blog, لاغری

داروی لاغری و درمان چاقی برای افراد دارای طبع گرم و سودایی در طب اسلامی ایرانی

داروی لاغری

داروی لاغری و درمان چاقی برای افراد دارای طبع گرم و سودایی در طب اسلامی ایرانی

یکی از امتیازات طب سنتی این است که برای مداوای افراد به طبع آنها نیز نگاه می کند و با با توجه به طبع افراد داروی مورد نیاز هر فردی را تجویز می‌کند. در طب سنتی مزاج های مختلفی داریم و هر مزاجی داروی متناسب خودش را می‌طلبد. ما در این مقاله به داروی گیاهی لاغری و درمان چاقی برای افراد دارای طبع گرم و سودایی در طب اسلامی می پردازیم. برای آشنایی با بهترین روش لاغری در خانه با ما همراه باشید.

درمان چاقی مزاج گرم و خشک

یکی از مزاج هایی که در طب سنتی مطرح می‌شود، مزاج گرم است. در طب سنتی به مزاج گرم دموی نیز گفته می‌شود. مزاج گرم به دو نوع تقسیم می شود یک نوع مزاج گرم و تر است و نوع دیگر آن مزاج گرم و خشک است. برای اطلاع از این دو نوع مزاج در ادامه با ما همراه باشید. شما صفات خود را با این ویژگی ها بسنجید و ببینید آیا مزاج شما گرم است یا اصلاً جزء مزاج‌گرم ها قرار ندارید. “رژیم چاقی برای مزاج سرد و خشک

غذاهای گرم و خشک برای لاغری

 مزاج گرم و تر از نظر بدنی دارای عضلات و اندامی بزرگ هستند این افراد دارای پوست نرم و مرطوب هستند. و پوستی گرم و چهره ای روشن دارند. رنگ چهره این افراد قرمز و متمایل به سرخی است. از ویژگی های دیگر این انسان ها موهای ضخیم و چرب آنها است.
 انسان های پر حرف و خوش برخورد جزو مزاج های گرم و تر هستند. این افراد می توانند افراد را زود قانع کنند. بدن این افراد زیاد عرق می کند.

لاغری در مزاج گرم وتر

در طب سنتی اسلامی و ایرانی بسیاری از بیماری ها را می توان با مزاج سالم و مناسب درمان کرد. انسان می‌تواند با استفاده از رژیم غذایی مناسب بیماری خود را درمان کند. رژیم غذایی مناسب به این جهت باید مراعات شود که یک مزاج و یک طبع در بدن انسان قالب نشود.
 کسانی که از اضافه وزن و چاقی خود رنج می برند می توانند با غذای مناسب و گیاهان دارویی که برای طبع خودشان مناسب هستند، مشکل خودشان خودشان را برطرف کنند.
 قاعده کلی در غذای مناسب برای افراد مزاج گرم و تر این است که اگر بخواهیم یک قاعده کلی در رژیم غذایی مناسب برای افراد گرم مزاج و تر تعریف کنیم، باید این جور بگویم که غذاهایی که طبع سرد و خشک دارند برای افراد گرم مزاج و تر مناسب هستند. مواد غذایی مانند: تخم ریحان، نان جو، انجیر، باقالی خشک، ذرت، عدس، ماش ، کشکو … مناسب است. از میوه‌ها آلبالو، بالنگ، انار ترش و زیتون، زرشک، سنجد و مانند اینها برای این نوع افراد مناسب است.

تغذیه ای مناسب مزاج گرم و تر

افراد با مزاج گرم و تر از چه غذاهایی باید اجتناب کنند ؟

افراد با مزاج گرم و تر باید از غذاهای گرم اجتناب کنند و اگر به هر حال از این غذاها استفاده کردند این غذاها را بدون مصلح آن میل نکنند چون مصلح طبع این غذاها را متعادل می کند. این غذاها مانند: گوشت بره و بوقلمون، جگر، گوشت گوسفند، رشته فرنگی، بیسکویت هاو … ، این غذاها برای این افراد نامناسب است. سبزیجاتی که طبع گرم دارند نیز برای این افراد مضر است.

توصیه متخصصان طب سنتی برای لاغری افراد با مزاج گرم و تر چیست؟

توصیه متخصصان طب سنتی آن است که این افراد از غذاهایی که با طبعشان مناسب است، میل کنند و آن مواد غذایی را در رژیم لاغری خودشان بگنجانند و سریع ترین راه لاغری را تجربه نماییند. در مقابل از مواد غذایی که مناسب طبعشان نیست، اجتناب کنند. داروهای گیاهی زیادی مانند: پودر لاغری، دمنوش لاغری، شربت لاغری، قرص لاغری، معجون لاغری و عرق گیاهی لاغری در بازار وجود دارند که می توان از این ها به عنوان رژیم لاغری و لاغری شکم و پهلو به روش طب سنتی استفاده کرد.

آشنایی با مزاج گرم و خشک

افرادی که مزاج گرم و خشک دارند را صفراوی مزاج نیز می گویند. وجود طبع گرم و خشک در افراد باعث می‌شود که صفات و ویژگی مخصوص به خودشان را داشته باشند. جالب است بدانید که متخصصین طب اسلامی ایرانی با پی بردن به مزاج یک نفر می‌توانند صفات و ویژگی های آن فرد را تشخیص دهند.

افراد گرم و خشک چه ویژگی هایی دارند؟

 این افراد، افرادی عضلانی ولی لاغر هستند ولی بعضی از این افراد می توانند چاق باشند. یکی از ویژگی های صفرا چربی سوز بودن آن است و به همین خاطر این افراد استعداد چاق شدن را ندارند. موهای سر این افراد سریعتر از دیگران می ریزد پوست بدن این افراد گرم و خشک است. پوست بدن آنها دارای رنگ زرد است.  موهای سر این افراد زود به زود چرب می شود. این افراد دارای ناخن های شکننده هستند.

توصیه پزشکان طب سنتی برای لاغری قوی خانگی به افراد مزاج گرم و خشک چیست؟

 این افراد در صورت چاقی باید رژیم غذایی خود را تغییر دهند و از غذاها و مواد غذایی استفاده کنند که دارای طبع سرد و تر است. البته نکته ای که باید به آن توجه کنند این است که زیاده روی در هر کاری و در هر چیزی خوب نیست. این افراد از غذاهایی مانند: آش، سوپ جو، کدو، اسفناج و مانند اینها بیشتر استفاده کنند تا به وزن مورد نظر خودشان برسند.

لاغری قوی خانگی به افراد مزاج گرم و خشک

ویژگی های افراد سوداوی مزاج چیست؟

 به طور کلی این افراد مزاج خشک و بدنی لاغر دارند. این افراد معمولاً لاغر هستند. البته چاقی نیز در این افراد دیده می شود. سودا در بدن انسان باعث کشیدگی استخوان ها می گردد. بدن افراد سوداوی دارای استخوان های نازک و کشیده در ناحیه انگشتان و ساعد و قسمت های دیگر بدن است. سرعت حرکت در اعضای بدن این افراد کم و متوسط است.

صدای ایشان تقریبا آرام است و حساب شده و با دقت تکلم می کنند. به افرادی که مزاج سودایی دارند توصیه می شود که از غذاهایی که دارای طبع سرد و خشک هستند استفاده نکنند  و از این نوع غذاها دور باشند از غذاهای گرم استفاده کنند. مخصوصاً در وقت ها و فصل هایی که هوا سرد است. این افراد برای کاهش وزن سریع با داروی گیاهی و رسیدن به وزن ایده آل باید رژیم غذایی مناسب طبع خودشان را رعایت کنند.

نتیجه گیری

بعضی از افراد دارای طبع گرم و بعضی دارای طبع سودایی هستند. و به دنبال داروی لاغری برای طبع گرم و سودایی می باشند. ما در این مقاله درباره این نوع طبع، نکات و ویژگی های آنها صحبت کردیم و اینکه رژیم غذایی مناسب برای این افراد چیست و این که این افراد چگونه می توانند از چاقی نجات پیدا کنند و لاغری سریع را تجربه کنند و به وزن ایده‌آل خود برسند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *