blog, آرایشی

نمک بدن پر خاصیت

نمک بدن پر خاصیت

نمک بدن پر خاصیت ، مواد معدنی جامد که معمولاً از سولفات منیزیم، گوگرد و مخزن تشکیل شده‌اند را نمک حمام یا نمک اپسوم می‌گویند. نمک‌های حمام به‌عنوان روشی آسان برای رساندن مواد مفید به  پوست است.

 

نمک بدن چیست؟

اصطلاح نمک‌ حمام به کلیه مواد حلال در آب می گویند که شامل مواد معدنی جامد و مناسب برای استحمام می باشد.
این مواد و ترکیبات  به تمیزی  بیش‌تر بدن کمک کرده و  استحمام را دلپذیرتر می کند، و هم چنین پاک‌کننده مواد آرایشی بوده و فواید پزشکی دارد که با توجه به خواص مواد معدنی طبیعی موجود در چشمه‌های آبگرم تولید می‌شوند.
این مواد شامل جوش‌شیرین (بی‌کربنات سدیم)، سولفات منیزیم، کلرید سدیم (نمک‌طعام)، ، بوراکس و غیره هستند.

1_کاهش استرس:

زمانی که فرد دچار استرس می شود  منیزیم بدنش کاهش می یابد. منیزیم باعث می شود انرژی در سلول های بدن افزایش یابد. استفاده از نمک بدن ، خستگی واسترس بدن را کمتر می کند.

2_تنظیم میزان قندخون:

نمک بدن دارای منیزیم و سولفات است که هردو آنها توانایی بدن برای تولید و استفاده از انسولین را فراهم می کند و خطر مبتلا شدن به دیابت را کنترل می کند. و قند خون را به طور منظم کنترل می کند.

3_درمان بی خوابی:

منیزیم دارای خاصیت تسکین دهنده است که می تواند درسیستم عصبی بدن تاثیر بهتری بگذارد و به تولید سروتونین کمک می کند تا فرد کمتر به بی خوابی دچار شود. و زمان خواب را در تعادل نگه دارد.

4_لایه برداری پوست:

این ماده یک لایه بردار قوی پوست می باشد که سلول های مرده را از بین می برد و خون رسانی را افزایش می دهد. و پوست را سرحال و شاداب می کند و از  افتادن چین و چروک در پوست جلوگیری می کند.

5_نابودی سموم بدن:

نمک بدن توانایی این را دارد که به سم زدایی بدن کمک کند و هرگونه آلودگی سمی که در بدن وجود دارد را از بین ببرد که این نابود کردن سموم بدن باعث می شود که هضم غذا آسان تر شود و انرژی بدن هم افزایش می یابد.

نمک بدن چیست

عوارض نمک بدن :

1_ حالت تهوع ،سردرد و سرگیجه:

اگر مصرف نمک بدن بیش از حد باشد ، مواد معدنی که درنمک بدن وجود دارد باعث سردرد، سرگیجه و حالت تهوع می شود. و میزان تنظیم ویتامین و املاح موجود در بدن از کنترل خارج می شود.

2_حساسیت های پوستی:

مصرف بیش از اندازه از نمک بدن حساسیت های پوستی شامل خارش، دانه های قرمز روی پوست را به دنبال دارد. و به مرور زمان لک های بیماریها حساسیت پوستی روی بدن ماندگار می شود.

3_ناراحتی های معده:

نمک بدن دارای خاصیت ملین است که در صورت زیاده روی در مصرف آن ، باعث نفخ و ناراحتی های معده می شود. و مشکلات معده را به مرور زمان افزایش می دهد.

انواع نمک های بدن:

1_نمک بدن شیر:

این نمک حاوی ویتامین E بوده و برای سفیدی و رفع تیرگی پوست مخصوصا در ناحیه آرنج و زانو کاربرددارد.معمولا به رنگ سفیداست و برای افرادی که دارای پوست های معمولی (نه خشک و نه چرب)هستند مناسب است.

پزشکان توصیه کرده اند که این نمک را در هنگام استحمام مصرف شود.و همچنین از استفاده ی بیش از حد از این دارو جدا اجتناب کنید چرا که دارای عوارضی همچون التهاب و حساسیت پوستی می شود.

2_نمک بدن آلوئه ورا:

 رنگ این نمک سبز  و دارای کلاژن و ویتامین b3است . نمک بدن آلوئه ورا باعث شادابی و جوان کنندگی پوست می شود. این نوع نمک جای لک و جوش را و ترک های پا را  از بین می برد و معمولا برای پوست های  حساس و خشک مناسب است.

 

نمک حمام تاچ می مدل آلوئه ورا و خیار

3_نمک بدن خیار:
 نمک بدن دارای ویتامین e و خاصیت روشن کنندگی و جوان سازی است. این ویژگی نمک بدن خیار روال پیری را کندتر می کندو آب رسان قوی برای پوست به شمار می رود . معمولا برای پوست های چرب کاربرد عالی دارد.

4_نمک بدن اسطوخودوس:

نمک حمام اسطوخودوس حاوی ویتامین B3و کلاژن جهت لایه برداری و درمان آثار  زخم های پوستی و بازسازی آن، همچنین رفع اسپاسم شکم همراه با ماساژ می باشد. هم چنین این  نوع نمک خستگی های عضلانی را برطرف می کند و آرامش بخش است.

نحوه مصرف نمک بدن

برای استفاده از نمک بدن کافی است به مقدار وزنی که داریدیک تا دوفنجان نمک بدن را به آب اضافه کرده و به مدت 20 تا 40 دقیقه در وان حمام بمانید. بهتر است قبل از مصرف، محل مورد نظر را با شوینده یا صابون بشویید تا چربی های جمع شده روی پوست از بین برود و تاثیر نمک بدن بهتر باشد.

تفاوت نمک خوراکی و نمک بدن در چیست؟

به صورت ظاهری مشابه هم هستند ولی از نظر طعم باهم متفاوت هستند. نمک بدن تلخ و بدمزه است ولی نمک خوراکی این چنین نیست.و همچنین خواص متفاوتی دارند.

نمک بدن برای تیرگی بدن:

نمک بدن محصولی شگفت انگیز برای رفع تیرگی نقاط مختلف بدن ازجمله ؛ زیربغل، ناحیه حساس و … است. نمک بدن دارای خاصیت روشن کنندگی است و بخاطر وجود ویتامین ای در این نمک ، باعث طراوت ، شادابی پوست می شود. این نوع نمک نیز باعث حفظ رطوبت بدن هم می شود.

منع مصرف نمک بدن برای چه کسانی است؟

استفاده از نمک بدن برای خانم های باردار و شیرده عوارض چندانی دارد زیرا بدن آنها حساس تر است و به هرچیزی واکنش سریعی میدهد. مصرف نمک بدن برای مادران علاوه بر آسیب به خودشان ، کودکان را نیز درگیر عوارض می کند.

تهیه ماسک با نمک بدن

برای تهیه این ماسک بهتر است نمک را با چند قطره آب و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کرده و روی پوست بمالید. این ماسک ، سلول های مرده کثیف روی پوست را از بین می برد.

نحوه خرید ماسک بدن

بهتر است نمک بدن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید . می توانید از عطاری آنلاین سفارش دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *