blog, آموزش

طرز تهیه آسان رب انار در منزل

طرز تهیه آسان رب انار در منزل

طرز تهیه آسان رب انار در منزل

طرز تهیه آسان رب انار در منزل ، خب امروز می خوایم طرز تهیه ی رب انار رو براتون توضیح بدیم.
برای تهیه رب انار خانگی دو روش وجود دارد که تا جایی که بتونیم هردو رو بهتون آموزش می دیم.
اول باید بدونیم چه طعمی رب انار می خوایم مثلا ترش یا شیرین که من انار ترش بهتون توصیه می کنم هر ۱۰ کیلو انار به طور تقریبی ۱ کیلو رب انار مرغوب به ما میده باید حواسمون باشه که انارهای آبدار و قرمز برای رب انارمون تهیه کنیم بعد از خریداری انار اول اونها رو می شوریم و می گذاریم آبشون بره، انارها رو با چاقو دو تیکه کرده و با قاشق یا یه وسیله نسبتا سنگین اناراهامون رو دون می کنیم وقتی همه انارهامون دون شد نوبت به انتخاب نوع پختش می رسه که من هردو رو براتون توضیح میدم

روش اول پخت رب انار خانگی

مدل اول پختمون این طوره که انارهای دون شده رو همونطور داخل قابلمه می ریزم و یه مقدار خیلی کم آب میریزیم تا حالت بخار پز بگیرن و دونه های انارمون یکم نرم بشن و بخار پز بشن و حسابی نرم بشن وقتی دونه های انار نرم شدن اونا رو داخل یک سبد که از قابل رو در قابلمه گذاشتیم می ریزیم با ته لیوان یا گوشت کوب فشار می دیم تا حسابی آب و گوشت انار از دونه هاش جدا بشن وقتی که مطمئن شدیم که گوشت و آب انار از دونه هاش جداشون دوباره آب به دست آمده از انار رو روی حرارت گاز می گذاریم تا به جوش بیاد کف بد رنگی که روی آب هست رو ازش جدا می کنیم.
عزیزان حواستون باشه که رب انار خیلی زود می سوزه به طور مداوم آب انار رو بهم می زنیم نا ته نگیره و خدایی نکرده بوی سوختگی نده. رب انار هم مثل رب گوجه به نقطه پخت که برسه به در و دیوار قابلمه پاشیده میشه و حالت کف مانند داره. نمک هم به ذائقه ی خودتون برمی گرده بعضی ها دوست دارن بعضی ها نه ولی اگرم خواستین بریزین خیلی کم وقتی رب انار به غلظت رسید یعنی چیزی حدود دو ساعت پخت می تونید زیرشو خاموش کنید و بعد از سرد شدن تو ظرف شیشه ای بریزین و نوش جان کنید.

روش دوم پختن رب انار در خانه

انارهای دون شده را در آب میوه گیری یا چرخ گوشت ریخته تا آبش رو بگیریم و بعد از توری یا سبد صاف می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و منتظر می شیم بجوش بیاد وقتی جوشید کفی که روی اب جمع شده رو می گیریم که ربمون بد رنگ نشه و مدام رب انار رو بهم می زنیم تا ته نگیره و چیزی حدود ۲و نیم تا ۳ ساعت که جوشید تقریبا به مرحله پخت می رسه و مثل روش قبلی جوش می خوره و به در و دیوار قابلمه می پاشه وقتی اطمینان پیدا کردین که ربتون به غلظت رسیده و پخته. زیر قابلمه رو خاموش می کنین و وقتی سرد شد داخل شیشه ریخته و داخل یخچال می گذاریم.

و چند نکته که جا داره بهتون بگم اینکه لازم نیست از انار مرغوب برای رب انار استفاده کنیم یعنی اگر انار ترک دار یا کمی کنارش خراب بود هم مهم نیست می تونید جاهای خرابشو جدا کنید و استفاده کنید مقرون به صرفه هم هست و در مورد رنگش که رب انار مرغوب خانگی معمولا رنگش قرمز خیلی تیره است یا قهوه ای کمرنگ و پررنگ ولی اگر رنگ رب سیاه و یا زرد بود اون رب خراب و یا سوخته است.

امیدوارم تونسته باشم کمک کوچیکی بهتون کرده باشم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *