیب و موز و همینطور خیار بهترین و مهمترین میوه ها برای تقویت پوست و شادابی پوست هستند که میتوانید هر روز از این میوه ها مصرف کنید.

جوانه گندم دارویی برای داشتن پوستی زیبا:

جوانه گندم منبع غنبی از کلسیم و امگا 3 است که برای تقویت پوست و همینطور پر شدن صورت بسیارمناسب است و میتوانید همراه با شیر یا آب هر روز صبح ناشتا مصرف کنید و بعد چهل روز تاثیر آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

صابون گیاهی گل بابونه علاج

قیمت اصلی 64,000 تومان بود.قیمت فعلی 54,000 تومان است.

دانه چیا و احیای دوباره پوست

دانه چیا را همه میشناسید!
یک بذر بی نظیر برای پوست که سرشار از کلسیم و پتاسیم است و برای تقویت پوست صورت بسیار عالی است

رازیانه داروی پوست:

رازیانه بهترین دارو برای پوست شماست که برای تنظیم هورمون بانوان نیز بی نظیر است. میتوانید رازیانه را با کمی ماست ترکیب کرده و هفته ای سه بار بر روی پوست صورت ضماد دهید .

 
رازیانه

بابونه معجزه ی داشتنی پوستی زیبا:

بابونه گیاهی است که برای پوست و مو بسیار کارایی زیادی دارد بابونه پوست شما را شفاف میکند و میتوانید آن را به عنوان ماسک صورت نیز استفاده کنید تا جوش و لک شما را ازبین ببرد.

تهیه ماسک خانگی برای تمامی پوست ها:

می توانید با ترکیب چند گیاه یک ماسک فوق العاده برای پوست خود تهیه کنید.
این ماسک کاملا گیاهی می باشد و منافذ پوست را می بندد و لایه بردار بسیار قوی برای پوست است ترکیبات این ماسک عبارت اند از:

1.گل ختمی

2.پودر کف دریا

3.بابونه

4.سدر

5.مورد

6.کاسنی
این گیاهان را با هم ترکیب کرده و باید  با ماست یا آب ترکیب کنید و هفته ای سه بار بر روی پوست خود ضماد دهید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم شست و شو دهید.

نکته مهم

بعد از اینکه ماسک را بر روی پوست خود قرار دادید باید نیم ساعت صبر کنید تا ماسک کامل جذب پوست شود و بعد از نیم ساعت بهتر است که با صابون زردچوبه شست و شو دهید تا هم پوستتان روشن شود و هم اگر صورتتان مستعد جوش های سیر سیاه است کمک خوبی می کند.

پوست و آلودگی هوا

پوست لایه محافظ و مستحکمی است که آلودگی‌های هوا به راحتی، امکان نفوذ به آن را ندارند. اما آلودگی هوا به مرور، آسیب‌هایی را به لایه بیرونی آن وارد می‌کند. در این حالت، لایه محافظ مذکور، تضعیف شده در نهایت اجازه ورود عناصر و ذرات معلق در هوای آلوده را به سطوح زیرین می‌دهد.

آیا نفوذ آلودگی به پوست مختص محدوده جغرافیایی خاصی است؟ 

توجه داشته باشید، حتی در مناطق دور از شهر یا روستاها نیز می‌توان، تاثیر آلودگی بر پوست را شاهد بود. آلودگی هوا به راحتی از طریق اتمسفر، آب و خاک جابجا شده، می‌تواند بر محیط زیست روستاها و به طبع، انسان‌هایی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، تاثیرات منفی بگذارد.
آلودگی هوا، تاثیر مخربی بر روی اپیدرم پوست گذاشته، باعث افزایش حساسیت و پیری زودرس خواهد شد. آلودگی هوا با ایجاد اختلال در لایه‌های محافظتی پوست، باعث بر هم زدن تعادل میکروبیوم پوست می‌شود.

تأثیرات مخرب آلودگی هوا بر روی پوست

بیماری‌های پوستی ناشی از آلودگی هوا 

ذرات آلودگی با انباشته شدن در منافذ پوستی باعث ایجاد التهابات و مشکلاتی نظیر آکنه و آسیب دیدن لایه‌های عمیق‌تر پوست، خواهد شد. این موضوع چروک و تغییر رنگ در این قسمت‌های مختلف پوست را به دنبال خواهد داشت.
بسیاری از ذرات موجود در آلودگی هوا به اندازه‌ای کوچک هستند که به سطح تضعیف شده پوست، نفوذ می‌کنند و مشکلاتی را برای شما به وجود آورند. به همین دلیل مراقبت از لایه بیرونی پوست برای سلامتی و زیبایی اهمیت زیادی دارد.
سنگینی هوای آلوده باعث فیلتر شدن نور خورشید و در نتیجه اختلال در سنتز ویتامین D توسط پوست خواهد شد. این مساله در بلند مدت به علت رادیکال‌های آزادی که در هوای روزهای بسیار آلوده وجود دارد، عوارض پوستی متعددی را برای افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.

ماسک ها در مراقبت های ضروری پوست

پوست صورت به عنوان عضوی از بدن که بیشترین ارتباط مستقیم با محیط پیرامون را دارد و عوامل محیطی، جغرافیایی، شیمیایی، فیزیکی آن را تحت تأثیر می‌گذارد، نیاز به مراقبت و مواظبت ویژه‌ای دارد. 

در این مقاله چند نکته بسیار مهم برای مراقبت از پوست صورت و استفاده از بهترین ماسک‌های صورت را با هم مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. 

برای استفاده از ماسک صورت لازم است چند نکته مهم را رعایت کنیم.  این نکات موجب می شود تأثیرگذاری ماسک بر صورت چندین برابر شود.

شناسایی نوع پوست صورت

در این مرحله شما با توجه به علامت ها و نشانه هایی که در پوست صورتتان می‌بینید، نوع آن را اعم از خشک، معمولی ، چرب و مختلط تشخیص دهید. اینکه نوع پوستمان از کدام دسته فوق باشد، از نکات بسیار مهمی است که بدون دانستن آن استفاده از ماسک، کورکورانه و بی منطق خواهد بود. چرا که اگر دارای پوست خشک باشید ولی بدون دانستن این مطلب یا بدون توجه به این موضوع اقدام به استفاده از نوع ماسک مخصوص پوست چرب کنید ، پوست شما به شدت واکنش نشان داده و دچار شوک خواهد شد. نتیجه چنین استفاده‌ی ناآگاهانه ای بروز و یا شدت مشکلات پوستی خواهد بود.

بنابراین نوع پوستتان را از روی نشانه‌هایی که در آن وجود دارد به خوبی بشناسید. گاهی تشخیص نوع پوست به راحتی ممکن است ولی در بعضی افراد چنین نیست. برخی برای شناخت بهتر پوستشان لازم است حتماً با یک مشاور پوست صحبت کنند  تا از نوع پوستشان اطمینان حاصل کنند.

خشک و شکننده بودن پوست را چگونه تشخیص دهیم؟

هر پوستی از میزان معمول و نرمال، چربی کمتری تولید کند در دسته پوست خشک قرار می‌گیرد. هر چقدر ضخامت لایه‌ چربی تولید شده توسط پوست نازک‌تر و کمتر باشد، پوست خشک‌تر است و به همان میزان، توانایی نگهداری رطوبت لازم برای شادابی پوست را نخواهد داشت.

نقش بزرگ این لایه چربی که از طریق سلول‌های پوست ترشح می‌شود، محافظت از پوست و حفظ آب و رطوبت کافی برای پوست می‌باشد.

تغذیه مناسب و استفاده از میوه ها  سبزیجات دارای فیبر فراوان که هم خود حاوی آب کافی هستند، هم اینکه به وسیله‌ی  فیبرشان از دفع سریع آب بدن جلوگیری می کنند، برای تأمین آب بدن بسیار ضروری است. 

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، شناخت پوست خشک

 تشخیص پوست خشک با نام علمی «زروسیس»، گاهاً با دشواری همراه است. دلیل آن تفاوت در میزان شدت خشکی پوست می باشد. ممکن است سؤال شود که پوست از چه طریقی رطوبتش را از دست می‌دهد؟  آیا امکان پیشگیری از این اتفاق وجود دارد؟

1- از دست رفتن آب توسط غده های عرقی(تعریق) : فعالیت شدید، استرس و در معرض گرمای زیاد بودن

2- از دست رفتن طبیعی و نرمال آب و رطوبت پوست(تبخیر یا تعرق): معمولاً پوست به صورت غیرفعال به دور از تأثیر شرایط بیرونی، غیر ارادی آب از دست می‌دهد. این میزان در طول روز حدوداً به نیم لیتر هم می‌رسد.

اما چه چیزی در پوست می‌تواند از این تبخیر و تعریق ها جلوگیری کند؟

چند فاکتور به صورت طبیعی در پوست سبب مرطوب ماندنش می شود که عبارتند از: لاکتیک اسید، آمینو اسیدها و اوره. نقش این فاکتورها اتصال به مولکول‌های آب و پیشگیری از تبخیر آن است.

چربی‌هایی که در سطح پوست تولید می‌شوند مانند: اسیدهای چرب، سرامیدها و کلسترول. این موارد نیز مانند سدی طبیعی عمل کرده از خارج شدن و تبخیر آب ممانعت به عمل می‌آورند.

پوست نیز دارای سیستم های ایمنی است. این سیستم ها به دو دسته اختصاصی و غیر اختصاصی تقسیم می شوند.

اسیدهای چرب موجود در پوست و همچنین عرق از جمله تشکیلات سیستم ایمنی غیر اختصاصی می‌باشند.

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، تعریق پوست

در پوست افراد به دلایل مختلفی میزان فاکتورهای حفظ رطوبت پوست از میزان استانداردش تغییر یافته و کم و زیاد می‌شود. همین نکته سببب ایجاد انواع پوست خشک، معمولی، مختلط و چرب می‌شود. فاکتور دیگری که بر پوست بسیار تأثیرگذار است سن افراد است. بالا رفتن سن باعث از بین رفتن رطوبت پوست و خشکی و شکنندگی آن می‌شود. این اتفاق منحصر به نوع پوست خاصی نیست و در همه انواع آن دیده می‌شود.

 برای داشتن پوست متعادل و شاداب لازم است از راه‌های مختلف میزان رطوبت پوست را تنظیم کرد. از جمله این راه ها استفاده از ماسک مناسب صورت می باشد.  فارغ از بحث سن ممکن است، خشکی پوست برای افراد دارای پوست معمولی و یا چرب با تغییر فصل به خصوص با رسیدن فصل‌های سرد پاییز و زمستان، رخ دهد. بنابراین زندگی در مناطق سردسیر نیز بر خشک شدن پوست بی تأثیر نیست.

برخی افراد ممکن است خشکی پوست را با عارضه‌ی درماتیت یا التهاب آن اشتباه بگیرند. التهاب پوست یک بیماری است و درمان خاص خود را می‌طلبد و کلاً چیزی سوای از بحث ماست.

چگونه از پوست خشکم مراقبت کنم؟

پوستی که خشک است به دلیل بافت شکننده و خشکی که دارد بسیار مستعد اگزما و التهاب است. لذا توصیه می‌کنیم برای جبران خشکی پوستتان از روش‌های مختلف رطوبت لازم را به پوستتان برسانید. علاوه بر استحمام با آب ولرم و کوتاه در حد 10 دقیقه، استفاده از شوینده های مرطوب کننده ، استفاده از کرم‌ها و لوسیون های نرم کننده بعد از هر استحمام، ماسک صورت نیز یک راه بسیار خوب برای برگرداندن آب و رطوبت به پوست می باشد

با توجه به اطلاعات فوق، استفاده از نظر و راهنمایی مشاوران پوست و تهیه یک ماسک خوب مخصوص پوستهای خشک قطعاً به داشتن یک پوست مرطوب، شاداب و زیبا کمک خواهد کرد.

چرب بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

ترشح چربی و وجود آن در پوست با توجه به نقش اساسی که در حفاظت از پوست(در مقابل عوامل و شرایط محیط بیرون) دارد بسیار حائز اهمیت است. اما گاهی ممکن است میزان ترشح این چربی ها از حد نرمال تجاوز کرده و افزایش قابل توجهی یابد. این افزایش قطعاً تبعاتی در پی خواهد داشت . همانگونه که می‌دانید چرب بودن صورت(حالت روغنی)، وجود آکنه و جوش‌های زیاد و گاهاً بزرگ حکایت از یک پوست چرب دارند که در زیبایی صورت اخلال به وجود می‌آورد.

چه عواملی در ایجاد یک پوست چرب مؤثرند؟

طبق یافته‌های حاصل از پژوهش‌های فراوان ، میزان ترشح هورمون‌های بدن فرد، وراثت، زندگی در شرایط جغرافیایی گرم و مرطوب، بارداری، استفاده از مواد مختلف آرایشی، استفاده از قرص‌ها و داروهای ضد بارداری در چرب شدن پوست به شدت تأثیرگذارند.

مشخصه‌ی ظاهری افراد با پوست چرب
نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، پوست چرب آکنه دار
نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، پوست چرب

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت: چرب با آکنه ها شناخته می شوند، آکنه را به صورت جوش‌های سر سفید یا سر سیاه و چرکی و … می‌شناسند. همچنین وجود آکنه در ناحیه سینه و کمر، منافذی که باز و قابل مشاهده هستند و یا براق بودن قابل مشاهده پوست به ویژه در میانه های روز از دیگر مشخصه‌های پوست چر ب می باشند .

در پوست چرب نیز فاکتور سن بسیار تأثیرگذار است. نوجوانان زیادی ( افرادی که بین 12-16 سال سن ) که در دهه دوم حیات خود هستند، ممکن است شاهد عوارض چربی پوست باشند. اما در بیشتر این افراد با افزایش سن این مشکل برطرف می‌شود ولی در برخی همچنان پوست چرب می ماند و در سنین بالاتر نیز شاهد آن خواهیم بود. در این صورت لازم است برای رفع چربی اضافه تدبیری اندیشید.

گفتیم که پوست های چرب با انواع جوش همراهند، کندن این جوش‌ها به پخش باکتری‌ها و عفونی شدن جوش‌ها منجر می‌شود. مراجعه به پزشک ، استفاده از راهنمایی‌های مشاوران پوست، اسنتفاده از راه حل مناسب برای کاهش چربی پوست در افراد صاحب پوست چرب در اولویت می باشد.

چگونه از پوست چربم مراقبت کنم؟

پیشنهاد می‌کنیم برای مراقبت و محافظت از پوست چرب این نکات را رعایت نمایید:

1- استفاده از یک ضد آفتاب مخصوص پوست چرب به منظور جلوگیری از تشدید آکنه در برابر اشعه‌ی نور خورشید. فاکتوری که در انتخاب این ضد آفتاب باید رعایت کنید فاقد چربی بودن(Oil-free، Non-comedogenic) می باشد.

2- استفاده از محلول‌های شستشو دهنده صورت(دارای فاکتور بر پایه ژل ) به جذب چربی پوست کمک شایانی خواهد کرد.

3- استفاده از یک تونر مخصوص قابض یا Astringent .

4- استفاده از یک اسکراب مناسب پوست‌های چرب، موجب کنده شدن لایه های سلولی مرده از روی اپیدرم شده، به طبع انسداد احتمالی منافذ را در پوست کاهش خواهد داد.

5- استفاده از مرطوب کننده سبک

6- استفاده از برنامه غذایی مناسب با مقدار کنترل شده چربی وشیرینی.

7- استفاده از ماسک مناسب برای پوست چرب

انواع مختلفی از ماسک‌های صورت توسط شرکت‌های تولید کننده لوازم ارایشی بهداشتی تهیه و تولید می‌شود که برای به تعادل رساندن چربی و رطوبت پوست‌ چرب می توان از آنها استفاده نمود.

معمولی بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

زمانی که میزان رطوبت و چربی پوست متعادل باشد، شاهد یک پوست معمولی خواهیم بود. بهترین نوع پوست که طراوت و شادابی و تازگی خود را هنگام لمس به خوبی نشان می‌دهد. در سایر پوست‌های دیگر سعی بر این است به شرایط پوست معمولی نزدیک شوند تا از بحران خشکی و چربی پوست خلاصی یابیم. ولی در پوست معمولی، فاکتورهای نگهدارنده آب و رطوبت پوست به طور طبیعی در حد اعتدال هستند. با این حال باز لازم است برای ثبات این تعادل از پوستمان مراقبت کنیم.

 تنها با افزایش سن است که پوست‌های معمولی را به سمت و سوی خشک شدن هدایت می‌کند. برای این منظور نیز به راهکارهایی که درباره پوست خشک گفته شد می‌توان عمل نمود .

مختلط بودن پوستم را چگونه تشخیص دهیم؟

مشخصه‌ی بارزی که در پوستهای مختلط قابل مشاهده است وجود حالت دوگانگی در پوست است. به این معنی که پوست نواحی چانه، بینی و پیشانی چرب (ناحیه T) ولی در قسمت‌های دیگر صورت معمولی یا خشک می باشد. (ناحیه گونه ها خشک یا معمولی است).

عوامل مختلف محیطی، تغذیه، ژنتیک و حتی استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص پوست نامناسب(مانند انواع کرم ، اسکراب، تونیک، صابون، پاک کننده های نامناسب آرایشی و … در بروز این دوگانگی دخیلند. 

در افرادی که دارای پوست مختلط هستند معمولاً منافذی بزرگ در ناحیه T وجود دارد.

نکاتی درباره‌ی پوست صورت-ماسک صورت، انواع ماسک برای پوست
چگونه از پوست مختلطم مراقبت کنم؟

برای مراقبت صحیح از پوست‌های مختلط کافی است برای هر قسمت از صورت، مرطوب کننده مناسب همان قسمت را استفاده کنیم. چنانچه در ناحیه T، جوش سر سیاه دارید نیز با استفاده از برچسب‌هایی که مختص استفاده در نقاط روی بینی، زیر لب و بین ابروها تولید شده اند، آنها را از روی پوستتان پاکسازی کنید. البته استفاده از ماسک برای این پوست ها هم گزینه بسیار خوبی است که با توجه به نقاط چرب و خشک از ماسک مربوط به آن می‌توان استفاده نمود.

صابون گیاهی گل بابونه علاج

قیمت اصلی 64,000 تومان بود.قیمت فعلی 54,000 تومان است.
انواع مختلف ماسک پوست صورت

انواع مختلفی از ماسک‌های گیاهی تجاری، نیمه حرفه‌ای، کلینیکی و دست ساز وجود دارد که برای رفع خشکی یا چربی پوستتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

ماسک های تجاری از طریق فروشگاه‌های آرایشی- بهداشتی  و داروخانه‌ها در دسترس عموم هستند. ماسک نیمه حرفه‌ای را هم در سالن های مخصوص خدمات پوست و آرایشگاه‌ها و … می‌توان یافت. سوای این دسته بندی، مجموعه بزرگ عطاری آنلاین برای راحتی شما عزیزان، انواع مختلفی از ماسک‌های گیاهی و غیر گیاهی را در فروشگاه آنلاین خود با مناسب ترین قیمت عرضه کرده است. ارائه این خدمات با به روزترین سیستم بوده و همواره بهترین و باکیفیت ترین محصولات را برای سبد خرید شما تدارک دیده ایم.

طرز تهیه ماسک هلو
مزایایی شگفت انگیز کاکائو برای پوست

1- یک عامل ضد پیری قوی
2-آبرسان عالی برای پوست
3- کمک به استحکام پوست
4- کاهش چین و چروک
5- کمک به کاهش آکنه و جوش
6- از بین بردن سلول های مرده پوستی
7- نرم شدن پوست
 8- جلوگیری از آسیب‌ رساندن نور آفتاب به پوست
9- ترمیم پوست آسیب دیده
 10- کاهش سلولیت

ماسک قهوه
تهیه انواع ماسک گیاهی با کاکائو
درمان پیری با کاکائو

مواد مورد نیاز : پودر کاکائو ، پرتغال و جو دوسر
تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید تا ترکیب یکدست شود . سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
این ماسک را یکبار در هفته تکرار نمایید و تاثیر معجزه آسای آن را در کند شدن روند پیری پوست مشاهده کنید. جادوی کاکائو برای سلامتی پوست و مو

ماسک روشن کننده پوست با کاکائو

مواد مورد نیاز : پودر کاکائو ، نصف فنجان موز له شده، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذاخوری ماست
تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید تا یک ترکیب یکدست به دست آید. سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
از این ماسک باید هفته ای یکبار استفاده کنید.

ماسک درمان خشکی پوست با کاکائو

مواد مورد نیاز : کاکائو ، تخم مرغ و روغن زیتون
تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید تا ترکیب یکدست شود . سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
این ماسک را یکبار در هفته تکرار نمایید.

لایه برداری پوست با کاکائو

مواد مورد نیاز : پودر کاکائو، 4  قاشق غذاخوری عسل ، 3 قاشق غذاخوری پودر جو دوسر ، 2 قاشق غذاخوری آووکادو له شده
تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید تا یک ترکیب یکدست شود . سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
بهتر است این ماسک را یکبار در هفته تکرار نمایید. جادوی کاکائو برای سلامتی پوست و مو

درمان لب های ترک خورده

مواد مورد نیاز : پودر کاکائو ، شکر  و روغن نعنا
مواد را باهم مخلوط کنید و به مدت ه دقیقه بر روی پوست لب بگذارید و ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشوید . شکر به خوبی لب‌های شما را لایه برداری می‌کند و روغن نعنا و کاکائو با خاصیت مرطوب کنندگی، طراوت و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند.

برای استفاده از ماسک صورت لازم است قبل از مصرف چند نکته را رعایت کنیم.

پوست صورت به دلیل اینکه به صورت مستقیم با محیط پیرامون در تماس است نیاز به مراقبت ویژه ای دارد . عوامل محیطی ، جغرافیایی ، شیمیایی و فیزیکی از جمله مواردی هستند که پوست صورت را تحت تاثیر قرار میدهند.

1- جنس پوست خود را باید بشناسید تا ماسک متناسب با پوست خودتان رو استفاده کنید . مثلا اگر پوست خشکی دارید بهتر است از ماسک های آبرسان برای شادابی پوستتان استفاده کنید.
2- حتما پوستتان را تمیز کنید ( با سرکه یا گلاب ) .
3- پوست خود را 10 دقیقه قبل از استفاده از ماسک بخور دهید .این کار باعث بازشدن منافذ پوست و تمیزی بیشتر پوست می شود.
4-  به طور منظم از ماسک استفاده کنید وقفه نیاندازید بهترین حالت استفاده از ماسک حدود دو الی سه بار در هفته است و همچنین عملکرد مطلوب ماسک بین 10 الی 15 دقیقه است .
5- قبل از استفاده از ماسک صورت، مقداری ژل چشم یا کرم مخصوص دور چشم به اطراف چشم‌ها بزنید. این کار از پوست بسیار ظریف و حساس دور چشم‌ها محافظت می‌کند
6- ازچند ماسک صورت به صورت همزمان استفاده نکنید.

برای خرید محصولات درمان و پیشگیری از سنگ کلیه متوانید از سایت معتبر عطاری آنلاین خریداری نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *