blog, آرایشی

انواع قلمو رژگونه

انواع قلمو رژگونه ، انواع براش رژگونه

انواع قلمو رژگونه

انواع قلمو رژگونه: اگر رژگونه‌تان پودری و روشن است، یک قلموی بادبزنی بخرید. چون پودر را خوب پخش و ظاهری یکنواخت ایجاد می‌کند.
برای زدن رژگونه‌های تیره می‌توانید از فرچه‌های پرمو (حالت استوانه‌ای) استفاده کنید و به هیچ‌وجه از فرچه‌های خیلی بزرگ استفاده نکنید. زیرا در هر بار زدن آن به پوست، مقدار زیادی پودر پررنگ به پوست‌ زده می‌شود. برای زدن انواع کرمی یا ژلی هم باید از انگشتانتان استفاده کنید.

از آنجایی که براش‌های آرایشی انواع مختلفی دارند، شما حداقل باید اساسی‌ترین آنها را داشته باشید تا بتوانید، اصلی‌ترین کارهای آرایشی را انجام دهید. هر براش،از الیاف و دسته تشکیل شده است. الیاف(موهای) براش، ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشد و دسته‌ی آن هم ممکن است، چوبی یا پلاستیکی باشد. دسته باید محکم به الیاف متصل شده باشد. الیاف هم نباید زبر باشند یا به پوست آسیب برسانند.

۱- براش زیرسازی مخروطی

انواع قلمو رژگونه: موی نرم و انعطاف‌پذیر و لبه‌های مخروطی این قلم‌مو آن را به بهترین گزینه برای استفاده از انواع کرم پودرهای مایع، تبدیل کرده است. با قسمت‌هایی از صورت که به پوشش‌دهی بیشتری نیاز دارند شروع کنید و با ضربه‌های نرم رو به پایین کار را ادامه دهید تا کرم پودر به شکل نرم و طبیعی، روی پوست‌تان بخوابد.

۲- براش زیرسازی گرد

برای کرم‌‌زدن به صورت، براش زیرسازی گرد را انتخاب کنید. این قلم‌مو با داشتن موهای نرم و متراکم و گرد، کرم پودر مایع را به طور یکنواخت، روی پوست پخش می‌کند. نتیجه استفاده از آن، یک زیرسازی تمیز و بی‌نقص خواهد بود.

۳- براش تخت

برای استفاده از انواع کانسیلرها، می‌توانید از براش تخت استفاده کنید. سر تخت این براش برای پوشاندن خطوط چهره و اطراف چشم، بسیار مناسب است. از یک طرف آن برای مالیدن کانسیلر به زیر چشم و از طرف دیگر آن که تمیز است برای ترکیب‌کردن کانسیلر استفاده کنید.( انواع قلمو رژگونه ) 

۴- براش باریک

انواع قلمو رژگونه:این نوع براش‌های باریک نیز برای پوشش دهی صورت با کانسیلر استفاده می‌شوند. اما با براش‌های تخت تفاوت‌هایی دارند. سر باریک این براش برای پوشش‌دهی نقاطی مثل گوشه چشم‌ها و اطراف بینی که به دقت بیشتری نیاز دارد، مناسب‌تر است. همینطور برای پنهان‌کردن لکه‌های کوچک صورت و تمیز‌کردن دور لب، بعد از رژ لب زدن می‌توانید از آن استفاده کنید.

۵- براش پنکیک یا براش کابوکی

براش مخصوص کرم پودر فشرده یا همان پنکک، قلم‌مویی با سر پرزدار و گرد است و موهای غیر متراکم و آزاد دارد. برای استفاده از این براش، آن را روی پنکیک بکشید و قبل از مالیدن به صورت، کمی تکان دهید تا پودر اضافه آن بریزد و بعد سر براش را به نرمی به صورت بکشید.

۶- براش رژگونه

براش مخصوص رژگونه نیز سر گرد و نرمی دارد. برای استفاده از آن باید اول خطوط گونه را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با حالت خنده لب‌ها را کمی جمع کنید تا خطوط گونه نمایان شوند. حالا با براش مخصوص، رژگونه را از پایین گونه به سمت شقیقه و محل رویش موها بمالید.

۷- براش زاویه‌دار

انواع قلمو رژگونه: براش زاویه‌دار هم برای رژگونه استفاده می‌شود و شاید از براش معمولی بهتر هم باشد. سر گرد و زاویه‌دار این براش برای زدن سایه روی استخوان گونه، مناسب‌تر است.

۸- براش مخصوص سایه‌زدن

می‌توانید از این براش برای پودر‌زدن نهایی صورت و یا سایه‌زدن به گونه‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توان از این براش در مرحله اولیه آرایش یعنی زیرسازی پوست هم استفاده کرد.

۹- براش بادبزنی

این براش با سر تخت و بادبزنی شکل خود بهترین گزینه برای استفاده از پودرهای فیکس‌کننده و برنزه‌کننده است. همچنین به خاطر شکل جارو مانندش برای تمیز‌کردن پودرهای اضافه که ممکن است در طی آرایش، روی صورت و زیر چشم‌ها بریزد استفاده می‌شود.

برای شستن برس‌های آرایشی می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

روش اول: دو قاشق چای‌خوری سرکه سفید را درون یک پیمانه آب گرم بریزد، کمی هم بزنید و برس‌های آرایشی را درون این محلول بچرخانید. سپس برس را با آب گرم بشویید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

روش دوم: برس را درون کمی روغن زیتون فرو ببرید و سپس با یک حوله یا دستمال تمیز پاک کنید. بهتر است این حوله یا هر دستمال دیگری که استفاده می‌کنید از رنگی به جز سفید انتخاب شود تا لک مواد آرایشی شسته شده روی آن باقی نماند. سپس کمی صابون ملایم را درون آب گرم حل کنید و برس‌ها را درون آن بشویید. سپس برس را آبشویی کنید و صبر کنید تا خشک شود.

روش سوم: برای برس‌های نرم و لطیف از شامپو بچه استفاده کنید. کمی شامپو را درون آب گرم بریزید و برس را درون آن بشویید و سپس آبکشی کنید و اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود. برای اینکه از پاک شدن برس‌ها از هر گونه آلودگی مطمئن شوید، می‌توانید آنها را کمی در جلوی آفتاب قرار دهید.

انواع قلمو رژگونه ، انواع براش رژگونه

یک روش ساده برای رژگونه زدن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *