blog, آرایشی

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده: رنگ کردن موها یکی از کارهای جذاب برای خانم‌ها است. علاقه به تغییر رنگ موها هر چند وقت یک بار و ایجاد یک تغییر در چهره و زیبایی در خانم‌ها بسیار طبیعی است. از آنجایی که اغلب رنگ موها و دکلره‌های موجود در بازار از مواد شیمیایی تشکیل شده است، باعث آسیب رساندن به ریشه و ساقه مو می‌شود.
ازجمله عوارض استفاده از این مواد شیمیایی، می‌توان به ضعیف شدن مو، کم پشت شدن مو، نازک شدن مو و ریزش مو اشاره کرد. خانم‌هایی که به رنگ کردن موهاشون علاقه دارند، بهتر است یک سری مراقبت‌ها رو انجام بدن تا دچار مشکلات فوق نشوند. پس با ما همراه باشید تا نحوه مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده را با هم یاد بگیریم.

نکته اول: استفاده از شامپوی مناسب

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده
شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و دکلره شده

رنگ کردن مو، باعث زبر شدن آنها می‌شود. در این هنگام شما باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این نوع شامپو شامل ویتامین‌ها، نرم کننده و تقویت کننده‌های موها هستند. این شامپوها به ترمیم ریشه موهای آسیب دیده کمک می‌کند. بهتر است بعد از دکلره، موهای خود را با آب و بدون شامپو و به همراه کمی نرم کننده شست و شو دهید. بعد از دو روز موهای خود را با شامپو بچه، شستشو دهید و بعد از آن بهتر است از شامپوی ویتامینه و مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

نکته دوم: تقویت موهای آسیب دیده با ماسک مو

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده
تقویت موهای رنگ شده و دکلره شده

برای تقویت موهای آسیب دیده و رنگ شده، بهتر است از ماسک موهای خانگی استفاده کنید. برای آموزش ماسک موهای خانگی می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید، مطالب مربوط به تقویت مو را در همین سایت مطالعه کنید. استفاده از موادی مانند تخم مرغ، روغن‌های گیاهی، شامل روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و دیگر روغن‌ها، آب لیمو، آب پیاز، آووکادو، عسل و … به تقویت و مراقبت از موهای آسیب دیده بسیار کمک می‌کند.
یکی از ماسک موهای خانگی و بسیار مؤثر برای موهای رنگ شده و دکلره شده، استفاده از ماسک موی تخم مرغ، روغن زیتون و آبلیمو می‌باشد. بهتر است این ماسک را روی موهای شسته شده بگذارید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی موها باقی مانده و تاثیرات خود را اعمال کند. سپس موهای خود را با آب ولرم آبکشی نمایید. بهتر است این ماسک را 2 بار در هفته برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

نکته سوم: اجتناب از شستشوی موهای رنگ شده، دکلره شده‌ با آب داغ

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

شستن مو با آب داغ، باعث خشک شدن و ریزش موها می‌شود. این توصیه برای موهای رنگ نشده هم می‌باشد. بهتر است موهایتان را با آب ولرم بشویید. قرار گرفتن بیش از حد موها زیر آب گرم نه تنها باعث خستگی و شکنندگی موها می‌شود بلکه باعث خشکی پوست نیز می‌شود.

نکته چهارم: از موهای دکلره شده‌ی خود در مقابل نور مستقیم آفتاب محافظت کنید.

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نور آفتاب، فواید بسیاری برای پوست دارد. به خصوص، جذب ویتامین D برای بدن از طریق نور آفتاب و بهبود بخشیدن موها. اما نه برای موهای آسیب دیده و رنگ شده. تابش بیش از حد نور خورشید به موهای رنگ شده و دکلره شده مخصوصاً در فصل تابستان، آسیب‌های جدی را به بار می‌گذارد از جمله: خشکی و ضعیف شدن تار مو. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به آفتاب گرفتن علاقه دارید، بهتر است قبل از آن برای بدنتان از کرم ضد آفتاب و برای موها از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید.

نکته پنجم: موهای خیس خود را شانه نکنید.

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

موهای خیس، حساسیت بیشتری دارند و دارای ریشه‌ی ضعیف‌تری نیز می‌باشند. در نتیجه شانه کردن موهای خیس، باعث ریزش بیشتر آنها می‌شود. بهترین زمان شانه کردن موها، هنگامی است که موها رطوبت اندکی دارند. زیرا شانه کردن موها در حالت خشک نیز باعث آسیب رسیدن به آنها می‌شود.

نکته ششم: شنا کردن بیش از حد ممنوع!

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نمک موجود در آب دریا، باعث آسیب رسیدن به پوست بدن و موها می‌شود. اگر به تازگی موهایتان را رنگ کرده‌اید و یا از دکلره برای موهایتان استفاده کرده‌اید، بهتر است از شنا کردن در دریا صرف نظر کنید.
نمک موجود در آب دریا باعث خشک شدن پوست و مو می‌شود. البته این اتفاق در موهای رنگ شده بیشتر دیده می‌شود. اما اگر همچنان به شنا کردن در دریا و لذت بردن از آن اصرار دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از یک روغن گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن بادام برای مرطوب کردن موهایتان پیش از شنا استفاده کنید. و حتماً بعد از شنا موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

نکته هفتم: کنار گذاشتن وسایل گرمایشی

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

یکی از وسایلی که همه‌ی ما می‌دانیم به موهای رنگ شده آسیب وارد می‌کند، سشوار است. یکی از روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده، کنار گذاشتن سشوار است. اما اگر به سشوار کردن نیاز دارید، بهتر است از باد سرد آن با فاصله 15 سانتی متری استفاده کنید. فراموش نکنید که شما با موهای فر یا صاف خود نیز جذاب هستید 😊
(نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده)

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده

نحوه‌ی درست کردن ماسک آووکادو برای موهای آسیب دیده

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *