آموزش, blog

ترکیبات جادویی عسل کدامند ؟

بی تردید یکی از مهم ترین دلایلی که افراد به محصولات طبیعی روی می آورند خواص متعدد آن است. در این روز های کرونایی تغذیه مناسب و وعده های غذایی سالم از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا مهم است که روز خود را چگونه آغاز کنیم در نتیجه میزان کالری و کارایی مغز به تغذیه شما بستگی دارد. عسل طبیعی از جمله محصولاتی است که خواص شگفت انگیزی دارد و نه تنها به عنوان غذا بلکه به عنوان دارو نیز استفاده می گردد. حال اگر عسل را با گیاهان دارویی ترکیب کنیم چه معجزه ای رخ می دهد؟

آیا ترکیب عسل و پیاز سرماخوردگی را درمان می کند؟

ترکیب عسل و پیاز خاصیت آنتی باکتری دارد بنابراین باعث می شود که سیستم ایمنی قوی داشته باشیم همچنین به درمان سرفه کمک شایانی می کند. ترکیب عسل و پیاز در بسیاری از تحقیقات جهانی و سازمان بهداشت آمده که برای سرماخوردگی و سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. این ترکیب قدرتمند باعث می شود که سینه حالت نرمی داشته باشد و اثرات تحریک پذیر را تسکین دهد همچنین علائم سرماخوردگی را کاهش می دهد. این ماده در دفع باکتری و دستگاه گوارش ناگفتنی است و حاوی آنتی اکسیدان می باشد که باعث دفع سموم بدن و در نهایت پاک سازی کل بدن را به همراه دارد.

1546254842_W1dY3.jpg

چگونه شربت عسل و پیاز را درست کنیم؟

در ابتدا پیاز را پوست گرفته و به تکه های درشت خرد کنید سپس آنهارا بجوشانید و بعد از جوش بگذارید۵ دقیقه ولرم شود بعد مقداری عسل را به همراه کمی  لیموی تازه به آب پیاز اضافه کنید. می توانید این دمنوش خارقوالعاده را روزی۲ بار بنوشد.

IMG_0494b_2000-min-1024x682-1.jpg

چرا پیاز برای سلامت بدن مفید است؟

● روغن های مفید و داشتن ترکیبات گوگرد

● آمینو اسید: لیسین، گلیسین، آرژینین، گلوتامین و غیره

● آلیسین و کورستین که مقدار آن در پیاز کمتر از سیر است

● ویتامین ها: ویتامینB1وB2، ویتامینC، ویتامین هایAوE

● موادمعدنی: سدیم، گوگرد، آهن، روی، مس، پتاسیم، فسفر، کلسیم، سلنیوم

1733399.jpg

ترکیب عسل و سیاه دانه (دوسین) چه خواص شگفت انگیزی دارد؟

این دو ترکیب را اکثرا به نام دوسین می شناسند. این معجون باورنکردنی در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. این معجون به درمان بهبود سرطان، پیشگری از عفونت های بدن، مقابله با ویروس های کشنده و خطر ناک مثل کرونا و ایدز، بهبود بیماری قلبی و کلیوی کمک شایانی می کند. دوسین به قدری قدرتمند است که یک نسخه ثابت در طب سنتی می باشد. در تحقیقات علمی آمده است که موادی در سیاه دانه وجود دارد که باعث جلوگیری از آسم و مشکلات تنفسی می شود همچنین در عسل آنزیم هایی وجود دارد که  در برابر بسیاری از بیماری های آلرژیک و تنفسی ایستادگی می کند.

.jpg

دوسین، درمانگر عفونت ها:

یکی از علل مرگ و میری که در کودکان شایع شده است انواع عفونت می باشد. این ترکیب به علت خاصیت ضد عفونی که در پی دارد باعث می شود که التهاب های ناشی از عفونت ها کاهش یابد و درنتیجه به بهبود بیماری های عفونی کمک چشم گیری کند. این ترکیب نشان داده است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.

خواص دوسین از نظر طب سنتی:


تسکین درد دیسک کمر، گرفتگی عضلات ومفاصل


درمان ناباروری به خصوص در مردان


درمان ناراحتی های معده مانند زخم معده


درمان بیماران ام اس و بیمارانی که دچار ضعف اعصاب می باشند

1615461549-کمر-درد.jpg

با معده خالی از خواص سیر و عسل بهره مند شوید:

سیر و عسل ترکیبی معجزه آسا برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده است. این معجون در بالا بردن و حفظ سیستم دفاعی بدن نقش بسزایی دارد همچنین ضد آنفولانزا و سرماخوردگی، باعث سم زدایی و از بین بردن سودای سر می شود.

Garlic-honey01-696x464-1.jpg

آیا ترکیب سیر و عسل باعث کاهش التهاب می شود؟

در بسیاری از تحقیقات و مقالات علمی جهان ثابت شده است که خیلی از اختلالاتی را که افراد تجربه می کنند به دلیل نا متعادل بودن سیستم بدن است که در نتیجه باعث التهاب می شود. ترکیب سیر وعسل، التهاب ناشی از درد را ازبین می برد و مشکلاتی را مانند آرتروز و اختلالات عضلانی را بهبود می بخشد.

آیا سیر و عسل به گردش خون کمک می کند؟

بیماری هایی مثل واریس که از انسداد رگ ها به وجود می آیند ناشی از این است که گردش خون ما دچار اختلال شده است. ترکیب سیر و عسل باعث بهبود گردش خون می شود و همچنین باعث می شود رگ های بدن دچار لختگی نشود.

Q0LX2uS.jpg

خواص باورنکردنی عسل و دارچین:

دارچین به دلیل اینکه ترکیبی به نام فنلی در خود دارد باعث بهبود سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها می شود همچنین یک ترکیب ضد میکروبی است که باعث تقویت سیستم ایمنی و درمان عفونت ها می شود. حال با خواص باورنکردنی ترکیب دارچین و عسل آشنا می شویم:
عسل و دارچین هر کدام جدا از هم خواص و فواید بسیاری را برای سلامتی ما در پی دارند همچنین ترکیب این معجون شگفت انگیز مقداری معین وطبیعی فسفر، سلنیوم، سیلیس، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم دارد همچنین پروتئین، آنزیم، آنتی اکسیدان، گلوکز و ویتامین هایA,B,C,E,H,K را به همراه دارد.

9254nlvbr.jpg

آیا ترکیب عسل و دارچین برای بیماری قلبی موثر است؟

در طب سنتی آمده است که ترکیب عسل و پودر دارچین باعث کاهش کلسترول، جلوگیری از حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیمارانی که تا کنون دچار حمله قلبی شده اند با خوردن این ترکیب معجزه آسا از حمله قلبی بعدی در امان اند. در کشور آمریکا ثابت شده است که خوردن این ترکیب باعث قدرت بخشی به شاهرگ و سیاه رگ می شود.

درمان سه سوته سرماخوردگی با عسل و شلغم!

طب سنتی افرادی را که دچار سرماخوردگی شده اند را به خوردن ترکیب عسل و شلغم توصیه کرده است زیرا این معجون مقوی به گفته برخی از محققان مانند پنی سیلین عمل می کند و مزایای زیادی برای درمان: کبد چرب، تقویت حافظه، ایمن سازی بدن و کم خونی نیز دارد.

Turnips-and-honey2.jpg

آیا می توان به قطعیت گفت که عسل و شلغم آنفولانزا را درمان می کند؟

هنوز برخی از محققان اثبات نکرده اند که به طور قاطع می تواند آنفولانزا را درمان کند ولی درحال بررسی و تحقیق در مورد اثر گذاری این ترکیب هستند. با این حال خیلی از افراد با خوردن شلغم و عسل به بهبودی کامل رسیدند اما در نتیجه اثبات اثر گذاری این معجون دشوار شده است.

کلام آخر

طب سنتی در تلاش است که با گیاهان دارویی به طور طبیعی به درمان بسیاری از بیماری های مزمن بپردازد زیرا طبق آزمایش های فراوانی که در سطح جهان انجام شده بهبود بیماری توسط طب سنتی برخلاف طب پزشکی:

● نیازی به تهیه داروی خارجی نیست

● عوارض جانبی ندارد بلکه برای بدن مفید هم می باشد

● آسان تر و کم هزینه تر است

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *