blog, لاغری

رژیم لاغری گیاهی و انواع آن

پودر لاغری شگفت انگیز

در چند سال اخیر به دلیل کمتر شدن فعالیت‌ بدنی افراد، استفاده از انواع رژیم‌های لاغری برای رسیدن به وزن ایده‌آل رواج پیدا کرده است. رژیم گیاهی لاغری یکی از انواع روش‌های لاغری است که افراد به دلایل مختلف به استفاده از آن ترغیب می‌شوند.

برخی از مردم برای حفظ محیط زیست و حمایت از جانوران به استفاده از این رژیم روی می‌آورند ولی اکثر افراد برای کاهش وزن سریع‌تر و رسیدن به تناسب اندام از این رژیم استفاده می‌کنند. برای آشنایی با رژیم لاغری گیاهی و انواع آن با ما همراه باشید.

رژیم لاغری گیاهی چیست؟

استفاده از رژیم‌های گیاهی یک نوع سبک زندگی است که در آن افراد خود را از خوردن هر نوع محصول حیوانی که با کشتن حیوانات بدست می‌آید، مثل، گوشت، ماهی، مرغ و حتی لبنیات و تخم مرغ محروم می‌کنند.

رژیم غذایی گیاهی انواع مختلفی داشته و بر اساس مواد غذایی ممنوع در آن‌ها اسم‌های متفاوتی نیز دارند. مطالعات انجام شده در زمینه انواع رژیم‌های غذایی تخمین می‌زنند  که گیاه‌خواران تا ۱۸٪ از جمعیت جهانی را تشکیل دهند.

رژیم گیاهی لاغری

انواع رژیم لاغری گیاهی

رژیم‌ لاغری گیاهی انواع مختلفی دارد که در هر یک از آن‌ها، محدودیت‌ها، متفاوت می‌باشد. متداول‌ترین انواع رژیم‌های گیاهی عبارت‌اند از:

– رژیم لاغری اوو (Ovo)
– رژیم لاغری لاکتو (Lacto)
– رژیم لاغری لاکتو اوو (Lacto-Ovo)
– رژیم لاغری پسترین (Pescetarian)
– رژیم لاغری وگان (Vegan)

در هر یک از این رژیم های گیاهی، مصرف یک یا چند نوع ماده غذایی محدود شده است، که در ادامه به طور مفصل بیان خواهیم کرد.

رژیم لاغری اوو (Ovo)

این رژیم نوعی از رژیم گیاه خواری است که لبنیاتی مانند شیر، پنیر، بستنی یا کره را شامل نمی‌شود.

در مقایسه با سایر رژیم‌های گیاه خواری که در فهرست رژیم های غذایی هستند، این رژیم طرفداران کمتری دارد.

New Project(1)-compressed
فواید رژیم اوو گیاه خواری چیست؟

رژیم گیاه خواری اوو برای خانم‌ها مفید است زیرا مصرف فرآورده‌های لبنی در این رژیم غیر مجاز می‌باشد. گروهی از محققان دانشگاه بهداشت عمومی هاروارد در اوایل سال 2007 گزارش دادند که مصرف زیاد فرآورده‌های لبنی باعث ناباروری خانم‌ها به دلیل عدم تخمک گذاری خواهد شد.

از معایب این نوع رژیم لاغری گیاهی برای مدت طولانی، کمبود مواد مغذی مهم مانند پروتئین، مواد معدنی، آهن، کلسیم، ویتامین D، ویتامین  B12، ویتامین A، ید و اسیدهای چرب است.

رژیم لاغری لاکتو (Lacto)

 

 

در این نوع رژیم لاغری گیاهی، افراد گوشت، ماهی و مرغ را از رژیم غذایی خود حذف کرده، اما تخم‌مرغ و لبنیات را مصرف می‌کنند.

رژیم لاکتو

رژیم لاغری لاکتو اوو (Lacto-Ovo)

در رژیم گیاه خواری لاکتو-اوو مواد غذایی گوشت، ماهی و مرغ جزو محدودیت‌های غذایی است، در حالی که خوردن لبنیات و برخی از محصولات دیگر مثل تخم مرغ و عسل مجاز است. مطالعات نشان داده است که این نوع رژیم غذایی ، یک انتخاب خوب از بین دیگر رژیم های غذایی است.

در رژیم گیاه خواری لاکتو اوو مصرف گوشت، مرغ و ماهی ممنوع بوده، اما تخم مرغ و محصولات لبنی را مجاز است، بنابراین تغيير عادت غذایی عادی به رژيم غذايی لاکتو-اوو، می‌تواند باعث ایجاد تغييرات بزرگی در انتخاب غذاها و در کل، سالم بودن بدن شود.

رژیم لاکتو اوو

آیا رژیم لاکتو اوو باعث جلوگیری از حملات قلبی می‌شود؟

افراد در رژیم لاغری گیاهی لاکتو اوو چربی اشباع و کلسترول کمتری مصرف می‌کنند. همین امر برای سلامتی قلب و عروق حائز اهمیت بوده  و برای کسانی که دچار حمله قلبی شده‌اند یا خطر حمله قلبی دارند، این رژیم لاغری گیاهی توصیه می‌شود.

رژیم لاغری پسترین (Pescetarian)

رژیم غذایی پسترین یک رژیم لاغری گیاهی حاوی ماهی یا دیگر حیوانات دریایی می‌باشد. کلمه “پس” در ایتالیایی به معنی ماهی است، به همین دلیل تاکید بر مصرف ماهی در برنامه غذایی این رژیم باعث نام گذاری آن به این اسم شده است.

علاوه بر این در واقع در این نوع از رژیم لاغری گیاهی، تقریباً افراد نیمه گیاه‌خوار هستند و با اینکه گوشت و مرغ نمی‌خورند اما ماهی، تخم‌ مرغ و لبنیات را مصرف می‌کنند.

پسترین‌ها افرادی هستند که بسیار مراقبت سلامتی بدن خود بوده  و هنگام انتخاب وعده‌های غذایی بسیار هوشمندانه رفتار می‌کنند.

آن‌ها در عین حالی که رژیم غذایی گیاهی دارند، ماهی نیز مصرف می کنند تا به رژیم گیاه خواری عادت کنند. یا از این نوع رژیم لاغری گیاهی به مدت طولانی پیروی می‌کنند تا سلامتی شان را با مصرف نکردن گوشت قرمز بهبود بخشند.

New Project(3)-compressed

رژیم لاغری وگان (Vegan)

رژیم لاغری وگان سخت‌ترین رژیم لاغری گیاهی است که در آن گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، محصولات لبنی و مواد خوراکی حاوی آن ممنوع می‌باشد. در صورتی که افراد آن را به طور صحیح دنبال کنند، این رژیم غذایی می تواند بسیار مغذی بوده و فواید زیادی برای سلامتی  افراد داشته باشد.

رژیم غذایی وگان خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و همچنین به کاهش وزن سریع کمک می‌کند.

رژیم لاغری وگان چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

رژیم‌های غذایی وگان سرشار از مواد مغذی هستند، همچنین چربی های اشباع در آن‌ها بسیار ناچیز می‌باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که این نوع رژیم غذایی، سلامت قلب را بهبود بخشیده، از بدن در برابر سرطان محافظت کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش داده است.

استفاده از هر یک از انواع رژیم‌های غذایی گیاهی، باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف گوشت قرمز می‌شود. علاوه بر این استفاده از این نوع سبک تغذیه باعث کاهش وزن سریع شده و تناسب اندام را به همراه خواهد داشت.

رژیم‌های مختلف پس از مقداری کاهش وزن، به دلیل کاهش دریافت مواد مغذی لازم و سازگاری متابولیک بدن، باعث استپ وزنی می‌شوند. برای خروج از این حالت لازم است افراد در کنار رعایت رژیم لاغری گیاهی خود، از چربی سوزها استفاده کنند.

چربی سوزها انواع مختلف شیمیایی و گیاهی دارند که از میان آن‌‌ها چربی سوزهای گیاهی به خاطر فاقد عوارض بودن بیشتر از انواع شیمیایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به یکی از موثرترین چربی سوزهای کاملا گیاهی و موثر در رفع استپ وزنی اشاره خواهیم کرد.

پودر لاغری چیست؟

پودر لاغری یک ترکیب گیاهی با خواص زیادی است که از مهم‌ترین‌های آن‌ها افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی است.

مصرف منظم از این محصول با افزایش سوخت و ساز بدن باعث رفع استپ وزنی ناشی از استفاده از رژیم‌های مختلف غذایی می‌شود.

پودر لاغری شگفت انگیز

ترکیبات پودر لاغری

این محصول حاوی گیاهان موثر در چربی سوزی می‌باشد که علاوه بر کاهش وزن در سلامت بدن از جمله دستگاه گوارش و هضم غذا نیز تاثیر گذار هستند.

این گیاهان عبارتند از زیره سیاه، مرزن جوش، سودا، زنیان، رازیانه، اشق، لاک مغسول، گل سرخ، انجدان رومی، نعناع فلفلی، سیاه توسه، پودر سبر زرد، سنا و پودر تخم گشنیز.

خواص پودر لاغری گیاهی چیست؟

همانطور که گفتیم این محصول حاوی گیاهانی است که علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن خواص دیگری نیز برای سلامت بدن دارند. از جمله خواص پودر لاغری عبارتند از:

– رفع سلولیت
– کاهش اشتها
– افزایش دفع بدن
– دفع قند و چربی
– کاهش چربی خون
– بهبود گردش خون
– کاهش وزن و حجم فوق العاده
– افزایش دهنده سوخت و ساز بدن

درمان سلولیت

روش مصرف پودر لاغری گیاهی

برای مصرف این محصول، روزانه دو نوبت به اندازه یک قاشق مربا خوری از آن را با یک لیوان آب ولرم و یا عرق زنیان ترکیب کرده و میل کنید.

عوارض مصرف پودر لاغری

تا به حال عوارض خطرناکی برای مصرف این محصول گیاهی گزارش نشده است. مصرف پودر لاغری گیاهی برای همه سنین قابل استفاده می‌باشد. در دوران بارداری و یا در صورت داشتن حساسیت به هر یک از ترکیبات این محصول، از مصرف آن خودداری کنید.

خرید پودر لاغری گیاهی

برای خرید این محصول کافی است با مراجعه به سایت‌های عطاری آنلاین نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. همچنین با کلیک بر دکمه زیر با ثبت سفارش خود پودر لاغری گیاهی خود را در اولین فرصت درب منزل خود دریافت خواهید کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *