آموزش, blog

با سعد کوفی باهوش شو !

با سعد کوفی باهوش شو !

با سعد کوفی باهوش شو !

با سعد کوفی باهوش شو !

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با خواص معجزه آسا سعد کوفی آشنا کنیم و ما را در سایت عطاری آنلاین 
دنبال کنید.

با سعد کوفی باهوش شو !

سعد کوفی چیست؟

سعدکوفی گیاهی است که ریشه و غده زیرزمینی دارد و همینطور طبیعت گرم و خشک دارد.
تکثیر این گیاه با کشت غده‌های آن در فروردین ماه و برداشت آن در ماه‌های آبان و آذر انجام می‌شود.این گیاه همچنین با نام های سعد هندی ،مشک زمین ،تاپاتی و پسته زمینی هم شناخته میشود

سعد-کوفی-600x330

مهمترین خواص سعد کوفی چیست؟

افزایش و بهبود حافظه و توانایی‌های ذهنی: از جمله خواص معروف و مهم سعد کوفی افزایش حافظه است. ترکیب سعد کوفی با عسل و زعفران کاری شگفت‌زده‌کننده در افزایش حافظه و توانایی‌های ذهنی می‌کند. اگر این ترکیب را هر روز مصرف کنید، بعد از یک مدت کوتاه تاثیر فوق‌العاده آن را در توانایی‌های ذهنی خود حس خواهید کرد
برطرف کردن بوی بد دهان و سودمند برای لثه‌ها: قطعا قبلا روش‌های متنوعی را که برای برطرف کردن بوی بد دهان پیشنهاد می‌شود مورد بررسی قرار داده‌اید. مصرف سعد کوفی یکی از ساده‌ترین و همچنین موثرترین روش‌ها برای برطرف کردن بوی نامطبوع دهان است. به یاد داشته باشید که بوی بد دهان، تمامی جنبه‌های زندگی افراد را از قبیل زندگی شخصی و زناشویی، زندگی اجتماعی و حرفه‌ای و … تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این این گیاه برای ارتقای لثه‌ها و سلامتی آن‌ها نیز مفید و موثر است
 آرام کردن دردهای روماتیسم: دردهای روماتیسمی خیلی دردناک هستند و فرد مبتلا را به ناامیدی می‌کشانند. خواص سعد کوفی و مزاج گرم آن، باعث آرام کردن و حتی شفای دردهای روماتیسمی می‌شوند
 ارتقای قوای جنسی: سعد کوفی برای ارتقای قوای جنسی نیز سودمند بوده و برای هر دو جنس مؤثر است.
برطرف کردن موهای اضافی بدن: موهای اضافی یکی از مزاحم‌ترین چیزهایی‌ست که خانم‌ها با آن مشکل دارند. امروزه برای برطرف کردن موهای اضافی روش‌های گوناگونی از جمله اقدامات پزشکی و استفاده از لیزر و موم و … استفاده می‌شود. اما سعد کوفی یکی از طبیعی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای برطرف کردن موهای اضافی است. اگر سعد کوفی را با آب جوش بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و بگذارید خشک شود، سپس با یک حوله نرم آن را بکشید، موهای اضافی را به راحتی از بین می‌برید. این روش علاوه بر این که موهای اضافی را برطرف می‌کند، پوست را نیز لطیف و نرم می‌کند.

با سعد کوفی با هوش شو !

سعد کوفی برای سنگینی گوش:

اگر جوشانده آن را به صورت قطره چکان داخل گوش بریزید عفونت های گوش را از بین میبرد,سنگینی گوش را رفع می کند و داخل گوش را پاکسازی می کند.

با سعد کوفی باهوش شو !

download (1)

سعد کوفی برای سفیدی دندان:

جوشانده سعد کوفی را میتوانید بعد از مسواک زدن در دهان غرغره کرده و یا شست و شو دهید تا همواره دندانی سفید و تمیز داشته باشید,همینطور برای تقویت لثه بسیار مناسب است.

سعد کوفی در کجا یافت می شود؟

بیشتر در مناطق شمال غربی کشور در شهرهای تبریز و ارومیه یافت می شود و ساقه های بزرگی دارد.

sss

با سعد کوفی باهوش شو !

طریقه مصرف سعد کوفی :

مصرف ریشه خشک شده یا برگ تازه به صورت خام برای برطرف کردن بوی بد دهان و بهبود لثه‌ها

خوردن ریشه خشک شده یا برگ تازه به صورت خام برای افزایش حافظه و توانایی‌های ذهنی

جوشاندن ریشه خشک شده یا برگ تازه در آب جوش و خوردن آن برای درمان دردهای روماتیسمی، ارتقای قوای جنسی، برطرف کردن سنگینی گوش و درمان شقاق و بواسیر

گرفتن عصاره ریشه خشک شده یا برگ تازه با استفاده از الکل یا گلیسیرین و مصرف آن به صورت قطره یا قرص برای درمان بیماری‌های مختلف

  • ساختن کمپرس از جوشانده ریشه خشک شده یا برگ تازه و گذاشتن آن روی محل دردناک یا التهابی برای آرام کردن درد و التهاب
    ساختن پماد از ریشه خشک شده یا برگ تازه و روغن زیتون و زدن آن روی محل دردناک یا التهابی برای آرام کردن درد و التهاب

علاوه بر این می‌توانید این محصول را آسیاب کرده و صبح‌ها با عسل یا با آب جوش مخلوط کرده پانزده دقیقه دم داده و سپس بخورید.

سعد کوفی برای چه کسانی منع مصرف دارد؟

سعد کوفی سعد کوفی برای خانم های باردار و همچنین کسانی که فشار خون بالا دارند منع مصرف دارد و مصرف بیش از اندازه آن باعث یبوست و نفخ می شود.

poodrsodkoofi

با سعد کوفی باهوش شو !

تنظیم هورمون بانوان با سعد کوفی:

بانوان اغلب با مشکل نامنظم بودن هورمون ها روبه رو هستند که گیاهانی زیادی در رابطه با این مشکل وجود دارد اما سعد کوفی بهترین گیاهی است که برای تنظیم هورمون وجود دارد,کافی است روزانه یک مرتبه دم کنید و تا زمان قاعدگی مصرف کنید.

درست است که مصرف سعد کوفی دارای نکات مثبت زیادی در زمینه قائدگی بانوان باشد ولی تاثیراتی مانند افزایش ترشحات رحمی شود. پس زنانی که دارای بیماری هایی مانند فیبروئید رحم،کیست تخمدان،پلیپ رحم یا خونریزی زیاد در دوران قائدگی رنج میبرند یا تخت هورمون دمانی یا درحال مصرف قرص های ضد بارداری هستند حتما با پزشک قبل از مصرف سعد کوفی مشورت کنند.

 

مضرات احتمالی سعد کوفی:

علاوه بر تمام خواص درمانی که سعد کوفی دارد مصرف بیرویه آن نیز میتواند عوارض جانبی ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. برخی از این عوارض عبارت اند از

  • سعد کوفی طبعی خشک و کمی گرم دارد و می‌تواند باعث خشکی و گرم شدن بدن شود. پس افرادی که دارای طبع خشک و گرم هستند و یا از بیماری‌هایی مثل گرمازدگی، تشنگی، خشکی دهان، آب مروارید، سوزش معده و بیماری هایی نظیر اینها دارند، باید از مصرف سعد کوفی خودداری کنندیا آن را با خوراکی هایی که  طبع آن‌ سرد دارند مصرف کنید مثل خیار، هندوانه، شیر، گلاب تا اثرات گرم سعد گوفی را خنثی کند.
  • یکی دیگر از تاثیرات مصرفی افراطی سعد کوفی افزایش فشار خون است. افرادی که فشار خون بالا دارند یا دارو های مرتبط با فشار خون مصرف میکنند تنها با هماهنگی پزشکی میتوانند از این گیاه استفاده کنند.
  • اختلال در عملکرد کبد و کلیه هم میتواند جزء مضرات احتمالی سعد کوفی باشد پس افراد با بیماری های زمینه ای تنها با هماهنگی پزشکی میتوانند از این گیاه استفاده کنند.
  • افزایش خون ریزی نیز میتواند از اثرات افراطی سعد کوفی باشد. افراد با بیماری های خونی مانند خون ریزی داخلی یا هموفیلی یا افرادی که از دارو هایی مانند اسپرین،هپارین و وارافین استفاده میکنند تنها با مشورت پزشک مجاز به استفاده هستند.
  • سعد کوفی میتواند باعث افزایش قند خون نیز شود پس افرادی با بیماری هایی زمینه مانند دیابت باید از مصرف این گیاه خودداری کنند یا با مشورت پزشک سعد کوفی را مصرف کنند.
 

درمان شقاق و بواسیر با سعد کوفی:

یکی از خاصیت های سعد کوفی خاصیت زد التهاب و خون ریزی است. این گیاه مانند یک مسکن در محل شقاق و بواسیر عمل میکند. سپس با کاهش فشار خون در رگ های محل هدف، می‌تواند به کاهش حجم شقاق و بواسیر شود
روش های پیشنهادی مصرف سعد کوفی برای درمان شقاق و بواسیر:

  • کمپرس : 20 گرم ریشه خشک شده یا 40 گرم برگ تازه را در نیم لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید. آن را از صافی رد کنید و یک پارچه را با آن خیس کنید. پارچه را 2 تا 3 بار در روز به مدت 30 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید.
  • پماد :۱۰ گرم ریشه خشک شده یا ۲۰ گرم برگ تازه را به ۱۰۰ گرم روغن زیتون اضافه کنید و در یک ظرف شیشه‌ای در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید و به طور روزانه آن را تکان دهید. پس از 2 هفته از صافی رد کنید سپس این ظرف را در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید و هر روز تکان دهید. بعد از ۲ هفته، این پماد را صاف کنید و در یک ظرف تیره رنگ نگهداری کنید. از این پماد 3 بار در روز روی محل شقاق یا بواسیر مالیده و ماساژ دهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.9]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *