blog, آرایشی

رژ لب ارگانیک چیست؟

رژ لب ارگانیک چیست؟

رژ لب ارگانیک چیست؟ نکات طلایی زیبایی

در دنیای امروز با وجود عوارض محصولات شیمیایی و تاثیرات گاها غیر قابل جبران آنها، استقبال از محصولات گیاهی و ارگانیک بیشتر شده است. محصولات ارگانیکی که صد در صد گیاهی بوده و هیچ گونه عوارضی ندارند. رژ لب ارگانیک نیز یکی از همین مصحولات کاملا گیاهی است، که بدون عوارض لب های شما را زیبا می کند، و می توانید با خیالی راحت از آنها استفاده کنید. 

همچنین در ادامه به بررسی نکات طلایی و مهم زیبایی پوست صورت می پردازیم.

خواص رژ لب گیاهی

  • ویتامینه و تقویت کننده لب
  • ماندگاری خوب
  • بدون ایجاد حساسیت و خشکی
  • نرم کننده و جلوگیری از پوسنته پوسته شدن لب
  • بدون هیچ عوارض جانبی

ماده اولیه رژ لب‌ ارگانیک بدون سرب

ماده اولیه رژلب‌های ارگانیک، موم زنبور عسل با خاصیت ضد التهاب است که باعث ماندگاری روغن‌های گیاهی، روی لب و رطوبت لب می‌شود.
کره شی باتره، رنگ‌های معدنی و روغن‌های گیاهی (مثل روغن نارگیل و روغن بادام شیرین) سایر اجزای رژ لب ارگانیک بوده  و بعنوان یک نرم کننده، براق کننده لب و تقویت کننده لب عمل می‌کند. استفاده از این محصول هیچ محدودیت سنی ندارد.

نحوه تشخیص سرب رژ لب

لایه ای از رژ لب را بر روی پوست کشیده و یک قطعه طلا را به صورت دورانی به مدت 2 دقیقه بر روی پوست خود بکشید. هرچقدر رنگ پوست زودتر تیره شود میزان سرب بیشتری دارد.

رنگ رژ لب مناسب پوست شما چیست؟

رنگ رژ لب مناسب پوست شما چیست ؟

برای تشخیص تناژ رنگ پوستتان بهتر است به مچ دستتان نگاه کنید اگر رگ های داخل مچ دست تان بنفش یا آبی بود یعنی ته رنگ پوست تان سرد است اما اگر این رگ ها سبز بودند نشان می دهد ته رنگ پوست شما گرم است.

برای انتخاب رنگ رژلب باید رنگ پوست را نیز در نظر بگیرید، برای پوست های تیره رژلب های قهوه ای و شرابی مناسب است و پوست های روشن رژلب های پوست پیازی و صورتی مناسب است.

رنگ رژ لب مناسب پوست سبزه چیست؟

1- خانم هایی با تناژ پوست گرم، بهتر است از رژ هایی با طیف رنگ نارنجی، رنگ مسی، برنز و همچنین قرمز گیلاسی استفاده کنند.

2- خانم هایی با تناژ پوست سرد و روشن، بهتر است از رژهایی با طیف رنگ های یاقوتی و انواع قرمزهای متالیک و شرابی تیره استفاده کنید.

رژ لب مناسب برای پوست گندمی

1- خانم هایی با تناژ پوست برنز ، بهتر است از رژ های با طیف رنگ گل بهی، صورتی تیره و رنگ هایی با تن نارنجی استفاده کنند. واصلا رژ های با تناژ رنگ قهوه ای و بنفش  پیشنهاد نمی شود.

2- خانم هایی که پوست صورت نسبتا تیره ای دارند رنگ های مناسب پوستشان شامل قرمز تیره، شکلاتی قهوه ای، کاراملی، شرابی ، رزگلد و گوجه ای براق است.

رنگ رژ لب مناسب پوست شما چیست ؟

رژلب مناسب فصل

رنگ رژلب با تغییر فصل بهتر است تغییر کند در فصل پاییز رژلب های نارنجی و مسی، در فصل زمستان رژلب های بنفش و شرابی، در فصل بهار کالباسی و گلبهی، در فصل تابستان آلبالویی و صورتی مناسب است.

رنگ رژ لب مناسب پوست شما چیست ؟

رژلب مات یا براق

اگر لب های باریک دارید بهتر است از رژلب های مات استفاده کنید و با استفاده از آن به لب هایتان حجم دهید ولی اگر لب های بزرگ و برجسته دارید رژلب های براق برایتان مناسب هستند.

رنگ رژ لب مناسب پوست شما چیست ؟

تست رنگ رژ لب

رنگ واقعی رژلب با رنگ روی جعبه و درب آن تفاوت دارد پس برای پی بردن به رنگ واقعی رژلب باید آن را پشت دست تان تست کنید میتوانید این کار را روی کاغذ هم انجام دهید و رنگ مورد نظرتان را پیدا کنید.

روش پاک کردن رژ لب 24 ساعته

رژ لب‌های ۲۴ ساعته، بسیار سخت‌تر از رژهای معمولی پاک می‌شوند. هدف از تولید این رژها، ماندگاری و دوام آنها برای ساعات طولانی است. به همین خاطر، پاک کردن آنها نیز به مراتب سخت‌تر است.

چگونه رژ لب 24 ساعته را پاک کنیم؟

رژ لب‌های ۲۴ ساعته(لانگ ورینگ (long-wearing))، رژلب‌هایی با پوشش‌ دهی بالا هستند. مدت طولانی‌تری نسبت به رز لب‌های معمولی روی لب باقی می‌مانند. این گونه رژ به خاطر موادی که در آنها به کار رفته و همچنین به دلیل ویژگی ماندگار بودنشان، سخت‌تر پاک می‌شوند. لذا باید به دنبال یک راه مناسب برای پاک کردن آن بود تا از آسیب‌های وارده به لب، حین پاک کردن ان پیشگیری نماییم. 
روش پاک کردن رژ لب: انواع پاک‌کننده‌های مناسب آرایشی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید، مواد آرایشی و رژ لب‌های بادوام خود را پاک کنید. بدون اینکه مجبور باشید کوچک‌ترین آسیبی به بافت لبتان بزنید.

توجه داشته باشید: پاک کردن غیر اصولی رژ لب، باعث پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها می‌شود.

در نهایت برای پاک کردن رژ لب یک لایه وازلین بر روی لب بزنید و اجازه دهید، حدود پنج دقیقه روی لب بماند. روغن موجود در وازلین، تریکب روغنی رژ لب را شکسته، پد تمیز را به صورت دایره ای روی لب حرکت دهید تا پاک شود. 

نکات طلایی زیبایی

در ادامه نکات مهمی که خصوصا بانوان باید در رابطه با زیبایی و رسیدگی به پوست صورت خود انجام دهند، آورده شده است. 

روش درست پاک کردن ریمل

بهترین روش پاک کردن ریمل: کمی روغن نارگیل  یا بادام را گرم کرده و یک تکه پنبه را به آن آغشته نمایید. حالا با پنبه، تمام مژه ها را از بالا به پایین به آرامی بکشید و پاک کنید. کاملاً چشم‌ها را ببندید تا چیزی وارد چشم نشود.
مراقب باشید که مژه‌ها کنده نشود  و در نهایت با آب سرد چشم‌ها را شستشو دهید. این کار به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند.

چند نکته بهداشتی برای پاک کردن ریمل

برای پاک کردن ریمل می‌توانید از پدهایی که صد در صد کتان هستند، استفاده کنید. به یاد داشته باشید، الیاف پنبه بسیار راحت می‌تواند به چشمان شما آسیب برساند. 
2. حرکاتی که هم جهت با رشد مژه‌ها است برای پاک نمودن  ریمل ، مناسب است، ولی حرکات دایره‌ای یا افقی آسیب زننده می‌باشد. 
3. شستن دست‌ها قبل از پاک کردن ریمل را فراموش ننمایید.  
4. استفاده از شیر پاک‌کن‌های مخصوص چشم.  چشم پاک کن های دو فاز بهتر است، اگر از شیر پاک کن دوفاز استفاده کنید که بسیار بهتر خواهد بود. زیرا ریمل‌هایی که ضد آب هستند را هم به خوبی پاک می‌کند.
5. گلاب هم یک شستشو دهنده‌ی خوب برای ریمل است.
6. پس از شستشوی ریمل، استفاده از روغن نارگیل یا کرچک برای تقویت مژه‌ها توصیه می‌شود. (بهترین روش پاک کردن ریمل)

چند نکته بهداشتی برای پاک کردن کرم پودر

روش پاک کردن کرم پودر: برای پاک کردن آرایش صورت، مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام را روی کف دستتان بریزید، سپس به آرامی روی پوستتان به صورت دورانی ماساژ دهید.  پس از آن صورت خود را بشویید تا آرایشتان کاملا پاک شود.

پاک کننده مناسب پوست

مقداری پاک کننده مناسب پوست و سازگار با آن را بردارید و روی صورت خود به صورت حرکت‌های دایره‌وار به مدت چند ثانیه ماساژ بدهید.

سعی کنید برای پاک شدن کامل کرم پودر و  فونداسیون‌های ضد آبی که استفاده کرده اید و دوام بالایی هم دارند، قبل از شستن صورت حتماً با یک پد آرایش پاک کن خوب پاک کنید.

افراد دارای پوست چرب از دستمال‌های مرطوبی که مخصوص پاک کردن آرایش هستند، استفاده کنند. هرگز از  دستمال مرطوب مخصوص کودک برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید. زیرا این نوع دستمال مخصوص پاک کردن مواد آرایشی پوست تولید نشده اند. به همین خاطر ممکن است، مقداری مواد ارایشی درون منافذ پوستتان باقی بماند. اینچنین مواردی در طول مدت موجب جوش‌ها و مشکلات پوستی فراوان دیگری می‌شود.

پس از پاک کردن مواد آرایشی ، صورت خود را با یک شوینده ملایم مانند شامپو بچه بشویید. 

عوارض رژ گونه شیمیایی

رژگونه یکی از اقلام آرایشی پر مصرف در میان خانم‌ها می‌باشد. از آنجایی که گونه‌ها از نقاط مهم و بخشی از صورت است که بسیار در معرض دید مخاطب است، نیاز است برای زیباتر و بهتر، نشان دادن آن از مواد آرایشی با کیفیت و خوب استفاده شود. استفاده از مواد آرایشی شیمیایی به مرور زمان، اثرات مخرب خود را بر روی پوست نشان می‌دهد. به همین خاطر لازم است، هنگام خرید به نوع رژگونه که ارگانیک باشد یا شیمیایی دقت بیشتری شود.

ترکیبات رژگونه مشتقات نفتی

به دلیل آنکه در ترکیبات رژگونه مشتقات نفتی(ماده انتقال دهنده رنگ، پودر تالک ، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده) به کار رفته است و در انواع کرمی، مایع و پودری، ساخته می شود، اثرات مخربی نظیر جوش های قرمز، پوسته پوسته شدن پوست صورت، خشکی و خارش به همراه التهاب و سوزش، بر جا می‌گذارد و روند پیری زودرس را افزایش می‌دهد.

در صورتی که با این علایم روبرو شدید بهتر است، هر چه سریع‌تر، استفاده از این نوع رژ گونه‌ها را متوقف کرده و از رژگونه‌های ارگانیک  که از مواد گیاهی و طبیعی در ساخت و تولید آنها استفاده  شده است، مصرف کنید.

اسکراب لب چیست؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تا به حال اسکراب لب انجام نداده اید همراه ما باشید تا هم از دلیل لزوم انجام اسکراب برایتان توضیح دهیم و هم چند روش خانگی انجام اسکراب را برایتان بازگو کنیم. چه طوری ماسک اسکراب لب درست کنم؟

اسکراب کردن لب ها باعث تقویت و خوش فرم شدن لب های شما می شود و ترک هایی که به مرور زمان روی لب هایتان به وجود می آید را از بین می برد تا لب هایی خوش فرم و جذاب داشته باشید.ماسک اسکراب لب از دو جز تشکلی شده است :1- ماسک 2- ماده تقویت کننده

آموزش تصویری نحوه اسکراب لب

بریم باهم چند روش تهیه ماسک اسکراب لب در خانه را یاد بگیریم

1- ماسک اسکراب لب با روغن نارگیل و عسل
چه طوری ماسک اسکراب لب درست کنم؟

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با روغن نارگیل و عسل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
یک دوم قاشق غذاخوری آب ولرم

طرز تهیه ماسک اسکراب لب با روغن نارگیل و عسل

ابتدا باید روغن نارگیل و عسل را با کدیگر مخلوط کنید و سپس شکر قهوه ای و آب ولرم را به آنها اضافه کنید  و در نهایت مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. حالا باید مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی لب هایتان قرار بدید و به صورت دورانی ماساژ دهید و در انتها با آب ولرم شستشو دهید.
روغن نارگیل به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب لاعث تغذیه پوست می شود. همچنین شکر قهوه ای نیز یک ضد عفونی کننده و سم زدای بسیار قوی می باشد و درنتیجه باعث از بین رفتن پوست های مرد و خشک میشود . وجود عسل در این ماسک که خاصیت ترمیم کنندگی دارد به ترمیم لب ها بسیار کمک می کند.

تهیه مواد مورد نیاز

2- ماسک اسکراب لب با شکر قهوه ای و عسل
چه طوری ماسک اسکراب لب درست کنم؟

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با شکر قهوه ای و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
5 قطره روغن اسطوخودوس

طرز تهیه ماسک اسکراب لب با شکر قهوه ای و عسل

ابتدا باید عسل و شکر قهوه ای را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس روغن را بیافزایید .در این مرحله ماسک اسکراب لب شما اماده است و باید ماسک را به مدت 2 تا 3 دقیقه رو لبتان ماساژ دهید بعد از آن لبتان را با آب ولرم شستشو دهید .
همان طور که در بالا توضیح داده شد شکر قهوه ای دارای خواص ضدعفونی کننده قوی می باشد و ترکیب آن با عسل ، نرمی و شادابی را ب لب های شما می بخشد. وجود روغن اسطوخودوس در این ماسک لب ها را تغذیه می کند و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

3- ماسک اسکراب لب با شکلات
چه طوری ماسک اسکراب لب درست کنم؟

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با شکلات

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو
2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
یک چهارم قاشق چای خوری عسل
2 قاشق چای خوری روغن زیتون

طرز تهیه ماسک اسکراب لب با شکلات

ابتدا باید پودر کاکائو و شکر قوه ای را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس عصاره وانیل و عسل را بیافزاید و با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر نیز باید روغن زیتون را به آن اضافه کنید. در این مرحله باید ماسک را روی لب هایتان قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا تاثیر ماسک نمایان شود.
این ماسک لب های شما را به طو ر کامل تغذیه می کند. و همچنین وجود وانیل نیز که دارای خواص ضدپیری و آنتی اکسیدان آسیب های پوستی لب را برطرف می کند.
فراموش نکنید که این ماسک بوی بسیار فوق العاده ای نیز داراست.

4- ماسک اسکراب لب با توت فرنگی و کیوی
چه طوری ماسک اسکراب لب درست کنم؟

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با توت فرنگی و کیوی

یک عدد توت فرنگی له شده
یک دوم کیوی
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قطره ویتامین E

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با توت فرنگی و کیوی

ابتدا باید توت فرنگی و کیوی را له کنید و سپس با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از آن شکر و روغن زیتون را به آن بیفزایید و با یکدیگر مخلوط کنید. و در این محرله باید ویتامین E را به مواد اضافه کنید. ماسک شما آماده است.
حال باید ماسک را روی لب های خود قرار دهید 3 تا 4 دقیقه  روی لب ها ماساژ دهید تا تاثیر خود را روی لب هابتان بگذارد.
این ماسک باعث ترمیم لب های زخمی و خشک می شود و لب ها را نرم تر می کند.همچنین به دلیل وجود توت فرنگی که حاوی مواد معدنی و ویتامین های ضروری است به از بین رفتن تیرگی لب ها کمک می کند.

5- ماسک اسکراب لب با گل رز و شیر

مواد لازم برای تهیه ماسک اسکراب لب با گل رز و شیر

گلبرگ رز
شیر

طرز تهیه ماسک اسکراب لب با گل رز و شیر

ابتدا باید گل برگ های گل رز را شستشو دهید و سپس آن را له کنید و با شیر مخلوط کنید بعد از به دست آمدن نلاسک آن را روی لب هایتان قرار دهید و به مدت 2 تا 3 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید تا تاثیر خود را اعمال کند و بعد از آن با آب ولرم لب هایتان را شست شو دهید.
گل رز به تنهایی باعث روشن شدن  لب ها می شود و علاوه بر آن خاصیت آنتب باکتریال را نیز دارا می باشد .و وجود شیر در این ماسک نیز باعث طراوت بخشیدن به لب ها می شود.

0/5 (0 نظر)
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *