آموزش, blog

6 روش ساده رفع بی خوابی

6 روش ساده رفع بیخوابی

6 روش ساده برای درمان بیخوابی

6 روش ساده رفع بیخوابی

آیا شما نیز دچار اختلال خواب هستید و به سختی به خواب می‌روید؟آیا از خود پرسیده‌اید چرا باید بیشترِ شب‌ها با بی‌خوابی دست و پنجه نرم کنید؟ اگر مکررا بیدار شدن از خواب در شب را تجربه می‌کنید، بدانید که تنها نیستید و این مشکل بسیار شایع است. با عطاری آنلاین همراه باشید تا به شما  بگوییم که برای درمان بی خوابی خود دقیقا چه کارهایی باید انجام بدهید و چگونه می‌توانید خواب با کیفیت‌تری داشته باشید.

اولین قدمی که برای درمان بی خوابی باید بردارید، این است که رژیم غذایی و عادات تغذیه‌ای‌تان را تغییر بدهید، خوراکی‌هایی که خواب‌تان را مختل می‌کنند، مصرف نکنید. شاید برایتان عجیب باشد اما بسیاری از افراد به خاطر تغذیه‌ی نادرست، با مشکل بی‌خوابی روبه‌رو هستند. چند ساعت قبل از خواب، اصلا کربوهیدرات مصرف نکنید. اگر قند و کربوهیدرات زیادی مصرف کنید، بدن شما مشغول سوزاندن‌ آنها شده، برای به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوید. پس باید پیش از خواب، مصرف قند، غلات، حبوبات و به‌ طور کلی کربوهیدرات را بسیار کاهش بدهید. بهتر است به فکر یک رژیم با مقدار کم کربوهیدرات باشید.

پیشنهاد ویژه: برای درمان بی خوابی به اینجا سر بزنید

انواع بی خوابی

بی خوابی شامل این سه نوع می باشد:

1- موقت، که برای چند روز طول می کشد.
2- کوتاه مدت که دو یا سه هفته طول می کشد.
3- بی خوابی مزمن که بیش از یک ماه طول می کشد.

افراد مبتلا به اختلال خواب، ممکن است این مشکلات را تجربه کنند در رختخوابشان در شب بیدار می مانند، ناتوانی در خواب به علت خستگی، حتی بعد از خوابیدن احساس طراوت نداشتن، و خیلی زود بیدار شدن، و غیره.

علل بی خوابی

 گرسنه به تخت خواب رفتن، سیگار کشیدن، چرت زدن مکرر در طول روز، پیری، کافئین بیش از حد خوردن، افسردگی، تغییرات شغل یا الگو خواب، استرس و اضطراب، اختلالات خواب، مانند کابوس، راه رافتن در خواب، سندرم خواب رفتگی پا، درد آرتروز، تاثیر داروها، آسیب های تروماتیک، ترس و یا فوبیا، و تکرر ادرار ناشی از دیابت، از علل شایعی هستند ،که باعث بی خوابی می شوند. در این بخش از سلامت نمناک برخی از درمان ها، برای غلبه بر بی خوابی را آورده ایم. (6 روش ساده رفع بیخوابی )

درمان بی خوابی

 گرسنه به تخت خواب رفتن، سیگار کشیدن، چرت زدن مکرر در طول روز، پیری، کافئین بیش از حد خوردن، افسردگی، تغییرات شغل یا الگو خواب، استرس و اضطراب، اختلالات خواب، مانند کابوس، راه رافتن در خواب، سندرم خواب رفتگی پا، درد آرتروز، تاثیر داروها، آسیب های تروماتیک، ترس و یا فوبیا، و تکرر ادرار ناشی از دیابت، از علل شایعی هستند ،که باعث بی خوابی می شوند. در این بخش از سلامت نمناک برخی از درمان ها، برای غلبه بر بی خوابی را آورده ایم.

1. شیر:

 گرسنه به تخت خواب رفتن، سیگار کشیدن، چرت زدن مکرر در طول روز، پیری، کافئین بیش از حد خوردن، افسردگی، تغییرات شغل یا الگو خواب، استرس و اضطراب، اختلالات خواب، مانند کابوس، راه رافتن در خواب، سندرم خواب رفتگی پا، درد آرتروز، تاثیر داروها، آسیب های تروماتیک، ترس و یا فوبیا، و تکرر ادرار ناشی از دیابت، از علل شایعی هستند ،که باعث بی خوابی می شوند. در این بخش از سلامت نمناک برخی از درمان ها، برای غلبه بر بی خوابی را آورده ایم.

2. دانه های کنجد :

دانه های کنجد منبع خوبی از مواد معدنی، کلسیم، کربوهیدرات ها و تمام ویتامین های B است. 1 قاشق چایخوری دانه خشخاش را بخورید، روغن قبل از رفتن به رختخواب، می‌تواند مشکل بیخوابی را حل کند ؛ به طور منظم، 1 قاشق چای خوری از دانه خشخاش ، پودر نارگیل را به همراه مقدار کمی آب ،ترکیب کنید تا خمیری شود. برای این کار یک تابه بردارید و کمی کره را در آن ذوب کنید، یک قاشق، زیره سبز و زردچوبه را اضافه کنید و بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید ، پس از یک دقیقه، خمیر را درونش مخلوط کنید و کمی نمک ،برای طعمش اضافه کنید. این ترکیب را ،یک ساعت قبل از سفت شدنش تکه تکه کنید و با، 30 گرم دانه خشخاش را شیر و شکر(برای طعم) مخلوط کنید.

3. موز :

 موز ،حاوی ملاتونین، تریپتوفان، منیزیم و سروتونین است ،که به عنوان شل کننده بدن عمل می کنند مقدار بالای کربوهیدرات موجود در موز ،باعث خواب آلودگی شما می شود ، خیلی راحت، فقط قبل از رفتن به رختخواب موز بخورید. ترکیبی از موز له شده و دانه های زیره سبز بو داده شده درست کنید، و پس از شام مصرف کنید همچنین می توانید یک اسموتی موز درست کنید و یک ساعت قبل از خواب بخورید ، می توانید موز به همراه نان و کره بادام زمینی را امتحان کنید.

4. محیط اتاق خوابتان را کنترل کنید:

1- از نورهای روشن قبل از خواب دوری کنید.
2- از تخت راحت استفاده کنید.
3- صداها و حواس‌پرتی‌ها، از جمله تلویزیون، کامپیوتر یا حیوان خانگی را محدود کنید.
4- از تخت تنها برای خواب و رابطه‌ جنسی استفاده کنید.
5- دمای اتاق را خنک و راحت نگه دارید.

در صورت ادامه‌ مشکلات خواب، به یک پزشک عمومی مراجعه کنید. مراجعه به یک متخصص خواب نیز ممکن است به شما توصیه شود. بیشتر اختلالات خواب می‌توانند به طور موثری درمان شوند.

5.سرکه سیب و عسل:

سرکه سیب ،حاوی اسید آمینه‌ای است که خستگی بدن را تسکین می‌بخشد، به این ترتیب به شما کمک می‌کند تا خوابی طبیعی داشته باشید. از سوی دیگر، عسل سطح انسولین را افزایش می دهد که سروتونین آزاد می کند، و خواب را راحت تر می‌کند. یک لیوان آب گرم بردارید و دو قاشق چای خوری هر یک از سرکه سیب و عسل را به آن اضافه کنید ؛ همچنین، می‌توانید 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان عسل مخلوط کنید، یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را با آب یا بدون آب بخورید.

6. عسل:

عسل ،برای درمان بی‌ خوابی فوق العاده عالی عمل می‌کند. به علت اثرات خواب آوری و آرام بخشی آن، باعث حس خواب می‌شود و آرامش را پخش می‌کند. به سادگی 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب مخلوط کنید، خوب هم بزنید و نوش جان کنید. یا اینکه 1 قاشق پر از عسل را قبل از خواب مصرف کنید. این یکی از بهترین راه حل‌ها برای کودکان مبتلا به بی خوابی است.(6 روش ساده رفع بیخوابی)

راه های دیگر در درمان بیخوابی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *