blog, آرایشی

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه: یکی از خواسته‌های هر خانمی پر پشت بودن مژه‌هایش است. داشتن چنین مژه‌های پر پشتی نه تنها از چشمان شما محافظت می‌کند بلکه جذابیت چشم‌های شما را چند برابر می‌کند. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و صرف زمان کمتر به صورت خانگی مژه‌هایی پر پشت داشته باشید تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

پر پشت کردن مژه با هزینه بسیار کم با استفاده از روغن‌های گیاهی

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روغن کرچک:

روغن کرچک از روغن‌های گیاهی مفید برای پر پشت کردن مژه‌ها و تقویت فولیکول‌های مو است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. تاریخچه این روغن به مصر باستان باز می‌گردد به طوری که در داستان‌ها آمده که کلوپاترا از این روغن برای روشن کردن سفیده چشمش استفاده می‌کرد. برای استفاده از این روغن فقط به یک فرچه مژه یا برس مژه احتیاج دارید(می‌توانید از فرچه ریملی که تمام شده هم استفاده کنید) همانند ریمل آن را به مژه‌های خود بزنید.
شب قبل از خواب بهترین زمان استفاده از این روغن می‌باشد. باید اجازه دهید تا صبح این روغن روی مژه‌هایتان بماند. فراموش نکنید صبح خوب مژه‌ها را بشویید. برای اثر بخشی بهتر می‌توانید، روغن کرچک را با آلوئه ورا مخلوط کنید و استفاده کنید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

شانه کردن مژه‌ها:

 این کار شاید بسیار ساده به نظر برسد ولی در رشد چند برابری مژه‌ها بسیار موثر است. شانه کردن مژه‌ها ذرات ریز آلودگی و گرد غبار را از بین آنها پاک می‌کند، باعث رشد بیشتر مژه‌ها می شود. علاوه بر آن شانه کردن مژه‌ها، باعث بهبود گردش خون در مژه‌ها می‌شود و این یکی دیگر از عوامل موثر در رشد مژه‌‌ها است.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

پوست لیمو:

لیمو به دلیل دارا بود اسید فولیک و همچنین ویتامین B و C از مؤثرترین درمان‌ها برای رشد مژه و تقویت مژه‌ها است.
یکی دیگر از روش‌های پر پشت کردن و تقویت مژه‌ها استفاده از مخلوط پوست لیمو و روغن کرچک یا زیتون است. البته بعد از مخلوط کردن این مواد با هم باید اجازه دهید به مدت 2 هفته بماند و بعد از آن با استفاده از یک پنبه یا برس(یا برس ریمل) این مواد را به مژه‌های خود بزنید و بعد از مدتی تأثیرات شگفت آنگیز آن را مشاهده کنید. این کار را هر شب به مدت سه ماه یا تا زمانی که اثر بخشی آن را ببینید، انجام دهید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدان (50 برابر بیشتر از ویتامین E)باعث فعال شدن پیاز مو و در نتیجه پر پشت شدن مژه‌ها می‌شود. فقط کافی است، مژه‌های خود را با این روغن ماساژ دهید. برای استفاده از این روغن نیز می‌توانید با برس آن را به مژه‌های خود بزنید.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روغن جوجوبا:

جوجوبا، دانه‌هایی بسیار شبیه به بادام زمینی هستند. روغن این دانه‌ها، غلظت بسیار بالایی دارد و مانند چربی پوست انسان است. همچنین دارای خاصیت جذب بسیار بالا است. از این روغن در تهیه محصولات آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌شود.
این ماده شگفت انگیز دارای خواص بسیاری است از جمله: ضد پیری، ضد چین و چروک، سرشار از ویتامین‌های A,B,E، مرطوب کننده و نرم کننده بسیار عالی برای مو و پوست، مؤثر برای پر پشت شدن و تقویت موهای ضعیف، نازک و همچنین برطرف کننده خشکی و ترک لب نیز می‌باشد.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روغن رزماری:

رزماری یکی از گیاهان دارویی معطر است. روغن این گیاه یک محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و روی اعصاب مرکزی انسان تاثیر مؤثری دارد. از روغن این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه استفاده می‌شود و استفاده دراز مدت از آن اثر بسیار بالایی دارد.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

روغن نارگیل:

روغن نارگیل از روغن‌هایی است که به دلیل خواص بالایی که برای پوست و مو دارد در اکثر خانه‌ها، یافت می‌شود. این روغن که از میوه نارگیل گرفته می‌شود در دمای بالا به شکل مایع و در دمای پایین‌تر به شکل جامد در می‌آید.
روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روغن‌ها در درمان خشکی مو و پوست است و رایحه‌ای بسیار مطلوب دارد. لازم به ذکر است که تأثیر این روغن در پر پشت کردن و تقویت مو و مژه‌ها بی نظیر است.

روش‌های پر پشت کردن قطعی مژه درخانه

نکته‌ی قابل توجه:

❗حتی بهترین روغن‌های گیاهی و طبیعی و درمان‌های خانگی نیز ممکن است برای همه، مناسب نباشد و برای بعضی افراد، ایجاد ناراحتی کند. پس حتماً قبل از استفاده مقداری از این روغن را روی دستتان امتحان کنید❗

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *