blog, مسکن

فواید کپسول سورنجان درد کیور

قویترین قرص های مسکن

فواید کپسول سورنجان درد کیور

سورنجان یا گیاه حسرت گیاهی است که در مناطق معتدل و مرطوب رشد می‌کند. این گیاه به خاطر شباهت زیادی که به زعفران دارد به زعفران علفزار هم مشهور است.  پیاز سورنجان در عمق  25-30 سانتی متر در خاک فرو رفته و در پائیز گل‌ می‌ دهد.

گیاه سورنجان به طور طبیعی بسیار سمی بوده و ماده موثر آن به نام کلشی سین در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به کار می‌ رود. امروزه در طب جديد ثابت شده که ماده كلشی سين بهترين داروى درمان نقرس است. از همین رو داروهاى اختصاصى كه براى معالجه نقرس وجود دارند، تماما از تركيبات گل، پياز و بذر گیاه سورنجان می‌باشند. سورنجان برای معده  مضر است و به همين جهت است كه باید با احتیاط مصرف شود. 
ما در عطاری آنلاین میخواهیم یکی از اشکال دارویی این گیاه پر خاصیت را که طرفداران زیادی دارد مورد بررسی قرار دهیم تا انتها با ما همراه باشید.

گیاه سورنجان

طبق نظر متخصصان طب سنتی طبیعت گیاه سورنجان، گرم و خشک است.

  بعضی از خواص دارویی سورنجان عبارتند از

  • سورنجان، کامل ترین و بهترین دارو برای درمان نقرس است. تقریبا تمام داروهاى اختصاصى كه براى رمان بیماری نقرس وجود دارد همگی، از گیاه سورنجان تهیه می شوند.
  • بوییدن سورنجان مویرگ های بسته شده مغز را باز می کند. همچنین استشمام بوی گل سورنجان باعث باز شدن مجرای بینی شده و سردردهایی که از سردی بدن بوجود آمده را تسکین می‌ دهد.
  • یکی دیگر از خواص مهم سورنجان، استفاده از این گیاه به همراه صبر زرد براى درمان سیاتیک است.
  • استفاده از ضماد گیاه سورنجان همراه با زعفران و تخم مرغ، براى از بین بردن درد های استخوانی و فرو بردن ورم ها بسیار مفید است .
  • سورنجان درمان کننده‌ ی ورم مفاصل وروماتیسم خفیف است.
  • این گیاه پر خاصیت برای درمان بیماری یرقان و ورم طحال موثر است.
  • از دیگر خواص سورنجان، تقویت نیروی جنسی است. برای این منظور 2 گرم از غده سفید سورنجان با زنجبیل، پونه، زیره همراه با شیر تازه و قند را تا 3 روز برای تحریک و تقویت قوای جنسی  باید استفاده کرد.
  • برای درمان زخم های کهنه مصرف سورنجان سفید، مؤثر است .
  • همان طور که گفتیم این گیاه حاوی کلشی‌ سین است. این ماده باعث تقسیم سلول ‌های عادی می ‌شود. مکانیسم عمل کلشی سین تقسیم سلولی در مرحله‌ میتوز است؛ به همین دلیل است که سورنجان را عامل ضد سرطان می دانند.
  • خوردن دو گرم از کوبیده گیاه سورنجان، بادشکن و نیروبخش است.
کپسول سورنجان درد کیور

کپسول سورنجان درد کیور نی نی سایت

کپسول سورنجان درد کیور یک داروی موثر گرفته شده از گیاه پر خاصیت سورنجان می باشد. این کپسول برای تسکین انواع دردهای استخوانی و مفصلی بسیار تاثیرگذار می باشد و توانسته بیشترین رضایت را در مصرف کننده به همراه داشته باشد.
این کپسول که یک محصول کاملا پاکستانی می باشد دارای هلوگرامی است که ضامن اصل بودن محصول است. متاسفانه بعد از تاثیر بالا و ایجاد تقاضای زیاد برای این محصول عده ای سودجو محصولاتی تقلبی با اسم کپسول سورنجان درد کیور پاکستانی وارد بازار کردند. این محصولات تقلبی و فاقد هلوگرام می باشند.

روش و زمان مصرف قرص سورنجان درد کیور

این داروی گیاهی باید طبق روش مخصوص خودش مصرف شود، تا هم عملکرد بهتری داشته باشد خود و هم عوارض احتمالی آن به مراتب کمترشود.

کپسول سورنجان درد کیور ممکن است تا حدی باعث افزایش فشارخون شود، به همین دلیل بهتر است افرادی که دارای فشارخون هستند، به همراه مصرف این محصول از عرق برگ زیتون استفاده نمایند. تا افزایش فشار خون شان با کمک برگ زیتون کنترل شود.

همچنین افرادی که مشکل فشار خون بالا ندارند،  باید این داروی گیاهی را با عرق زنیان مصرف کنند. چرا که کپسول سورنجان درد کیور ممکن است در طولانی مدت اثرات منفی بر روی معده داشته باشد. عرق زنیان با خاصیتی که در تقویت معده دارد می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

مصرف کپسول سورنجان درد کیور

عوارض مصرف خوراکی سورنجان

ضمن این که خواص گیاه سورنجان بسیار گسترده می باشد، اما تمام قسمت های این گیاه از بذر گرفته تا پیاز آن سمی بوده و شدت سمیت قسمت ‌های مختلف آن به میزان کلشی ‌سین موجود در آن قسمت بستگی دارد.

به همین خاطر است که مصرف خوراکی گیاه سورنجان و یا پیاز آن اکیدا ممنوع است و فقط باید از دارو های استانداردی که میزان کلشی سین آنها مشخص و کنترل شده است، مصرف شود. البته مصرف این داروها نیز به دستور پزشک یا متخصص طب سنتی نیاز دارد و باید طبق نظر آنها استفاده شود.

با این حال باید بگوییم که شایع ترین عارضه ی‌ مصرف نادرست این گیاه، ناراحتی ‌های معده است که بلافاصله بعد از خوردن سورنجان ایجاد می‌شود. همچنین زیاده روی در مصرف این گیاه باعث ایجاد احساس تشنگی و سوزش در دهان و گلو می شود. حالت تهوع، استفراغ و به دنبال آن درد های شکمی مزمن و اسهال از دیگر علائم مسمومیت با گیاه سورنجان می باشد. کمبود آب بدن در زمان مسمومیت با سورنجان باعث ایجاد شک در بدن می شود.

مسمومیت با کلشی سین

کمترین میزان مصرف گیاه سورنجان که منجر به مرگ مصرف کننده شده است، مصرف ۱۸۶ گرم سورنجان به مدت چهار روز بوده است. به هر حال مصرف خوراکی ۷ میلی‌گرم کلشی ‌سین خالص، ممکن است باعث مرگ انسان شود.

به همین دلیل است که مصرف خوراکی این گیاه اکیدا ممنوع می باشد. همچنین برای جلوگیری از مسمومیت با سورنجان حتما باید از دارو های فراوری شده که میزان کلشی سین آنها کنترل شده است مصرف شود.

سورنجان

عوارض کپسول سورنجان

بخاطر عوارض زیاد مصرف خوراکی سورنجان باید حتما از فراورده های دارویی این گیاه پر خاصیت استفاده کنیم. یکی از اشکال دارویی کم خطر گیاه سورنجان، کپسول سورنجان درد کیور می‌ باشد.

استفاده درست از این کپسول زیر نظر پزشک یا متخصص طب سنتی، خطر و عوارضی برای مصرف کننده در پی نخواهد داشت. کپسول سورنجان درد کیور هم مانند هر محصول گیاهی یا شیمیایی دیگر اگر به روش صحیح مصرف نشود عوارضی را به همراه دارد.

در مواردی گزارش شده که استفاده از دارو برای مصرف کننده عوارضی همچون دل‌پیچه و اسهال را در پی داشته است، در صورتی که این عوارض، ملایم باشند جایی برای نگرانی وجود ندارد. برعکس این علائم نشانه ی دفع مواد بوده و نه تنها مضر نیست، بلکه می تواند برای بیمار مفید هم باشد. در صورتی که بعد از مصرف دارو دچار این علائم شدین، با خوردن یک لیوان آب‌جوش همراه عسل به دفع سریع تر مواد و درمان دل‌ پیچه کمک کنید.

موارد منع مصرف کپسول سورنجان درد کیور

  • مصرف این دارو برای افرادی که مشکل روده و معده دارند ممنوع می باشد.
  • افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند بهتر است از این دارو مصرف نکنند.
  •  مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می باشد.
  • همچنین مصرف این دارو برای کودکان هم ممنوع است. 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 37 میانگین: 3.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *