blog, آرایشی

رژ گونه ارگانیک چه خاصیتی دارد؟

رژ گونه ارگانیک چه خاصیتی دارد؟

لوازم آرایشی که در بازار تحت عنوان ارگانیک و طبیعی شناخته می‌شوند برداشت‌های نادرستی وجود دارد که باید روشن شوند. یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین برداشت‌های غلط درباره لوازم آرایشی ارگانیک این است که میزان طبیعی بودن لوازم آرایشی یک اندازه نیست و از طرف دیگر لوازم آرایشی ارگانیک بی‌خطر نیستند و برخی مواد طبیعی هم ممکن است به پوست صدمه برسانند در حالی که در مقایسه با آن‌ها مواد مصنوعی موثرتر و بی‌خطرتر عمل می‌کنند. مثلا بیشتر داروهایی که برای سلامتی مصرف می‌کنیم از مواد مصنوعی تهیه شده‌اند و مردم اهمیتی به آن نمی‌دهند در حالی که روی طبیعی بودن لوازم آرایشی خود بیش از اندازه حساس هستند. بنابراین که لوازم آرایشی ارگانیک برتری خاصی به انواع دیگر لوازم آرایشی ندارند و تنها چیزی که باید به آن توجه کنید ترکیبات لوازم آرایشی است و نه میزان طبیعی بودن آن. موادی که در ساخت لوازم آرایشی مناسب به کار رفته‌اند از نظر ایمنی، سمی بودن، بو، تاثیر، پایداری و عدم آسیب به محیط زیست بررسی شده‌اند. هدف از ساخت این لوازم آرایشی رضایت و سلامت کاربران و ایجاد تعادل میان دانش و تکنولوژی و طبیعت است.( رژ گونه ارگانیک چه خاصیتی دارد؟ )

کارشناسان آرایشی و متخصصان پوست توصیه می‌کنند از لوازم آرایشی و م حصولات مراقبت پوست و مو که حاوی پارابن یا فتالات باشند استفاده نکنید. چون تاثیر منفی این مواد روی بدن انسان ثابت شده است. اما ده‌ها نوع دیگر ماده شیمیایی در محصولات آرایشی به کار می‌رود که کسی در مورد اثر مثبت یا منفی آن‌ها سختی به میان نمی‌آورد. یکی از این مواد که پرکاربردترین ماده در محصولات آرایشی هم هست پودر تالک است. گفته می‌شود که در لوازم آرایشی گران قیمت و با پایه طبیعی از پودر تالک استفاده نمی‌شود و بهترین نوع لوازم آرایشی مناسب لوازمی هستند که در ترکیب خود پودر تالک نداشته باشند چون ارتباطاتی بین این ماده با برخی بیماری‌ها از جمله سرطان کشف شده است. اما این گفته تا چه حد صحت دارد؟ در این مقاله با ویکتور کاسال شیمیدان برند لوازم آرایشی Cover FX مصاحبه شده است و او حقایقی جالب درباره تاثیر این ماده روی بدن و کاربرد آن در لوازم آرایشی بیان کرده که می‌تواند جالب توجه باشد.

محصولاتی که به روش ارگانیک تولید می شوند روی بسته بندی آن ها عبارت «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» قید شده است. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم قاعدتا باید همین معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولی از آنجا که تهیه محصولات آرایشی بدون تداخلات شیمیایی بسیار مشکل و هزینه‌بر است به نظر می‌رسد که تهیه یک محصول آرایشی- بهداشتی کاملا ارگانیک غیرممکن است و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک است. ( رژ گونه ارگانیک چه خاصیتی دارد؟ )

از کجا بدانیم یک محصول گیاهی است؟

محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک و گیاهی معمولا با برچسب «گیاهی» یا «طبیعی» معرفی می‌شوند و به‌عنوان یک خریدار از روی برچسب محصول می‌توانید متوجه گیاهی بودن آنها شوید. در حقیقت این برچسب هم چندان نمی‌تواند نشان‌دهنده طبیعی و ارگانیک بودن محصول باشد چراکه درصد طبیعی بودن محصولات متفاوت است و محققان معتقدند هیچ محصولی 100درصد ارگانیک نیست.
عبارت USDA نشان می‌دهد که این محصولات طبق استانداردهای تعریف شده، ارگانیک محسوب می‌شوند. احتمالا به‌عنوان یک خانم به محصولات گیاهی علاقه دارید چراکه دوستدار سلامت و پوست خود هستید.

موضوع بسیار مهم در امر محصولات آرایشی ارگانیک این است که اساسا محصول صددرصد ارگانیک وجود ندارد. چراکه اگر قرار باشد لوازم آرایشی کاملا گیاهی و ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید شود، آن‌وقت تنوع این محصولات بسیار کم خواهد شد و پاسخگوی نیازهای مشتریان نخواهد بود.به‌علاوه هزینه و زمان تولید چنین محصولاتی بسیار بالا خواهد بود. به‌همین دلیل تولیدکنندگان محصولات ارگانیک هم باید مواد شیمیایی مختلف برای ایجاد رنگ و درخشندگی و… اضافه کنند تا هم هزینه‌ها کم شود و هم تنوع آن باعث شود مشتریان خود را از دست ندهند.

رژ گونه ارگانیک چه خاصیتی دارد؟1- از بین رفتن لک های صورت
2- بافت نرم عالی
3- ماندگاری بالا
4- بدون هیچ حساسیت پوستی
5- جلوه هماهنگ و یکنواخت برای صورت
6- مناسب برای تمامی افراد حتی بیمارهای آلرژیک
از روژگونه برای پرکردن و کشیده نشان دادن صورت و برجسته کردن گونه استفاده میشود  رژگونه ارگانیک ( حاوی پودر چغندر ، پودر کاکائو ، پودر البالو ، روغن بابونه و ذرت ) از مواد 100 درصد گیاهی تشکیل شده و استفاده آن برای کودکان و خانم های باردار و شیرده هیچ گونه عارضه ای ندارد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *