آموزش, blog

درمان کمردرد چیست؟ رهایی از درد کمر با روش های خانگی

درمان کمردرد چیست؟ رهایی از درد کمر با روش های خانگی

درمان کمردرد چیست؟ رهایی از درد کمر با روش های خانگی

کمر درد یک مشکل دردسرساز برای سلامتی و شایع در میان افراد میانسال و مسن است، اما گاهی اوقات دامن اشخاص جوان را هم می‌گیرد. برخی از علائم کمر درد، وجود درد در ناحیه کمر یا اطراف لگن، کاهش انعطاف‌پذیری ستون فقرات و مشکل در خوابیدن می‌باشد. کمر دردها می‌توانند به دلایل متعددی مانند: تنش عضلانی، رژیم غذایی کمردرد، می‌تواند انجام فعالیت‌های روزمره را دشوار کند.

درمان‌های طبیعی، می‌توانند باعث تسکین سریع درد و فراهم شدن امکان لذت بردن از زندگی شود. در ادامه، اصلی‌ترین رژيم‌ها و درمان‌های گیاهی برای  درمان کمردرد ارائه می‌شوند. کمبود فعالیت فیزیکی، آرتروز، کار جسمانی بیش از از حد، وضعیت بد بدن هنگام نشستن و بارداری از موازدی است که باعث ایجاد کمردرد می‌شود.(درمان کمردرد چیست؟ رهایی از درد کمر با روش های خانگی )

چند ماده غذایی برای درمان کمردرد

1. زنجبیل

5 دمنوش معجزه آسا دفع بلغم

در این قسمت با روش‌هایی جهت استفاده از زنجبیل برای درمان‌های خانگی آشنا می‌شوید. یک تکه زنجبیل را له کنید و به شکل خمیر درآورده به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. سپس کمی روغن اکالیپتوس را به نواحی درد بمالید، آرام به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید. پس از یک ربع  با آب ولرم بشورید. 

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می‌تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید 6 برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود 15 دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. برای شیرین‌تر شدن می ‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.
نوشیدن چای گیاهی نیز درد را کاهش می دهد. شما می‌توانید، این چای را با اضافه کردن یک نصف قاشق چای خوری میخک، یک نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه، یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به یک و نیم فنجان آب جوش تهیه کنید. برای چند دقیقه قبل از مصرف این چای را صاف کنید. توصیه می‌شود که این چای گیاهی دو بار یا سه بار در روز مصرف شود.( درمان کمردرد چیست؟ رهایی از درد کمر با روش های خانگی )

2. روغن گیاهی

ماساژ به افزایش گردش خون کمک می‌کند. به همین خاطر می‌تواند  شما را برای درمان‌های خانگی ‌طبیعی کمردرد یاری دهد.. اگر از روغن گیاهی برای ماساژ استفاده می‌کنید، می‌تواند فرآیند التیام را بهتر کند. روغن گیاهی که می‌توانید استفاده کنید، شامل: روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون می‌باشد.
روغن را برای چند دقیقه روی اجاق گاز حرارت دهید تا گرم شود. بعد از آن، کمر و مناطق دردناک را با روغن گیاهی برای 15 تا 20 دقیقه ماساژ دهید. اگر می‌خواهید یک تسکین قابل توجه به دست آورید، باید این فرآیند را سه بار در روز برای چند روز تکرار کنید.
نوشیدن چای گیاهی نیز درد را کاهش می دهد. شما می توانید این چای را با اضافه کردن یک نصف قاشق چای خوری میخک، یک نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به یک و نیم فنجان آب جوش تهیه کنید. برای چند دقیقه قبل از مصرف این چای را صاف کنید. توصیه می شود که این چای گیاهی دو بار یا سه بار در روز مصرف شود.

3. زردچوبه :

زردچوبه ، ادویه‌ای است که رنگ زرد و عطر و طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. این ماده حاوی ترکیب کورکومین بوده که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود، از بدن در برابر مولکول‌های رادیکال آزاد که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می‌زنند، محافظت می‌کند.

4. ویتامین B12

مطالعات نشان می‌دهد، تزریق ویتامین B12 بصورت یک هفته در میان و به مدت ۶ هفته(یعنی در کل ۳ مرحله تزریق)، نتایج خوبی در درمان کمر درد دارد. اگر چنانچه تزریق ویتامین B12 در تسکین کمر دردتان موثر بود، می‌توانید در خصوص تجویز مکمل‌های ویتامین B12 خوراکی که در زیر زبان گذاشته می‌شوند، تصمیم بگیرید.

در یک مطالعه بر روی ۶۰ نفری که ۶ ماه تا ۵ سال بود از کمر درد شدید رنج می‌بردند، افراد به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه تحت تزریق ویتامین B12 قرار گرفت و گروه دوم از دارونماها مصرف کردند. هرچند که در هر دو گروه، شاهد کاهش شدید درد کمر شدیم(اثر دارونما به طور کلی در مطالعات درد مزمن زیاد است)، اما گروهی که به آنها ویتامین B12 تزریق شد، درد به مراتب کمتری داشتن، این افراد نسبت به گروهی که از داروهای دیگر استفاده کردند به مسکن‌های کمتری نیاز داشتند.

تهیه مواد لازم برای درمان خانگی کمردرد

مزایای درمان گیاهی کمر درد

دلایلی زیادی وجود دارد که مردم به جای مصرف داروها و مسکن‌ها از مکمل‌های گیاهی استفاده می‌کنند. برخی از افراد مکمل‌های گیاهی را برای درمان کمر درد خود انتخاب می‌کنند. زیرا در اکثر موارد مکمل‌های گیاهی عوارض جانبی به همراه ندارند، این در در حالی است که مصرف داروهای مسکن ببدون شک با عوارض همراه خواهد بود.

طبیعی بودن این محصولات دلیل دیگری است که باعث شده افراد آنها را برای درمان کمردردشان استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این قضیه همواره درست نیست و همیشه طبیعی بودن یک مکمل یا دارو لزوماً به معنای بی‌خطر بودن و یا مفید بودن آن ماده نیست. 

راه های گیاهی دیگر برای درمان کمردرد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *