blog, آرایشی

سرمه کافوری چیست؟

سرمه کافوری چیست؟

قطعا همه شما راجع به فواید بسیاری که سرمه برای چشم ها دارد را شنیده اید.سرمه ها در مدل های مختلفی درست می شوند که خواص آن ها با یک دیگر متفاوت است.به این دلیل که برای تهیه و ساخت سرمه از مواد مختلفی استفاده می شود.سرمه کافوری علاوه بر زیبایی که به چشم میدهد وهیچ ضرری برای آن ها ندارد. خواص فوق العاده ای برای چشم شما دارد و می تواند برخی از بیماری های شایع چشم را درمان یا پیشگیری کند.قوی ترین سرمه ای که در روایات بسیاری آمده و صحیح السند است و برای تقویت بینایی و درمان بیماری های چشم مفید است سرمه کافوری است.

تاثیر در درمان بیماری ها:

1- ضعیفی چشم

2- قوز قرنیه

4- خشکی چشم

5- ریزش آب از چشم

6- گل مژه

7- درد یا خارش چشم و …. کاربرد دارد

8- آستیکمات

سرمه کافوری چیست؟

روایات مربوط به سرمه کافوری

مردی بر امام صادق ع وارد شد و از چشم درد شکایت داشت، امام فرمودند چرا از این سه چیز استفاده نمیکنی؟ صبر، کافور، مرمکی. مرد این کار را کرد و بیماری چشمش برطرف شد.
در روایاتی دیگر آمده است
از جمیل بن صالح نقل شده : به امام صادق (ع) عرض کردم  : دختری جوان داریم که ستاره ها را به اندازه یک کوزه میبند، امام فرمودند: بله مثل خمره میبیند، گفتم چشمانش ضعیف شده، امام فرمودند: با صبر زرد، مرمکی  و کافور به طور مساوی سرمه بکشد. راوی گوید : این کار را کردم و برای او مفید واقع شد.
امام رضا (ع) : سرمه سیاه بکشید دیده را جلوه می دهد مژه ها را می رویاند و دهان را خوشبو میکند .

ترکیبات سرمه کافوری

  • صبر زرد 1 واحد
  • کافور 1 واحد
  • مرمکی 1 واحد

 

روش ساخت:

این سه مواد باید کامل و دقیق تمیز شوند و به نرمی آسیاب و مخلوط گردند. مواد آسیاب شده در مکان غیر مرطوب پهن شوند تا کاملا خشک شده و پس از آن دوباره آسیاب شوند

مواد تشکیل دهنده سرمه کافوری چیست؟

سرمه های گوناگونی با مواد طبیعی مختلفی برای زینت بخشیدن به چشم ها و خواص بالایی که برای چشم دارد با مواد گوناگونی تهیه می شوند. یکی از انواع سرمه سرمه کافوری می باشد. مواد تشکیل دهنده سرمه کافوری از کافور، مرکه و گیاه صبر می باشد.مرکه از گیاهی در شهر مکه به دست می آید که در اصل صمغ آن گیاه می باشد.این صمغ بسیار تلخ و به رنگ نارنجی و یا زرد می باشد.کافوری که در سرمه استفاده می شود به هیچ وجه شیمیایی نمی باشد و به طور کاملا طبیعی از درخت کافور تهیه می کنند.کافور درسرمه برای از بین بردن تندی مرکه استفاده می شود.صبر ماده ژله مانند یا شیره درون گیاه آلوورا می باشد.این ماره را بر روی حرارت قرار می دهند تا خشک شود و به رنگ شیاه دربیاید.بعد از سیاه شدن این ماده دانه های زردی بر روی آن شکل می گیرد که به آن ها صبر می گویند.

روش مصرف سرمه کافوری:

هر پانزده روز یک مرتبه قبل از خواب استفاده شود و هر مرتبه  3 یا 5 یا 7 مرتبه سرمه بکشید و ازچشم راست شروع کرده و به چشم چپ ختم شود ؛ میل اول چشم راست میل دوم چشم چپ میل سوم چشم راست میل چهارم چشم چپ به همین ترتیب یکی درمیان ادامه داده و آخرین چشمی که کشیده می شود چشم راست است یعنی چشم راست یک دور بیشتر از چشم چپ کشیده می شود

مشاهده محصولات مرتبط:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *