آموزش, blog, مسکن

درمان خانگی میگرن با روش‌های طبیعی

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

درمان خانگی میگرن با روش‌های طبیعی: براساس تحقیقات، میگرن یکی از رایج‌ترین بیماری‌های موجود در دنیاست. این بیماری می‌تواند، افراد مختلف خانواده از کودک تا بزرگسال را درگیر کند. به‌ عنوان‌ مثال: در آمریکا حدود ۱۲ درصد مردم از سردردهای میگرنی رنج می‌برند.
اما چه روش‌هایی برای درمان این بیماری می‌شناسید؟ برای آشنایی با روش‌های درمان سریع میگرن با عطاری آنلاین همراه باشید.
سردرد میگرنی یک سردرد شدید ساده نیست. میگرن نوعی بیماری عصبی است که می‌تواند، علائم زیر را داشته باشد:
1- حالت تهوع؛
2- استفراغ؛
3- مورمور شدن یا بی‌حسی دست و پا؛
4- تغییرات بصری؛
5- حساسیت به صدا، نور یا بو؛
در واقع میگرن نوعی بیماری ناتوان‌کننده و مزمن است که می‌تواند، زندگی روزانه فرد را تحت‌ تأثیر قرار دهد.

درمان خانگی میگرن با روش‌های طبیعی

چرا میگرن شروع می‌شود؟

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

برای 10 درصد افرادی که دچار میگرن می‌شوند، مطمئنم که این سوال را می‌کنند:”چرا من؟ ” و به کوبیدن سرشان به دیوار فکر می‌کنند. ببینید که آیا مواردی که ذکر می‌شود به وضعیت شما مربوط است یا خیر؟! اگر برای شما هم اینگونه است، ممکن است قبل از شروع به برخی چیزها سر بزنید. استرس می‌تواند یک علت بسیار مهم باشد. گرفتگی در افراد، می‌تواند به عنوان یک سردرد استرسی شروع شود و پس از آن گسترش یابد و به طور همزمان به میگرن نیز دچار شوند. آلرژی  نیز می‌تواند یک واکنش زنجیره‌ای، ایجاد کند که به میگرن مربوط است.
کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها نیز می‌تواند، موجب شروع میگرن شود. شایع‌ترین علت، کمبود آب و عدم تعادل الکترولیت است. این راه است که می‌تواند منجر به سر دردهای بد و میگرن شود.

گروه بزرگ D (کمبود آب):

ظاهراً حتی اگر آب زیادی بنوشید، ممکن است، آب بدن خود را از دست بدهید. به این دلیل است که وقتی سطح  الکترولیت‌ها پایین است، بدن برای حذف آب اضافی از طریق الکترولیت فعالیت می‌کند. آنها این تعادل را حالت هموستاسیس می‌نامند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که میگرن ممکن است، باعث کمبود آب بدن شود.
اگر این مورد صدق کند، این کار یک چرخه معیوب را شروع خواهد کرد. درصد بالایی از خون از آب تشکیل شده است،به همین علت تصفیه و گردش خون  در بدن به میزان آب ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه کمبود آب باعث می‌شود، افراد دچار میگرن شوند. 

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی
کمبود آب و ابتلا به میگرن

درمان خانگی میگرن با روش‌های طبیعی

مصلح قهوه

 1- زنجبیل گیاهی فوق العاده

احتمالاً با خواص زنجبیل برای پوست و مو و همچنین تأثیر آن در چربی سوزی آشنا هستید. زنجبیل که به‌ عنوان اکسیری برای آرام کردن سردرد معروف است، یک درمان خانگی سردرد است که باعث تسکین فوری می‌شود. این ماده گیاهی به کاهش التهاب رگ‌های خونی در سر کمک می‌کند و از این طریق درد را کاهش می‌دهد. از آنجایی که باعث بهبود روند هضم(گوارش) می‌شود، به رفع حالت تهوع در هنگام میگرن نیز کمک می‌کند.
می‌خواهید بدانید که چگونه باید از این ماده‌ی جادویی استفاده کنید؟ ریشه‌ی زنجبیل را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و به‌ عنوان چای بنوشید. در روش دیگر، نسبت‌های مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط و میل کنید. می‌توانید این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید با مقداری پودر زنجبیل و دو قاشق غذاخوری آب، یک خمیر درست کنید و چند دقیقه روی پیشانی‌تان بگذارید تا سردردتان سریع‌تر تسکین یابد.

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

 2- ترکیب معجزه‌آسای آبلیمو و نمک

اطلاعات شگفت انگیزی به دست آمده است که می‌تواند به درمان میگرن کمک کند. ظاهراً یک روش طبیعی وجود دارد که می‌تواند به متوقف کردن میگرن در عرض چند دقیقه کمک کند. معجونی پر از سحر و جادو را تهیه کنید.
مواد لازم:
آب
آب لیمو
دو قاشق چای خوری نمک.
مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید. چیزهایی که باید در هنگام انتخاب مواد اولیه به خاطر داشته باشید این است که نمک، باید کیفیت خوبی داشته باشد. نمک دریایی صورتی هیمالیایی یک نوع خوب است که به خاطر داشتن 80 نوع ماده معدنی(شامل منیزیم) است، بسیار مفید می‌باشد و سطح سروتونین را بالا می برد. این کار به تسکین درد و التهاب نیز کمک می کند.

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

 3- عطر بی نظیر روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس نه‌ تنها رایحه‌‌ی خوشی دارد، بلکه درمانی عالی برای سردرد نیز محسوب می‌شود. بوییدن عطر آرامش‌بخش اسانس اسطوخودوس به آرام کردن سردرد کمک می‌کند. فقط کافی است، چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک دستمال بریزید و استنشاق کنید. همچنین می‌توانید دو قطره از روغن اسطوخودوس را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید.
روش دیگر درمان خانگی سردرد با روغن اسطوخودوس است که دو یا سه قطره از آن را با یک قاشق غذاخوری، روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید و پیشانی‌تان را با آن ماساژ دهید. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Healing Touch می‌گوید: «همچنین می‌توانید در یک تشت آب گرم، چند قطره روغن اسطوخودوس و نعناع فلفلی بریزید و پاهایتان را درون آن قرار دهید. آب گرم، خون را به سمت پاهای شما به جریان می‌اندازد و عطر دلپذیر روغن‌ها شما را آرام می‌کند».
توجه: روغن اسطوخودوس را به‌ صورت خوراکی مصرف نکنید.

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

 4- آویشن را امتحان کنید

آویشن هم یک درمان خانگی سردرد است. برای تسکین سردرد، یک یا دو قطره از روغن آویشن یا رُزماری را روی شقیقه‌ها و پیشانی‌تان بمالید. آن را به‌ آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود، سپس چند دقیقه، آرام بنشینید تا این درمان خانگی اثر کند.

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

 5- از سرما یا گرما کمک بگیرید

قرار دادن یک بسته یخ در پشت گردن‌تان می‌تواند در کاهش درد میگرن مؤثر باشد، چون سرمای یخ به کاهش التهاب(که باعث بروز سردرد شده است) کمک می‌کند.
همچنین سرمای ناشی از یخ، یک اثر بی‌حس‌کننده‌ی درد نیز دارد. چه باور کنید و چه باور نکنید، قرار دادن پاهایتان در آب داغ نیز به خلاص شدن از شر سردرد کمک می‌کند. هنگام سردرد شدید، کمی پودر خردل تند نیز به این آب اضافه کنید. دکتر آهوجا می‌گوید: «شما می‌توانید یک حوله را در آب داغ یا آب یخ فرو ببرید و ۵ دقیقه روی سرتان قرار دهید. این روند را چندین بار تکرار کنید.»

درمان خانگی میگرن با روش های طبیعی

 6- ویتامین‌های گروه بی(B-complex)

ویتامین‌های B می‌توانند، تعداد دفعات ابتلا به میگرن و شدت آن را کاهش دهند. ویتامین‌های B در تنظیم نوروترانسمیتر(انتقال‌دهنده)‌های مغز نقش دارند. ویتامین‌های B محلول در آب هستند. به‌ این‌ معنی که میزان اضافی آن همراه با ادرار دفع می‌شوند و در بدن ذخیره نمی‌شوند. بدن به‌ سرعت ویتامین B را دفع می‌کند. به‌ همین‌ دلیل فرد می‌تواند به میزان زیاد آن را مصرف کند. با‌ این‌حال باید قبل از مصرف روزانهٔ ویتامین B با پزشک خود مشورت کنید.
بررسی‌ها روی نحوه‌ی اثر ویتامین B در کاهش استرس‌های شغلی که فرد حین کار تجربه می‌کند، در حال انجام است.

درمان خانگی میگرن با روش‌های طبیعی

محصولات موجود در سایت عطاری برای میگرن:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *