blog, آرایشی

ضررهای پنکیک شیمیایی برای پوست های خشک

ضررهای پنکیک شیمیایی برای پوست های خشک

پنکیک های شیمیایی از مواد پوششی جذب شونده ، نگهدارنده ، عطرها و رنگ ها تشکیل شد که اصلا برای پوست های خشک مناسب نمی باشد چون باعث جذب چربی پوست شده و براقیت پوست را از بین می برد و ممکن است حساسیت های پوستی و بسته شدن منافذ پوستی را به وجود بیاورد . بهتر است برای جلوگیری از این موارد از پنکیک های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.
لوازم آرایشی به بخشی جدانشدنی از زندگی خانم ها تبدیل شده است که شاید جدایی از آن برای برخی از خانم ها بسیار دشوار باشد . اما باید بدانید که استفاده مدام از لوازم آرایشی باعث صدمات جبران ناپذیری میشود که ثمره آن تنها پشیمانی است . در لوازم آرایشی موادی به کار برده شده است که سلامت مغز و کلیه ها را به خطر می اندازد . علاوه بر این آسیب های جدی مواد شیمیایی لوازم آرایشی موجب ایجاد انواع سرطان ها در بدن میشود .( ضررهای پنکیک شیمیایی برای پوست های خشک )

کادمیم:این ماده شیمیایی با ایجاد مشکلات استخوانی، از کار افتادگی کلیه و حتی سرطان مرتبط است. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، این ماده می تواند بی نهایت سمی باشد. اداره غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است این ماده در کرم های دور چشم، پودر سایه چشم و کرم پودر وجوددارد.
تولوئن:این ماده که معمولا در رنگ های مو و لوازم مخصوص آرایش ناخن وجود دارد به سیستم عصبی آسیب رسانده و عامل ایجاد اختلالات عصب شناختی مانند آلزایمر است.
بنزوفنون ها:براساس مقاله منتشر شد این مواد شیمیایی می توانند به واکنش های آلرژیکی مثل خارش پوست و شوک آنافیلاکتیک منجر شوند. این مواد که برای محافظت در برابر اشعه فرابنفش خورشید به کار می روند در تافت های مو، براق کننده های لب، لاک ناخن و کرم های ضد آفتاب کودک وجود دارند.
پارابن ها:پارابن ها که مختل کننده عملکرد غدد درون ریز هستند، به منظور جلوگیری از رشد باکتری ها به مواد آرایشی اضافه می شوند. پارابن ها در عطرها و ادکلن ها، کرم ها و لوسیون ها، شامپوها و ژل های مو وجود دارند.
سرب:سرب معمولا در مواد آرایشی از قبیل خط چشم، سایه چشم، کرم پودر و رژ لب وجود دارد. این ماده همچنین به رژگونه، رنگ مو و خط لب افزوده می شود. این ماده شیمیایی با مشکلاتی مانند ناباروری، اختلالات عصب شناختی و حتی سرطان مرتبط است. مطالعه آزمایشگاه اداره غذا و داروی آمریکا نشان می دهد این ماده در لوسیون ها و پودرهای بچه نیز وجود دارد.
تالک (طلق):براساس مطالعه ای که در ژورنال پیشگیری از سرطان اروپا منتشرشد این ماده در پودرهای آرایشی مانند رژگونه و کرم پودر، سایه چشم و رژها یافت می شود. بسیاری از مطالعات، این ماده را با سرطان تخمدان مرتبط می دانند.

پنکیک های پودری دارای ترکیبات بسیار ظریفی هستند و این ترکیبات به‌راحتی وارد منافذ پوست می‌شوند. در نتیجه بسته‌شدن منافذ پوست، موقعیت را برای ایجاد جوش مهیا می‌کند. از طرف دیگر افرادی که ظهر‌ها بدون شستن صورت، پنکیک می‌زنند، آلودگی‌هایی که از صبح روی صورت آن‌ها باقی‌مانده با ترکیبات پنکیک روی پوست باقی می‌ماند و احتمال ایجاد عفونت‌ و جوش‌ های پوستی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم در خرید پنکیک پودری وسواس بیشتری داشته باشید و به جای پنکیک های معمولی، حتماً بهترین مارک پنکیک را خریداری نمایید. این پنکیک نباید دارای ترکیبات برنج یا ذرت باشد؛ چراکه باکتری‌های آکنه‌زا در مجاورت مواد غذایی مانند برنج و ذرت، رشد بهتری دارند.

پنکیک‌های پودری بی کیفیت ترکیباتی نگه‌دارنده و معطر دارند. این ترکیبات احتمال ایجاد حساسیت را در بعضی از افراد افزایش می‌دهد. بعضی از پنکیک‌های پودری نیز دارای ترکیبات شیمیایی هستند که این ترکیبات در درازمدت، آسیب‌های مختلفی به پوست می‌رسانند.

لوازم آرایشی که با استفاده از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند، باید از مصرف دور بمانند خصوصاً اگر حاوی یک یا چند ماده شیمیایی خطرناکی باشند که به نام دوجین کثیف یا dirty dozen معروف‌اند؛ در واقع این مواد شیمیایی از خطرناک‌ترین ترکیباتی هستند که در بسیاری از محصولات آرایشی پیدا می‌شوند. این محصولات شامل لوازم آرایشی، محصولات مربوط به مو، لوسیون، صابون، محصولات مربوط به ناخن، عطر و محصولات مراقبتی پوست هستند. مشکلی که با مصرف این محصولات خطرناک ایجاد می‌شود این است که سموم خطرناکی که در ترکیباتشان وجود دارد، وارد پوست بدن می‌شود. این محصولات در طول روز روی پوست شما قرار دارد و شما به آنها اجازه می‌دهید که به جریان خون نفوذ کند و باعث بروز مشکل شود. حتی محصولاتی مانند شامپو، رنگ مو، نرم‌کننده و صابون هم که شسته می‌شوند، هم در طول حمام داغ که منافذ پوست باز می‌شوند، به درون این منافذ نفوذ می‌کنند. پس اگر شما هم از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنید، یک لحظه فکر کنید که اگر ترکیبات شیمیایی داشته باشند تا چه اندازه مواد خطرناک را وارد بدن خود کرده‌اید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *