آموزش, blog

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید: سمنو از عصاره جوانه گندم تشکیل می‌شود و یکی از سین‌های سفره هفت سین به شمار رفته، خواص فراوانی برای سلامتی دارد. این سین مغذی سفره هفت سین نمادی از قدرت و برکت محسوب می‌شود در روزهای پایانی سال به صورت گروهی در برخی از مناطق کشور طبخ می‌شود.

ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های موجود در سمنو آن را به یکی از پر خاصیت‌ترین مواد غذایی تبدیل نموده است؛ در این بخش از سلامت عطاری خواص سمنو را برای درمان بیماری‌های مختلف آورده ایم.(خرید اینترنتی سمنو برای عید )

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید

سمنو سفره هفت سین

سمنو سرشار از ویتامین E و مواد مغذی است و به عنوان نماینده‌ای از قدرت در سفره هفت سین به شمار می‌رود. سَمَنو یا سمنک،یک ماده غذایی چسبنده و شیرینی است که از جوانه گندم و آرد گندم درست می‌شود.

سمنو را معمولاً کمی پیش از نوروز درست می‌کنند و یکی از اجزای سفره هفت سین ایرانیان به‌شمار می‌آید. همچنین سمنو عضو جدا نشدنی سفره‌های هفت‌سین است. از آن سین‌هایی که در لحظات آخر باقیمانده تا سال نو به هر راهی شده خودمان را به فروشنده‌های آن می‌رسانیم تا خانه‌مان خالی از سمنوی شب عید نباشد.(خرید اینترنتی سمنو برای شب عید) 

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید

سمنو در هفت سین نماد چیست ؟

سمنو سین چهارم سفره هفت سین  و سمبل قدرت است. سمنو مظهر صبر و مقاومت و عضو عدالت و قدرت است. بشر همواره در آرزوی توانمندی بوده است. سمنو غذایی مقوی است که از آرد و گندم تهیه می شود، به آن غذای مرد آفرین نیز می گویند.

این ماده خوراکی سرشار از ویتامین E و مواد مغذی است و  به عنوان نماینده‌ای از قدرت در سفره هفت سین به شمار می رود. سمنو را از آن جهت که قدرت توان افزایی در تن آدمی دارد، نماد “قدرت” دانسته‌اند. از طرف دیگر چون طبخ آن دشوار است و برای تهیه‌ی آن باید از دوستان و همسایگان کمک گرفت، از این دریچه سمنو نماد توجه به دیگران و همکاری و همبستگی تلقی شده است.

در گذشته‌های دور دو غذای شیرین برای پیشکش تهیه می‌کردند یکی غذای شل(سمنو) و دیگری غذای سفت(حلوا). امروزه سوهان، همان سمنوی سفت شده است که برای سوغاتی استفاده می‌شود.

اسرار سمنو

سمنو در سفره هفت سین یادآور آن است که آدمی در کشاکش زندگی خود و مبارزه با طبیعت باید نیرومندی و قدرت خویش را حفظ کند و در ازای زندگی توان لازم برای مقابله با دشواری ها را به دست آورد.برای مقابله بر قهر طبیعت و مقابله با سختی ها،قدرت الزام آور ترین مولفه‌ای است که می تواند ما را در برابر ناملایمات نگهداری کند.

قدرت تعبیر به قدرت در پشت میز و یا زور بازو نیست ،قدرتی که در صبر و شکیبایی و دیگر خواهی نهفته است قدرت با شرافتی است.(خرید اینترنتی سمنو برای شب عید) 

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید

خرید محصول سمنو

نحوه تهیه سمنو خوشمزه

مواد لازم سمنو

  • گندم ۱ کیلوگرم
  • آب به اندازه کافی
  • بادام با پوست ۱۲ عدد

آرد گندم سبوس دار ۲ کیلوگرم

 

طرز تهیه سمنو

برای تهیه سمنو ابتدا گندم‌ها را پاک می‌کنیم و در قابلمه‌ای می‌ریزیم، روی آن آب سرد می‌گیریم و به مدت ۲ روز همین طور می‌گذاریم تا در آب سرد خیس بخورد.

بعد آب داخل قابلمه را خالی می کنیم و گندم ها را در سینی که لبه داشته باشد می ریزیم.
گندم‌ها نباید روی هم باشند بلکه کاملا کف سینی پهن شوند. یک دستمال تمیز را خیس می‌کنیم و آب آن را می‌گیریم و همان طور نمدار روی سینی می کشیم. دقت کنید دستمال اصلا خشک نشود و مداوم باید آن را نمدار کنیم،تا گندم‌ها شروع کنند به جوانه زدن و پس از ۱ الی ۲ روز بعد جوانه می‌زنند.سپس آنها را داخل پارچه‌ای تمیز ریخته و پارچه را زیر شیر آب می‌گیریم تا بوی بد گندم‌های جوانه زده از بین برود. دستمال را می‌پیچانیم و آب آن را می‌گیریم و داخل یک کاسه قرار می‌دهیم و در یخچال می گذاریم.

روزی یکبار از یخچال بیرون آورده، زیر شیر آب سرد می‌گیریم و کاسه را نیز می‌شوییم و آب اضافه پارچه را کاملا می‌گیریم. پارچه محتوی جوانه گندم را داخل کاسه گذاشته در یخچال قرار می‌دهیم، تا جوانه‌های بیشتری بزند و گندم‌ها سبز نشوند. سپس خوب که جوانه زد از یخچال خارج کرده، پارچه را باز می‌کنیم و جوانه‌ها را جدا نموده،آنها را چرخ کرده، داخل پارچه‌ای تمیز می‌ریزیم و شیره آن را خوب می‌گیریم.

در مرحله‌ی بعد تفاله‌ها را نیز در کاسه‌ای ریخته، کمی آب گرم روی آن می ریزیم و با قاشق مخلوط می‌کنیم. اکنون اجازه می‌دهیم تا ۱۰ دقیقه بماند و بعد مجدداً در پارچه ریخته، شیره آن را می گیریم. این کار را ۳ مرتبه انجام می‌دهیم تا همه‌ی شیره آن را کاملاً گرفته باشیم.

پخت سمنو

شیره گندم بدست آمده را در قابلمه ای ترجیحا مسی ریخته، آرد را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و با همزن دستی خوب مخلوط می‌کنیم. قابلمه را روی حرارت کم قرار می‌دهیم و پیاپی با قاشق هم می‌زنیم تا ته نگیرد و زودتر جوش بیاید. حرارت را ملایم می‌کنیم و هر ۴ دقییقه یکبار آن را هم می زنیم.

حدوداً ۵ الی ۶ ساعت زمان می برد تا رنگ سمنو تغییر کند و آب آن تبخیر شود البته بستگی به میزان سمنو نیز دارد. زمانیکه آب سمنو تبخیر شد، دمکنی را قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲ ساعت با حرارت کم سمنو پخته و خوشرنگ شود.۳۰ دقیقه آخر بادام‌ها را نیز داخل سمنو می‌ریزیم.

خرید اینترنتی سمنو برای شب عید
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *