آب انار و لیمو دشمن سنگ کلیه و راه های جلو گیری از سنگ کلیه

ساپتک عطار: لیمو حاوی سیترات است که یک ماده شیمیایی است که از تشکیل سنگ های کلسیمی جلوگیری می‌کند. سیترات همچنین می تواند سنگ های کوچک را بشکند و به آنها اجازه دهد راحت تر عبور کنند.

آب لیمو فوائد متعدد دیگری برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، به مهار رشد باکتری ها کمک می‌کند و ویتامین C را تامین می کند.

انارقرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلیه ها استفاده می شود. سنگ ها و سایر سموم را از سیستم کلیه دفع می‌کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و ممکن است در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه نقش داشته باشد.

ترکیب معجزه آسا آب انار و لیمو​

به گزارش ساپتک عطار : ترکیب آب انار و لیمو یک ترکیب جادویی برای مهار کردن سنگ کلیه و دفع سنگ کلیه  میباشد با همراه باشید برای آموزش این ترکیب جادویی.

فهرست مطالب

۳ روش خانگی درمان و پیشگیری سنگ کلیه

۱. آب انار و لیمو:

برای درست کردن این معجون چیز خاصی نیازی نیست .

 فقط یک نکته خیلی مهم حتما رعایت شود آب انار حتما و حتما باید طبیعی باشد.

 برای درست کردن آب انار 6 عدد انار بزرگ را از وسط نصف کنید،که یک لیوان آب نار (260cc)به شما میدهد،با آب انار گیری دستی میتوانید آب آن رابگیرید.

اگر در خانه  آب انار گیری دستی نداشتید، میتوانید از بیرون آن را تهیه کنید.بعد از درست کردن آب انار آنرا داخل لیوان ریخته و بعد یک لیمو تازه را از وسط نصف کرده و آب آن را بگیرید و به لیوان آب انار اضافه کنید و نوش جان کنید

۲. آب کرفس و سیب:

به گزارش تیم ساپتک عطار:آب کرفس سمومی را که به تشکیل سنگ کلیه کمک می کنند را از بین می برد و مدت هاست در داروهای سنتی استفاده می‌شود.

همچنین به بیرون ریختن بدن کمک می‌کند تا بتوانید سنگ را دفع کنید.

ترکیب آب کرفس و سیب این نوشیدنی جذاب میتواند کمک زیادی برای دفع سنگ کلیه کند.

شما میتوانید با آب میوه گیری خانگی ساقه های کرفس را بشورید و آب آن را بگیرید و هم چنین چند عدد سیب را بشورید و آب آن را  با آبمیوه گیری خانگی بگیرید و این دو را بریزد داخل یک لیوان و هم چنین مقداری آب هم به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

 

اگر بیماری های زیر را دارید از خوردن آب کرفس پرهیز کنید:

۱.هر گونه اختلال خونریزی
۲.فشار خون پایین
۳.عمل جراحی

۳.چای سبز دارچین:

تیم ساپتک عطار ادعا میکند:که برای هر فنجان چای سبز که روزانه مصرف می شود ، خطر ابتلا به سنگ کلیه در زنان 8 درصد و در مردان تا 14 درصد کاهش می یابد. این یافته ها در ابتدا دانشمندان راگمراه کرد، زیرا آنها کشف کردند که سطح اگزالات کلسیم در ادرار به دلیل مصرف چای سبز که اساساً به معنای خطر بالاتر سنگ کلیه است، افزایش یافته است. مدتی بعد محققان توانستند در مطالعات خود بفهمند که این فقط مربوط به سطح اگزالات نیست بلکه در مورد چگونگی تأثیر آن بر تشکیل بلور است.

همچنین دارچین مرجع خوبی از آنتی اکسیدان نیز می باشد که دارچین علاوه بر پتاسیم، مرجع خوبی از منگنز نیز است.از دیگر مواد معدنی موجود در دارچین، منیزیم، روی، آهن و مس است.

به گزارش تیم ساپتک عطار: ترکیب چای سبز و دارچین کمک زیادی به پیشگیری و دفع سنگ کلیه میکند.

بیماری سنگ کلیه

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که اغلب به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار به وجود می‌آیند. ایجاد این سنگ‌ها علل متنوعی دارد و ممکن

است در هر جای دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه دیده شوند. اگرچه حرکت سنگ‌های کلیوی دردناک است، اما در صورت تشخیص به‌موقع، باعث آسیب دائمی به

بدن نمی‌شود. اگر کسی در معرض خطر تولید سنگ‌های کلیوی باشد، پزشک متخصص اورولوژی می‌تواند راه‌هایی را برای پیشگیری از سنگ کلیه به او توصیه کند.

علائم سنگ کلیه

سنگ کلیه تا وقتی حرکت نمی‌کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد. مشکلات از زمانی آغاز می‌گردد که سنگ در کلیه جابه‌جا می‌شود یا به سمت میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) به راه می‌افتد. در این حالت، برخی یا همه موارد زیر دیده می‌شود:
درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد

سوزش ادرار

ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

ادرار بدبو یا تیره

تهوع و استفراغ

احساس نیاز مداوم به دفع ادرار

افزایش تعداد نوبت‌های دفع ادرار بیش از حد عادی

تب و لرز در صورت وجود عفونت

کم شدن حجم ادرار

علت ایجاد سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولا یک علت واحد و مشخص ندارد اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز سنگ کلیه را بیشتر می‌کنند. به طور کلی، وقتی غلظت برخی مواد که می‌توانند بلور تشکیل دهند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات) در ادرار افزایش می‌یابد، سنگ کلیه تشکیل می‌شود. در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول‌ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می‌کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند روند تولید سنگ را تسریع می‌نمایند.

قوی ترین کپسول گیاهی دفع سنگ کلیه:

معرفی کپسول تریاق کلیه دشمن سنگ کلیه

کپسول تریاق کلیه نام یکی از محصولات تولید شده توسط شرکت داروسازی نیاک می باشد که دفع کننده عفونت و سنگ کلیه و مثانه می باشد. این داروی مفتح و مفتت (شکننده و ریز کننده)، ورم کلیه و مثانه را نیز کاهش می دهد.

خواص کپسول تریاق کلیه نیاک

اثر عالی در دفع سنگ کلیه و مثانه

اثر مثبت در دفع عفونت کلیه و مثانه

تحلیل ورم کلیه و مثانه

اثر مطلوب در بازسازی و تقویت کلیه

عوارض و نکات مصرف کپسول تریاق کلیه نیاک

تاکنون عوارض خاصی از این محصول گزارش نشده است. ولی در صورت بروز هرگونه حساسیت مصرف آن را قطع نمایید. همچنین زانا باردار و شیرده برای مصرف این کپسول باید با نظر پزشک مصرف کنند.

به گزارش تیم ساپتک عطار: این دارویی گیاهی بسیار سالم و بدون عوارض را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.

بهترین دارو برای جلوگیری از سنگ کلیه

بسیاری از افراد داروهای شیمیایی را قوی‌ترین داروی سنگ کلیه می‌دانند و برای جلوگیری از سنگ کلیه یا درمان خانگی از آن‌ها نیز استفاده می کنند. در صورتی که داروهای شیمیایی در بسیاری از مواقع به درمان بیماران کمک می کند ولی توجه به این نکته مهم است که داروهای شیمیایی دارای عوارض نیز هستند و به همین خاطر می توان برای جلوگیری از سنگ کلیه در مرحله اول از داروهای گیاهی استفاده کرد.

قوی‌ترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه

عرق سنگ شکن خارشتر

یکی از عرقیجات معروف، عرق خارشتر می‌باشد، که دارای ویژگی‌ها و خواص بی نظیری می‌باشد و بسیاری از افراد توانسته‌اند با استفاده از آن به این خواص بی نظیر دست پیدا نمایند. گفتنی است این عرق سالیان سال است که مورد توجه بسیاری از مردم عادی بوده و هست.
در بعضی از مواقع پزشکان طب‌ سنتی ترکیب این عرق را با دیگر عرق های گیاهی توصیه می کنند. برای مثال از ترکیب عرق خارشتر و خارخاسک می‌توان برای دفع سنگ کلیه به عنوان یک داروی بسیار قوی نام برد. این عرق باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود و نمی گذارد که افراد با خوردن غذاهای مختلف چاق شوند همچنین با رفع رسوبات کلیه از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه جلوگیری می کند.

عصاره زردبند اورتیکا

عصاره (اورتیکا) زردبند محصولی است که از عصاره استاندارد شده گیاه گزنه تولید شده و عوارض داروهای شیمیایی سنگ شکن را برای بدن ندارد.  در این شربت حداقل 0.04 میلی گرم در میلی لیتر، کلروژنیک اسید وجود دارد که برای دفع سنگ کلیه بسیار مؤثر است.

سیاهدانه و عسل

استفاده از سیاهدانه و عسل می‌تواند تا حد زیادی به شما در شکستن سنگ های کلسیمی کمک کند. اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید پیشنهاد ما به شما این ترکیب است که باید 100 گرم سیاهدانه را آسیاب کنید و با یک کیلو عسل قاطی کنید. بعد به مدت 3 ماه، هرروز سه قاشق چایخوری از این ترکیب پرخاصیت را میل کنید. مهم ترین خاصیت ترکیب عسل و سیاهدانه شکستن سنگ های کلسیمی کلیه می‌باشد و شما علاوه برآن می‌توانید در باز کردن رگ‌های بسته قلب و تنظیم فشار خون نیز از آن استفاده نمایید.

بهترین راه جلوگیری از عفونت کلیه با دمنوش گیاهی کاکتوس

میوه کاکتوس یا گلابی خاردار میوه‌ای است که بالای برگ‌های کاکتوس نوپال رشد می‌کند. تابه‌حال حدود ۲۰۰ گونهٔ مختلف از این کاکتوس در شمال و جنوب آمریکا پیدا شده است. میوه کاکتوس به دلیل وجود مقادیر زیادی از فیبر، به فرایند هضم غذا کمک می‌کند. فیبر با افزایش حجم مدفوع و پاکسازی روده‌ها، به جذب بهتر غذا در ناحیه گوارشی کمک می‌کند. همچنین در درمان یبوست، نفخ شکم و دیگر مسائل گوارشی مانند زخم معده موثر است.
یکی از ویژگی های دمنوش کاکتوس، جلوگیری از عفونت های کلیوی و ضد التهاب بودن آن است که شما می توانید به راحتی از طریق لینک زیر آن را خریداری کنید.

کپسول و پکیج سنگ کلیه

کپسول سنگ کلیه و مثانه محصولی از شرکت بوعلی دارو می باشد، که با حاوی گیاهان دارویی همچون بذر هویج، بذر خیار، کرفس کوهی،  دارچین و … می‌باشد و در پیشگیری، درمان و دفع سنگ کلیه و مثانه بسیار موثر است.

برای دفع سنگ کلیه و مثانه و ورم های آن و درمان کامل بهتر است که سراغ پکیج سنگ کلیه بروید. این پکیج شامل 4 داروی گیاهی تاثیرگذار است که اگر طبق برنامه آن‌ها را مصرف کنید، تاثیر شگفت انگیز آن‌ها را پس از دوره‌ی مصرف به وضوح خواهید دید. شما می‌توانید جهت مشاهده قیمت و خرید این پکیج شگفت انگیز روی دکمه زیر کلیک کنید.

برای دفع سنگ کلیه چی بخوریم؟

رژیم غذایی برای دفع سنگ کلیه یا جلوگیری از سنگ کلیه، اهمیت زیادی دارد و با رعایت آن، تاثیر زیادی تو روند درمان، خواهید گذاشت.

اثر میوه نسترن بر سنگ کلیه:

برای درمان تورم کلیه و مجاری ادراری از نسترن استفاده می‌شود. میوه نسترن نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد برای این منظور ۱۵ گرم میوه خرد شده نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب بجوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد.

اثر تخم خربزه بر سنگ کلیه:

تخم خربزه و صیفی جات مشابه مثل گرمک و طالبی را دور نریزید. آنها را جمع کنید و روزی یک یا دو قاشق غذاخوری از آنها را به صورت خام، آرام آرام بجوید تا شیره آنها کاملا کشیده شود؛ سپس تفاله را بیرون بریزید.

دفع سنگ کلیه در خانه

شاید برخی از سنگ‌هایی که در کلیه ایجاد می‌شود، حجم کمی دارد و شدت درد به نوعی قابل تحمل می‌باشد، با توجه به موارد زیر، میتوان دفع سنگ کلیه را با کمی تحمل درد، انجام داد.

سرکه سیب قوی‌ترین سنگ شکن کلیه و مثانه

سرکه سیب حاوی اسید استیک است. اسید استیک به حل شدن سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه بر شستشوی کلیه‌ها، سرکه سیب می‌تواند به کاهش درد ناشی از سنگ کمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سرکه سیب در کمک به کاهش تشکیل سنگ کلیه موثر است.

آب کافی دشمن سنگ کلیه

نوشیدن آب بیشتر، بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، خروجی ادرار شما کم می شود. ادرار کم به این معنی است که ادرار شما غلیظ تر است و احتمال کمتری دارد نمک های ادراری که باعث ایجاد سنگ می شوند را حل کند.

لیموناد و آب پرتقال

لیموناد و آب پرتقال نیز گزینه های خوبی برای جلوگیری از سنگ کلیه، هستند. هر دو حاوی سیترات هستند که ممکن است از تشکیل سنگ جلوگیری کند. سعی کنید روزانه حدود هشت لیوان مایعات بنوشید. اگر زیاد ورزش می‌کنید یا عرق می‌کنید، یا اگر سابقه سنگ کلیه دارید، به مایعات اضافی نیاز خواهید داشت.

نمک و تاثیر آن در دفع سنگ کلیه

رژیم غذایی پر نمک خطر ابتلا به سنگ کلیه کلسیمی را افزایش می‌دهد. به گفته بنیاد مراقبت های اورولوژی، نمک زیاد در ادرار مانع از جذب مجدد کلسیم از ادرار به خون می‌شود. این باعث افزایش کلسیم ادرار می‌شود که ممکن است منجر به سنگ کلیه شود.

خوردن نمک کمتر به پایین نگه داشتن سطح کلسیم ادرار کمک می‌کند. هر چه میزان کلسیم ادرار کمتر باشد، خطر ابتلا به سنگ کلیه کاهش می‌یابد.

آیا از انواع سنگ های کلیه با خبرید؟

سنگ‌های کلیه کلسیمی

بیشتر سنگ‌های کلیه، سنگ‌های کلسیمی هستند که معمولاً به شکل اگزالات کلسیم هستند. اگزالات ماده‌ای است که روزانه توسط کبد شما ساخته می‌شود یا از رژیم غذایی شما جذب می‌شود. برخی از میوه‌ها و سبزیجات و همچنین آجیل و شکلات دارای محتوای اگزالات بالایی هستند. 

سنگ‌های کلیه استروویت

سنگ های استروویت در پاسخ به عفونت دستگاه ادراری تشکیل می‌شوند. این شسنگ ها می‌توانند به سرعت رشد کرده و بسیار بزرگ شوند.

سنگ‌های کلیه سیستین

این سنگ ها در افراد مبتلا به یک اختلال ارثی به نام سیستین تشکیل می‌شوند که باعث می‌شود کلیه ها مقدار زیادی از یک اسید آمینه خاص را دفع کنند.

سنگ‌های کلیه اسیداوریک

سنگ‌های اسید اوریک می‌توانند در افرادی که به دلیل اسهال مزمن یا سوء جذب مایعات زیادی از دست می‌دهند، افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده می‌کنند و مبتلایان به دیابت یا سندرم متابولیک تشکیل شوند. برخی عوامل ژنتیکی نیز ممکن است خطر ابتلا به سنگ های اسید اوریک را افزایش دهند.

رژیم غذایی برای جلوگیری از سنگ کلیه (اسید اوریک)

برای جلوگیری از سنگ‌های اسید اوریک، مصرف غذاهای پر پورین مانند گوشت قرمز را کاهش دهید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید که بیشتر حاوی سبزیجات و میوه‌ها، غلات کامل و لبنیات کم‌چرب است. مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین شده با شکر را محدود کنید، به ویژه آنهایی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مصرف کمتر پروتئین حیوانی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به کاهش اسیدیته ادرار و کاهش احتمال تشکیل سنگ کمک می کند.

چه زمانی نیاز به عمل سنگ شکن نیست؟

عمل جراحی و شکستن سنگ های کلیه قطعا اولین راهی است که به ذهن کسانی که این بیماری را دارند می‌رسد. ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از داروهای گیاهی و دمنوش‌های مفیدی است که به شما در شکستن سنگ‌های کلیه کمک شایانی می‌کند.

عمل جراحی سنگ کلیه دارای عوارضی است که بهتر است بدانید:

  • درد و ناراحتی در اطراف کلیه برای مدتی
  • وجود مقداری خون و تیکه های سنگ کلیه در مجاری ادرار
  • وجود تاول و کبودی در ناحیه‌ای که مورد عمل قرار گرفته شده

شما تا زمانی که می‌توانید با روش‌های خانگی و طب سنتی به شکستن و دفع سنگ کلیه اقدام کنید، بهتر است سراغ عمل جراحی نروید مگر زمانی که درد بسیار شدیدی دارید و راهی جز عمل ندارید! استفاده از روش های طب سنتی و گیاهان دارویی می تواند به شما در شکستن سنگ کلیه کمک کند و دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نیست و همچنین از عوارض احتمالی بعد از عمل جراحی نیز در امان خواهید ماند.

برای خرید محصولات درمان و جلوگیری از سنگ کلیه متوانید از سایت معتبر عطاری آنلاین خریداری نمایید.

سنگ‌های کلیه از رسوبات سختی هستند که به وجود آمدن آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، اغلب با بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار، باعث ایجاد سنگ‌های متنوعی در دستگاه ادراری، از کلیه تا مثانه می‌شود. حرکت سنگ‌های کلیه در اکثر اوقات بسیار دردناک است، اما با تشخیص به موقع می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌های دائمی آن جلوگیری کرد. اگر کسی در معرض چنین مشکلی قرار دارد برای جلوگیری از سنگ کلیه و یا درمان سریع سنگ کلیه با توجه به پیشنهاد‌هایی که در این مقاله وجود دارد، بهتر است به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انارقرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلیه ها استفاده می شود. سنگ ها و سایر سموم را از سیستم کلیه دفع می‌کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و ممکن است در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه نقش داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

با سلام 10 درصد تخفیف ویژه بر روی کلیه محصول های شرکت نیاک تا یکشنبه 2 اردیبهشت    
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*

جهت دریافت مشاوره لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید.