نحوه مصرف و عوارض داروهای بلغم زدا

غلبه بلغم در بدن برخی از افراد می تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد. برای رفع این مشکلات علاوه بر بهبود سبک زندگی، تنظیم برنامه غذایی و استفاده از داروهای گیاهی بسیار موثر است.
وقتی که مزاج سرد بلغمی از حالت تعادل خارج می شود، و بلغم در افراد غلبه پیدا می کند، می تواند در هر اندامی یک سری علائم و عوارضی را بوجود آورد. در ادامه به توضیح نحوه مصرف و عوارض این داروها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد با سوء مزاج بلغمی دارند مشکل گوارشی است. وقتی که معده سرد می‌شود قدرت هاضمه پایین می‌آید و غذای غلیظ که در معده می‌ماند، یک سری عوارض می‌تواند ایجاد کند مثل بوی بد دهان و همچنین رفلاکس معده و مخصوصا نفخ که باعث می‌شود بسیار آزار دهنده باشد.

همچنین باعث افزایش وزن و چاقی دور شکم می شود که از نوع چربی است نه چاقی گوشتی.

کپسول تربد بوعلی دارو

نحوه مصرف کپسول تربد بوعلی دارو

این کپسول ضد بلغم بوده و بلغم های غلیظ و رطوبت فاسد را که از خوردن میوه های رطب متولد شده باشد را دفع می‌کند. برای مصرف نیز کافی است روزانه ناشتا یک عدد به همراه آب ولرم میل شود. 

عوارض کپسول تربد ضد بلغم بوعلی دارو

امکان دارد افرادی که ضعف گوارشی دارند در بدن آن ها باعث دل پیچه و دل درد شود.
این فرآورده در دوران شیردهی و بارداری مصرفش ممنوع است.
اگر دچار حساسیت شدید از ادامه مصرف خودداری کرده و حتما به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه فرمایید.

قرص بلغم زدا نیاک

نحوه مصرف قرص بلغم نیاک

قوی ترین قرص بلغم زدا

قرص بلغم نیاک در بازار یکی از قوی ترین داروی های ضد بلغم به شمار می‌رود، که ترکیباتی که در آن استفاده شده است، برای مبارزه با بلغم اثرات بسیار مفیدی دارد.

عوارضی مانند سردی مزاج، رفلاکس معده، سستی معده و چاقی را بهبود می‌بخشد.

فواید و خواص قرص بلغم نیاک

  • درمان سردی معده
  • ضد سرفه عالی
  • برای از بین بردن رفلاکس معده عالی است
  • از بین بردن ورم معده
  • احساس پر بودن معده را رفع می کند
  • بادشکن بسیار مناسب و همچنین ضد نفخ معده
  • بلغم را به راحتی دفع می کند

ترکیبات قرص بلغم زدا نیاک

در ساخت قرص بلغم زدا نیاک از ترکیبات گیاهی بسیار موثری مثل: آویشن، سیاه دانه و زنیان که البته باید همراه با استفاده از عسل باشند.

در ادامه به بررسی کامل ترکیبات تشکیل دهنده قرص ضد بلغم نیاک می پردازیم:

  • سیاه دانه: این گیاه که پیامبر اکرم هم در مورد آن توصیه های بسیار زیادی فرموده بودند، برای برونشیت و همچنین نفخ معده بسیار مناسب است.
  • زنیان: گیاه زنیان بسیار معطر است و همچنین بادشکن بسیار خوبی برای درمان مشکلات معده به شمار می رود.
  • آویشن: یکی از مهم ترین گیاهان دارویی است که به عنوان ادویه جات هم استفاده می‌شود، که با تقویت معده می‌تواند نقش قاتل بلغم را برعهده بگیرد.

نحوه مصرف قرص بلغم نیاک

قرص بلغم نیاک حاوی آویشن، مصطکی، زنیان و سیاه دانه است. و مقدار دُز مصرفی برای بیماری‌های مختلف متفاوت می‌باشد.
برای درمان مشکلات گوارشی: می‌بایست 1 تا 2 عدد قرص را پس از هر وعده غذایی میل نمایید.
برای دفع بلغم: مصرف 2 الی 3 قرص در صبح ناشتا و 2 الی 3 قرص شب پیش از خواب، دستور استفاده توصیه شده جهت دفع بلغم می‌باشد.
برای رفع سرفه: نیز 3 تا 4 مرتبه در روز، 1 تا 2 عدد قرص دوای بلغم نیاک را میل نمایید. هر بسته از این محصول حاوی 100 عدد قرص گیاهی می‌باشد.

عوارض قرص بلغم نیاک

  • تا کنون در اثر مصرف این فرآورده و گیاهان تشکیل دهنده آن عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است، اما در صورتی که نسبت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده قرص بلغم نیاک حساسیت و آلرژی دارید، باید از مصرف این دارو خودداری نمایید.
  • کسانی که به گیاهان خانواده لامیاسه (نعناعیان) یعنی نعناع، ریحان، مرزنگوش، پونه، اسطوخودوس و مرزه و یا گرده افشانی حساسیت دارند، ممکن است به صورت متقاطع به آویشن یا عسل موجود در قرص ضد بلغم نیاک حساسیت نشان دهند.
  • به علت وجود عسل در این فرآورده افراد دیابتی و کسانی که سابقه حساسیت به عسل دارند، می‌بایست قرص بلغم نیاک را با احتیاط مصرف کنند.
  • کسانی که شرایط حساس به هورمون (سرطان سینه و یا رحم، اندومتریوزیس و فیبروم رحمی) دارند، تحت نظارت پزشک این محصول را مصرف نمایند.
  • بهتر است مصرف قرص بلغم زدا دو هفته قبل از جراحی با مشورت پزشک قطع گردد.

تداخلات دارویی قرص بلغم زدا نیاک

  • استفاده از قرص بلغم و گیاهان به کار رفته در تهیه آن همزمان با سایر ترکیبات تا کنون موجب تداخل دارویی خاصی نشده است، با این وجود در صورتی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، ضد انعقاد خون و یا هر داروی دیگری را به صورت مزمن مصرف می‌کنید، بهتر است به منظور کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • همچنین به دلیل آنکه قرص بلغم نیاک حاوی زنیان است، بهتر است اگر داروهایی که حساسیت به نور ایجاد می‌کنند مانند تتراسایکلین‌ها، سیپروفلوکساسین، لووفلوکساسین،  آمی‌تریپتیلین و یا داروهایی که عارضه کبدی دارند و توسط کبد متابولیزه می‌شوند را به طور همزمان مصرف می‌کنید، احتیاط نمایید.
  • همچنین اگر به طور همزمان از گیاهان سیر، جنسینگ، جینکگو، پنجه شیطان، علف چای، پسیلیوم و روغن ماهی به صورت سنتی یا در محصولات دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است جهت کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

نحوه مصرف و عوارض داروهای بلغم زدا نیاک

به دلیل آنکه قرص بلغم نیاک حاوی گیاهانی مثل زنیان و آویشن شیرازی می باشد که محتوی موارد فراوانی هستند، مصرف این قرص در دوران بارداری توصیه نمی شود. توجه داشته باشید مصرف قرص بلغم ممکن است باعث تغییر در طعم شیر گردد. به همین دلیل پیش از مصرف این قرص در دوران شیردهی با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

تجربه استفاده از قرص بلغم زدا نیاک

  • از قرص های ضد بلغم استفاده کردم باعث کاهش چاقی دور شکم شد، و همچنین بیشتر مواقع رنگ پریده ای داشتم که بسیار کم شد 
  • من این دارو را استفاده کردم واقعا از آن راضی بودم و برایم بسیار مفید بود
  • این قرص های بلغم زدا واقعا به بدن من ساخت و قطعا تا پایان دوره استفاده می کنم
  • من چند سال است که ورم شدید معده دارم و همچنین بلغم شدید داشتم که این داروها کمک به سزایی کرد که بتوانم لاغر شوم

حب دوای امام صادق

نحوه مصرف حب دوای امام صادق

نحوه مصرف حب دوای امام صادق

در دو نوبت شب و روز به مقدار دوز کافی، نسبت به سن افراد در آب ولرم حل شده، میل گردد. دوره درمان، 6 هفته می‌باشد. دُز مصرفی افراد بالای ۷ سال به اندازه یک قاشق چای خوری، کودکان ۲ تا ۷ سال به اندازه نصف قاشق چایی خوری و کودکان زیر ۲ سال نیز به اندازه یک چهارم قاشق چایی خوری، می‌باشد .

عوارض مصرف حب دوای امام صادق

تاکنون عوارض خطرناکی از مصرف این دارو گزارش نشده است. در صورت داشتن حساسیت به هر یک از اجزای این محصول مصرف آن را قطع کنید. بهتر است خانم‌های باردار از مصرف این محصول خودداری کنند. چون سیاهدانه جزو ترکیبات اصلی این دارو است و پزشکان مصرف سیاهدانه را برای بانوان باردار بسیار خطرناک می‌دانند.

پودر منضج بلغم

نحوه مصرف پودر منضج

نحوه مصرف پودر منضج بلغم

روزانه دو نوبت ظهر و شب 2 قاشق مربا خوری در آب ولرم حل می کنند، دوره درمان 6 هفته می باشد .

عوارض احتمالی پودر منضج بلغم و منع مصرف

بروز حالاتي چون تهوع، سرگيجه و نفخ پس از مصرف دارو نشانه زياد بودن خلط در بدن است كه با منضج به هيجان در آمده‌اند. در اين موارد، بايد سه تا پنچ روز منضج را قطع كرده و فقط از مسهل بلغم استفاده شود و سپس دوباره منضج مصرف شود.

در صورت بروز حساسيت تنفسي يا پوستي قطع شود و اين اثرات مي‌تواند مربوط به رازيانه، انيسون و بادرنجبويه باشد.
در مصرف کنندگان داروهاي ضد انعقادي و ضد پلاکتي با احتياط تجويز شود. در مبتلايان به خونريزي شديد داخلي و افراد حساس به انيسون و رازيانه مصرف نشود.
مصرف در دوران حاملگي و شيردهي ممنوع است.

نحوه مصرف معجون پی ال ام شف

نیم ساعت پیش از صبحانه و شب هنگام خواب، یک قاشق چای خوری از دارو به همراه آب میل شود.

عوارض احتمالی معجون پی ال ام شف

تاکنون عوارض خاصی برای این محصول گزارش نشده است. اما در صورت حساسیت به هر کدام از مواد تشکیل دهنده این محصول، زنان باردار، بیماران دیابتی و همچنن افرادی که دچار خونریزی در اعضای داخلی بدن مانند روده یا معده هستند باید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند.

شربت منضج بلغم

شربت منضج بلغم شغا

نحوه مصرف شربت منضج بلغم

برای مصرف کافی ست نیم ساعت قبل از ناهار و شام دو قاشق غذاخوری از آن میل کنید، برای تاثیر گزاری بیشتر توصیه می شود نیم ساعت قبل از غذا تا یک ساعت بعد از غذا از مصرف آب و مایعات خودداری کنید.

 

عوارض شربت منضج بلغم

در صورت عدم مصرف صحیح و عدم مصرف مسهل ممکن است خلط در بدن به حرکت درآمده و دفع نشود. لذا توصیه به مصرف مسهل طبق دستور می شود. بهتر است از گل قند در افراد بلغمی همراه با منضج بلغم استفاده شود. همچنین زنان باردار و افرادی که با دارو های ضد انعقادها مثل وارفارین و MAOI مصرف می کنند و مبتلایان به دیابت و ناراحتی‌های کبدی با احتیاط مصرف کنند.

نحوه مصرف عرقیات

برای مصرف کافی است به مدت 40 روز به اندازه یک استکان، یک بار صبح و یک بار شب مصرف کنید.

عوارض و نکات مصرف عرقیات

تا کنون عوارضی از مصرف عرقیات گیاهی  گزارش نشده است.

همراه با داروهای اعصاب مصرف نشود.

زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال منع مصرف دارند.

نحوه مصرف دمنوش ها

دمنوش را در قوری کوچکی بریزید و مقدار مناسبی آب جوش به آن اضافه کنید، قوری را روی کتری یا سماور گذاشته و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا دم بکشد. در ادامه نیز به عوارض دمنوش ها خواهیم پرداخت.

عوارض دمنوش گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان برای چه مواردی استفاده میشود؟
  • مضرات گل گاوزبان برای نوزادان و کودکان: گل گاو زبان حاوی مقادیری آلکالوئید است پس به همین دلیل مصرف آن برای نوزادان و کودکان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  • ناراحتی معده و دستگاه گوارش: مصرف بیش از حد گل گاو زبان سبب معده درد و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می شود. مصرف گل گاو زبان درد را در افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا افزایش می دهد.
  • در دوران بارداری و شیردهی: در دوران بارداری مصرف گل گاوزبان برای خانم های باردار اصلا توصیه نمی شود زیرا به علت داشتن آلکالوئیدها سبب آسیب به جنین خواهد شد. زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند. گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده مضر است و زنان باید در این دوران از مصرف آن اجتناب کنند.

عوارض مصرف دمنوش زنجبیل

بهترین دمنوش برای بلغم مزاج ها
  • سقط جنین: زنجبیل حاوی مواد محرک قدرتمندی است که می‌تواند باعث انقباضات زودرس شود. به همین جهت خانم‌های حامله به‌خصوص در ماه‌های آخر بارداری نباید از زنجبیل استفاده کنند زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.
  • کاهش اشتها: زنجبیل یکی از مواد غذایی ایده‌آل برای افرادی است که قصد لاغرشدن دارند، زیرا اشتها را کاهش داده و باعث از بین‌ رفتن چربی می‌شود. از سوی دیگر، افرادی که بیش از حد ضعیف هستند و می‌خواهند چاق شوند باید از زنجبیل و همچنین هر گونه مکمل‌های حاوی زنجبیل اجتناب کنند.
  • افراد مبتلا به اختلال خون: زنجبیل برای سرعت‌ بخشیدن به گردش خون به کار می‌رود اما برای افرادی که دچار بیماری‌هایی نظیر هموفیلی هستند نباید از زنجبیل استفاده کرد.

عوارض مصرف دمنوش بادرنجبویه

دمنوش رفع بلغم
  • زنان باردار و شیرده نباید بادرنجبویه مصرف کنند. مضرات عرق بادرنجبویه نیز مانند گیاه بادرنجبویه است.
  • بادرنجبویه با داروهای ضد صرع، داروهای باربیتورات مثل فنوباربیتال، داروهای بنزودیازپین مثل آلپرازولام و دیازپام، داروهای خواب آور، ضد افسردگی های سه حلقه ای، متی مازول، پروپیل تیویوراسیل، لوتیروکسین، لووکسیل و دیفن هیدرآمین تداخل دارویی دارد.

عوارض مصرف دمنوش به لیمو

نحوه مصرف و عوارض داروهای بلغم زدا
  • آلرژی و حساسیت: به لیمو برای بیشتر افراد ایمن است اما ممکن است در برخی دیگر باعث آلرژی و حساسیت پوستی شود.
  • بارداری و شیردهی: هنوز اطلاعات دقیقی از اثرات به لیمو بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن اجتناب کنند.
  • کلیه: به لیمو کلیه ها را تحریک می کند به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر دچار بیماری های کلیوی هستید، از مصرف آن خودداری کنید.

عوارض مصرف دمنوش بابونه

دمنوش‌های گیاهی خانگی برای آرامش اعصاب

اکثر کارشناسان می گویند بابونه بی خطر است. اما در دوز های بسیار زیاد می تواند باعث خواب آلودگی و استفراغ شود. با توجه به فقدان شواهد کافی در مورد ایمنی طولانی مدت آن، مصرف دمنوش بابونه برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. همچنین قبل از دادن بابونه به نوزادان و کودکان با یک متخصص اطفال صحبت کنید.

عوارض مصرف دمنوش بهار نارنج

بهارنارنج

عوارض احتمالی مصرف گیاهان دارویی مثل بهارنارنج که هیچ محدودیت سنی ندارد و عوارض خاصی تا کنون گزارش نشده است. اما با توجه به خاصیت افزایش فشار خون، افرادی که فشارخون بالا و بیماری قلبی دارند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. مصرف بهار نارنج برای همه افراد و در سنین مختلف محدودیت ندارد، زیرا عوارضی برای استفاده از این داروی گیاهی مشاهده نشده است اما با توجه به خاصیت افزایش فشار خون برای افرادی که دچار پرفشاری خون همراه با بیماری قلبی هستند، مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.


زیاده روی در مصرف عرق نارنج موجب بی خوابی می شود. داروهای ضدافسردگی با خوردن دمنوش بهارنارنج تداخل دارد بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.2]
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

با سلام 10 درصد تخفیف ویژه بر روی کلیه محصول های شرکت نیاک تا یکشنبه 2 اردیبهشت    
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*

جهت دریافت مشاوره لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.